עמוד:155

. 3 א . בחלק הראשון של השיר ( מהשורה השנייה ועד המילה "ואוחז ( " הילד מספר על דברים שנהג לעשות פעם , מזמן . מה הם הדברים ? ב . האם התיאור הזה מתאים למה שכתוב בשורה הראשונה ? הסבירו . . 4 איך יודעים שהילד רדף אחרי לטאות הרבה פעמים ובכל פעם הרבה זמן ? מצאו את המילים שרומזות על כך . . 5 בתחילת השיר כתוב כך : י-מים הייתי יושב בחולות ואורב . אתם רואים את הקו הקטן במילה -י " מים ? " הוא מסמן הארכה של הצליל הראשון . קראו בקול את השורות האלה . כאשר אתם קוראים את המילה –י"מים" קראו כך שישמעו את ההארכה של הצליל הראשון . . 6 א . בהמשך החלק הראשון ( עד למילה "ואוחז ( " יש שורות המתארות איך הילד ארב ללטאות שוב ושוב . הביאו דוגמאות לדברים האלה : כשהילד ראה לטאה הוא לא הפסיק לרדוף אחריה . כשהילד רדף אחרי הלטאה הוא עבר בכל מיני מקומות . לילד לא היה אכפת אם הוא נפצע או לא . ב . לפי הדוגמאות האלה אפשר ללמוד על התכונות של הילד . אילו תכונות יש לו ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר