עמוד:81

. 1 א . הגיסה העשירה שלחה מאכלים ובגדים לקרובתה הענייה , כמו שהיא עושה בכל שנה לקראת החג . מצאו בסיפור מה היא שלחה וכתבו . שיחה בכיתה ב . למה לדעתכם האישה העשירה שלחה לגיסתה משלוח כזה לקראת החג ? ( ייתכן שמילים כמו "גאווה , " "זלזול" ו"קמצנות" יעזרו לכם ( . . 2 א . שתי הגיסות , כל אחת בזמנה , פגשו ליד הנהר איש זקן . הזקן שאל את הגיסות כמעט אותן שאלות . כתבו את השאלות האלה . ב . עבדו בקבוצות : קראו בסיפור את התשובות של הגיסה הענייה , ואחר כך את התשובות של הגיסה העשירה . חשבו : האם שתיהן דיברו אמת ? רק אחת מהן ? מי מהשתיים דיברה אמת ? שוחחו בקבוצה ונסו להבין – למה אמרה כל אחת מהגיסות מה שאמרה ? ג . התוצאות של השיחות בין הזקן לבין כל אחת מהגיסות היו שונות לגמרי . החליטו על מי מדובר בכל משפט : על הגיסה הענייה או על הגיסה העשירה . ( משפט אחד מתאים לשתיהן ( . כשהיא חזרה מהפגישה עם הזקן היא גילתה שהבית צבוע . כשהיא חזרה הביתה מהפגישה עם הזקן חיכתה לה הפתעה . כשהיא חזרה מהפגישה עם הזקן היא גילתה שהמצות שרופות . כשהיא חזרה מהפגישה עם הזקן היא גילתה שהבית מלא מצרכים לחג . כשהיא חזרה מהפגישה עם הזקן היא גילתה שבארון יש בגדים חדשים לחג . כשהיא חזרה מהפגישה עם הזקן היא גילתה שהכבש שהיה קשור לפתח הבית נעלם . היא וילדיה חגגו את הפסח בשמחה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר