עמוד:20

. 8 יש בסיפור משפטים שעוזרים לנו להבין מה הדמויות מרגישות או איך הן מתנהגות . דוגמאות : " לא אכפת לי מחברים חדשים " , קרא ארז ועיניו מלאו דמעות ... " אבל למה דווקא שם " ? התעקש ארז . העתיקו את שתי הדוגמאות למחברת . א . בכל משפט סמנו בצבע צהוב מה ארז אמר . ב . בכל משפט סמנו בצבע ירוק את הרמז למצב הרוח של ארז או רמז להתנהגות שלו . ג . עבדו בזוגות : אמרו בקול את המשפטים האלה : " לא אכפת לי מחברים חדשים . " " אבל למה דווקא שם " ? לפני שאתם אומרים כל משפט , חשבו איך ארז אמר אותו , חשבו על הקול שלו ( עצוב , שמח , מתפלא , כועס . ( ד . העתיקו מתוך שורות 32-15 דוגמה שמתארת רגשות או התנהגויות של אימא של ארז . ה . העתיקו מתוך שורות 102-92 דוגמה שמתארת רגשות או התנהגויות של אבא של ארז . . 9 עבדו בקבוצות : הכינו הצגה לפי שורות 27-1 בסיפור "להציל את הנרקיסים של סבא . " הציגו בפני הכיתה . לפני שאתם מתחילים , שימו לב לדברים הבאים : החליטו על חלוקת התפקידים : מי יהיה הבמאי או הבמאית ? התפקיד של הבמאים הוא לתת לשחקנים הוראות איך לשחק . מי ישחקו את כל הדמויות ? תוכלו להשתמש במשפטים מהסיפור או לשנות את המילים . חשבו איך צריך להתנהג כשאומרים כל משפט . חשבו מה מצב הרוח של הדמות כשהיא אומרת כל משפט .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר