עמוד:44

נעים להכיר – שיר שיחה בכיתה . 1 א . האם השיר מצא חן בעיניכם ? מדוע ? ב . האם הבית האחרון של השיר הפתיע אתכם ? למה ? . 2 לשיר הזה יש מנגינה שהלחין יוני רכטר , ואולי אתם מכירים אותה . שימו לב , מה קורה כאשר קוראים שיר שהמנגינה שלו ידועה ? האם זה השפיע על הקריאה שלכם ? במה ? סימנים בשיר . 3 מה דומה בין הדרך שבה השיר מתקדם לבין הדרך שבה מתקדמים בתוך אוטובוס ? . 4 קראו שוב את הבית האחרון של השיר : מי לדעתכם אומר לילד לקום - הגברת ? הנהג ? אחד הנוסעים ? מדוע אתם חושבים כך ? מחשבות על השיר . 5 השיר מתאר מה יש בכל אחד מהסלים , אבל לקראת הסוף כתוב : " על ספסל אחד סל עם כל מיני ... " דמיינו אילו דברים יש לגברת בסל הזה : ציירו סל , וכתבו או ציירו מה יש בו ( אל "תכניסו" לסל הזה דברים שכבר הוזכרו בשיר . ( . 6 עבדו בזוגות : תכננו קריאה בקול של כל השיר . חשבו איך כדאי לקרוא את רשימת המצרכים בשיר , ואיך כדאי לקרוא את הבית הראשון ואת הבית האחרון . תוכלו לחשוב גם על קריאה מיוחדת לשורה : " על ספסל אחד סל עם כל מיני . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר