נמצאו 6 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
תיאור: (מתוך ההקדמה:) המפגש עם השפה הערבית בכיתה ח ממשיך להיות משמעותי מבחינת גיבוש עמדות כלפיה ומוטיבציה להמשך לימודה.
הספר "לומדים ערבית ספר ג", הוא השלישי בסדרה של שלושה ספרים ללימוד ערבית לתלמידים דוברי עברית בחטיבות הביניים.
מבחינת פילוסופיית ההוראה והתכנים שלו הוא המשך ישיר לחומר שנלמד בספר לומדים ערבית ספר ב.
הספר ממשיך להציג את השפה הספרותית הקרובה ככל האפשר לשפה המדוברת, כדי לקרב את התלמידים לשפה הנשמעת סביבם ולגרום להם הנאה בלמידה, עניין וחוויות הצלחה בכל שלב משלבי הלמידה.
הספר מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך והתרבות (2009) ויש לו גם גרסה דיגיטלית.
העקרונות המנחים הנמצאים בבסיסו של הספר:
1. הסברים דקדוקיים מדורגים ומותאמים להתקדמות הלמידה )דקדוק פונקציונלי( ולצרכים התקשורתיים.
2. שפת האם של הלומד, העברית, משמשת משענת ללימוד אוצר מילים ונושאים דקדוקיים.
3. היכולת התקשורתית של הלומד מקבלת חשיבות רבה במהלך הלמידה.
4. השפה, התרבות והאזור שאנו חיים בו משולבים זה בזה במהלך הלימוד.
5. ארבע מיומנויות היסוד נלמדות במקביל תוך מתן דגש מיוחד להבנת הנשמע ולהבעה בעל-פה.
6. לימוד השפה הערבית הסטנדרטית, הקרובה ככל האפשר לשפת השיח.
7. חומר הלימוד תומך במורה (הוראות לתרגילים בערבית ובעברית, גמישות בהפעלה, קטעי העשרה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: כמה מילים על "לומדים ערבית ספר ג"
זהו הספר השלישי בסדרת הספרים ללימוד ערבית לבתי הספר דוברי העברית.
הספר מכיל מגוון של טקסטים אותנטיים – שיחות, סיפורי עם, בדיחות, חידות, טקסטים קלסיים קלים, קטעי עיתונים, ברכות, פתגמים, אמרות של אנשי תרבות מפורסמים, מסרונים.
המגוון הזה חושף את התלמידים לשימושי שפה שונים, לאוצר מילים ולתבניות לשוניות מגוונות, ומפתח אצלם את היכולת להבין וליצור שיח אמתי בשפה הערבית.
בספר ג התלמידים נחשפים לפנים נוספות של השפה הערבית באמצעות סיפורי עם, קטעים מן העיתונות, בדיחות, חידות ואמרי שפר של סופרים ומשוררים ערביים (נזאר קבאני, ג'בראן ח'ליל ג'בראן ועוד).
התלמידים פוגשים כאן לראשונה את הערבית כשפתם של כמה מגדולי היוצרים היהודיים, כמו הרמב"ם ויהודה הלוי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: הסדרה לומדים ערבית מיועדת לתלמידים בחטיבת הביניים בבתי הספר העבריים.
הסדרה מותאמת לתכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך (2009).
לספר הראשון בסדרה, ספר א, יש כמה מאפיינים:
• לימוד השפה נעשה במשולב עם הכרת סממנים של תרבות דובריה ושל האזור.
• ארבע מיומנויות היסוד (קריאה, כתיבה, האזנה, דיבור) נלמדות במקביל בצורה מדורגת.
• סימני הכתב נלמדים בסדר מיוחד, המאפשר רכישתם בצורה שיטתית ונוחה.
• הלימוד שם דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים כבר בשלבי הלימוד הראשונים מתוך הנחה שהתלמידים מסוגלים לשמוע, להבין ולדבר לפני רכישת הקריאה והכתיבה.
• הספר מופיע גם במהדורה דיגיטלית, הכוללת סרטונים, הקלטות ותרגול נוסף.
• הספר מלווה במדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: (מתוך ההקדמה:) המפגש עם השפה הערבית בכיתה ח ממשיך להיות משמעותי מבחינת גיבוש עמדות כלפיה ומוטיבציה להמשך לימודה.
הספר שלפניכם, לומדים ערבית ספר ב, הוא השני בסדרה של שלושה ספרים ללימוד ערבית לתלמידים דוברי עברית בחטיבות הביניים.
מבחינת פילוסופיית ההוראה והתכנים שלו הוא המשך ישיר לחומר שנלמד בספר לומדים ערבית ספר א.
הספר ממשיך להציג את השפה הספרותית הקרובה ככל האפשר לשפה המדוברת, כדי לקרב את התלמידים לשפה הנשמעת סביבם ולגרום להם הנאה בלמידה, עניין וחוויות הצלחה בכל שלב משלבי הלמידה.
הספר מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך והתרבות ) 2009 ( ויש לו גם גרסה דיגיטלית.
העקרונות המנחים הנמצאים בבסיסו של הספר:
1. הסברים דקדוקיים מדורגים ומותאמים להתקדמות הלמידה )דקדוק פונקציונלי( ולצרכים התקשורתיים.
2. שפת האם של הלומד, העברית, משמשת משענת ללימוד אוצר מילים ונושאים דקדוקיים.
3. היכולת התקשורתית של הלומד מקבלת חשיבות רבה במהלך הלמידה.
4. השפה, התרבות והאזור שאנו חיים בו משולבים זה בזה במהלך הלימוד.
5. ארבע מיומנויות היסוד נלמדות במקביל תוך מתן דגש מיוחד להבנת הנשמע ולהבעה בעל-פה.
6. לימוד השפה הערבית הסטנדרטית, הקרובה ככל האפשר לשפת השיח.
7. חומר הלימוד תומך במורה (הוראות לתרגילים בערבית ובעברית, גמישות בהפעלה, קטעי העשרה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: הסדרה לומדים ערבית מיועדת לתלמידים בחטיבת הביניים בבתי הספר העבריים.
הסדרה מותאמת לתכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך (2009).
לספר הראשון בסדרה, ספר א, יש כמה מאפיינים:
• לימוד השפה נעשה במשולב עם הכרת סממנים של תרבות דובריה ושל האזור.
• ארבע מיומנויות היסוד (קריאה, כתיבה, האזנה, דיבור) נלמדות במקביל בצורה מדורגת.
• סימני הכתב נלמדים בסדר מיוחד, המאפשר רכישתם בצורה שיטתית ונוחה.
• הלימוד שם דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים כבר בשלבי הלימוד הראשונים מתוך הנחה שהתלמידים מסוגלים לשמוע, להבין ולדבר לפני רכישת הקריאה והכתיבה.
• הספר מופיע גם במהדורה דיגיטלית, הכוללת סרטונים, הקלטות ותרגול נוסף.
• הספר מלווה במדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: הסדרה לומדים ערבית מיועדת לתלמידים בחטיבת הביניים בבתי הספר העבריים.
הסדרה מותאמת לתכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך (2009).
לספר הראשון בסדרה, ספר א, יש כמה מאפיינים:
• לימוד השפה נעשה במשולב עם הכרת סממנים של תרבות דובריה ושל האזור.
• ארבע מיומנויות היסוד (קריאה, כתיבה, האזנה, דיבור) נלמדות במקביל בצורה מדורגת.
• סימני הכתב נלמדים בסדר מיוחד, המאפשר רכישתם בצורה שיטתית ונוחה.
• הלימוד שם דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים כבר בשלבי הלימוד הראשונים מתוך הנחה     שהתלמידים מסוגלים לשמוע, להבין ולדבר לפני רכישת הקריאה והכתיבה.
• הספר מופיע גם במהדורה דיגיטלית, הכוללת סרטונים, הקלטות ותרגול נוסף.
• הספר מלווה במדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות