עמוד:76

. 5 עבדו בקבוצות : דמיינו שאנצ'יקה חזרה הביתה וסיפרה להוריה מה קרה לה בדרך לבית הספר . מה לדעתכם היא אמרה להם ? איך היא סיפרה את הדברים ( בפחד , בכעס ?( מה הייתה התגובה של ההורים ? תכננו את השיחה והציגו בכיתה . . 6 א . הפסקה הראשונה היא הקדמה לסיפור ; אנצ'יקה וארז'יקה נזכרות בדבר שקרה כמה שנים לפני כן . מצאו את המשפט שמראה את זה . ב . בסוף הסיפור יש משפט סיום : "ומאז , בכל פסח , ארז'יקה צוחקת ומזכירה לי את אליהו הנביא שהציל אותי . " כשהמקרה קרה הוא לא היה מצחיק . למה לדעתכם הבנות צוחקות כשהן נזכרות בו ? ג . ילדים רבים זוכרים אירועים מפחידים משנותיהם הראשונות . נסו להיזכר באירוע כזה . מה אתם חושבים עליו עכשיו ? מה השתנה ? ספרו בכיתה . . 7 כשאנצ'יקה מתארת מה קרה לה , היא משתמשת בשני ביטויים : " ואני - משותקת מרוב פחד , " "נשארתי נטועה במקומי . " א . כדי להבין מה פירוש "נטועה במקומי" חשבו על המילה "נטוע ; " מה נוטעים ? ב . איזו הרגשה מתארים הביטויים האלה ? . 8 א . בעמוד 72 בשורה 47 בסיפור כתוב : "לפתע הופיע ברחוב . " ... קראו עד שורה . 56 ב . איך אנצ'יקה מתארת את האיש שעזר לה בתקרית עם טוקאץ ? ' ( המראה שלו , הקול שלו . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר