עמוד:82

ד . בשיחה של הגיסה הענייה עם הזקן הוא השמיע שלוש פעמים משפט מוזר : "אשר לא היה – יהיה " ! למה הוא התכוון במשפט הזה ? גם לגיסה העשירה אמר הזקן שלוש פעמים "אשר לא היה – יהיה " ! הסבירו למה הוא מתכוון בפעם הזאת . ה . האם לפי הסיפור הדברים השתנו כמו שהזקן הודיע ? תנו שתי דוגמאות . . 3 א . עבדו בזוגות : יש בסיפור פרטים שמתארים את הזקן , למשל : " איש זקן , עיניו טובות וזקנו יורד לו על חזהו . " יש גם פרטים שמספרים עליו דברים מיוחדים , למשל : " לפתע צץ הזקן לפניה " ... מצאו עוד פרט כזה וכתבו אותו . ב . לפי הפרטים שאספתם , שערו מי היה הזקן . ג . קראו את הקטע במסגרת בעמוד . 77 אילו פרטים בסיפור עוזרים לכם להבין שהזקן היה אליהו הנביא ? ספרו בכיתה . ד . היזכרו בסיפור "טוקאץ' ואליהו הנביא" שקראתם בתחילת הפרק , שגם בו מופיע איש זקן . מה משותף לשתי הדמויות בשני הסיפורים ? יש ביניהן קשר ? . 4 א . לפי הסיפור , חזרה הגיסה הענייה לביתה אחרי השיחה עם הזקן כאשר היא ראתה שהבית מלא כל טוב , היא שלחה לגיסתה "מגש מלא כל טוב . " למה , לדעתכם , היא עשתה זאת ? ב . קראו את הקטע שבמסגרת . בהגדה של פסח , בסוף הקטע " הא לחמא , " כתוב " כל דכפין ייתי וייכל , כל דצריך ייתי ויפסח , " ובעברית - כל רעב יבוא ויאכל , כל נצרך ( עני ) יבוא ויצטרף לשולחן הסדר . ג . האם הענייה קיימה את המצווה הזאת ? הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר