עמוד:184

נעים להכיר - שיר . 1 קראו את השיר . חייכתם ? מה גרם לזה ? . 2 א . קראו את הטקסט שבמסגרת ומצאו בשיר "הנמלה" דוגמאות להאנשה . ב . עבדו בזוגות : הקריאו את השיר על הנמלה לילדים בגילכם או צעירים מכם ( אחות או אח , קרובי משפחה או שכנים ) שאינם מכירים את השיר . שאלו אותם מה מצחיק בשיר וכתבו את תשובותיהם . האם מה שאמרו קשור להאנשה ? ספרו בכיתה . כבר פגשתם בספר הזה ובספרים אחרים שירים וסיפורים שבהם חפצים ובעלי חיים מתנהגים ומדברים כאילו היו אנשים . התופעה הזאת נקראת האנשה . למשל - " עצם השועל את עיניו וספר עד שש " כתב ע' הלל בשיר " השועל והחסידה . " " הסבון בכה מאוד" הוא שמו של שיר שכתבה מרים ילן-שטקליס . " כך אומרת הלבנה לעננים" כתבה לאה גולדברג בשיר " פזמון ליקינטון . " . 3 ע' הלל יכול לכתוב על חיות שונות ששרות . למה , לדעתכם , הוא כתב את השיר הזה דווקא על הנמלה ? . 4 א . הביטו בחריזה שבבית הראשון ומצאו : באיזה צליל נגמרות כמעט כל השורות ? ( שימו לב : הצליל הזה מופיע בבית הראשון בעוד שני מקומות מלבד בסופי שורות (!

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר