עמוד:182

שירים רבים שכתב ע' הלל הולחנו : " בולבול , למה ככה , " ? " יוסי ילד שלי מוצלח , " " שתי אווזות , " " אני שואל , " " למה הזברה לובשת פיג'מה" ואחרים . כדאי להאזין להם ברשת האינטרנט , וגם לשיר . הנה מה שסיפרה טל עומר , בתו הבכורה של המשורר , כשנשאלה איזה ילד היה אביה : " הוא היה ילד מאוד סקרן . כשראה בגיל שנתיים בפעם הראשונה את הים , עמד נפעם ושאל : 'כל כך הרבה ים יש בים ' ? אבא שלו , שהיה המורה בקיבוץ , נהג לתת לו הסברים ארוכים על כל מה ששאל , ולכן היה לו ידע רב . כשילדים רצו לדעת משהו , הם אמרו : 'נשאל את הלל ' . הוא היה הילד הכי חכם בקיבוץ , והילד הכי קטן שידע לכתוב " . כשנשאלה טל עומר איזה מין מבוגר היה אביה , אמרה : " הוא היה מבוגר שנשאר ילד , וסימן ההיכר שלו היה הומור . הכול הצחיק אותו , הכול סקרן אותו , הכול היה אכפת לו . כל מפגש עם ילד , עם מבוגר או עם בעל חיים עניין אותו . הוא אהב מאוד חיות , ותמיד היו לו בבית בעלי חיים : כלב , חתול , ארנבת , עורב . אנחנו , בנותיו , ידענו שהוא משורר מפורסם , אבל אסור היה לנו 'להשוויץ' בזה " ... . 1 א . על פי הקטע שקראתם , מה היו התכונות הבולטות של ע' הלל הילד ? ב . האם , לדעתכם , תכונות כאלה חשובות למי שכותב לילדים ? הסבירו . . 2 עבדו בקבוצות : מצאו ברשת האינטרנט שיר של ע' הלל שהולחן והאזינו לו . למדו את השיר ושירו בפני תלמידי הכיתה , או השמיעו להם את הביצוע שמצא חן בעיניכם . ספרו למה בחרתם בשיר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר