עמוד:137

. 1 מתבוננים בפתיחת הסיפור . הילד המספר מתחיל את סיפורו במילים : " כל הקיץ לא הרשתה לי אימא ללכת יחף . היא הזכירה לי את המסמר החלוד מלפני שנה . " א . מה אתם משערים שקרה לפני שנה ? ב . עבדו בזוגות : שוחחו ביניכם ונסו לדמיין את השיחה שבה אסרה האם על בנה ללכת יחף . האם , לדעתכם , ניסה הילד לשנות את דעתה של האם ? האם השיחה הסתיימה בכעס או ברוח טובה ? ג . תכננו והציגו את השיחה בכיתה . . 2 מזהים את הדעות של הילד המספר . א . הפסקה השלישית ( שורה ( 4 מתחילה בדעה של הילד המספר : " לא טוב ללכת בסנדלים כאשר כל הילדים רצים וקופצים יחפים . " הילד מספר על כמה מקרים שמחזקים את הדעה שלו . בחרו מקרה אחד וכתבו עליו . שיחה בכיתה ב . בסוף הפסקה השלישית הילד אומר דברים שמתאימים למקרים דומים למקרה שלו : " בכלל , לא טוב כאשר כל הילדים עושים דבר אחד וילד אחד עושה דבר אחר . " מה דעתכם על דבריו של הילד ? תנו דוגמה מהניסיון שלכם או מניסיון של אחרים . . 3 מבינים את הרגשות של הילד המספר ( חלק א . ( א . הילד משתף את הקוראים ברגשותיו . הוא אומר "היה לי קצת עצוב כל הקיץ " ( שורה , ( 14 אבל מוסיף : " ומפני זה שמחתי קצת כל פעם . " מה שימח אותו ? שיחה בכיתה ב . בפסקה האחרונה שבחלק א הילד אומר : "אני יודע שלא יפה לשמוח כאשר לילד אחר רע וכואב . " קחו את תפקיד הילד המספר והסבירו למה בכל זאת שמח .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר