נמצאו 59 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
תיאור: קשת היא חוברת עבודה המיועדת לביסוס וקידום מיומנויות הקריאה והכתיבה בהתאם להישגים הנדרשים בתוכנית הלימודים בחינוך הלשוני.
החוברת מחולקת לארבעה שערים: על עצמי, ילדות וילדים בעולם, בדמיון, בעלי חיים.
בכל שער טקסטים מסוגות שונות המאורגנים סביב נושא משותף.
הטקסטים עוסקים בנושאים רלוונטיים לתלמידות ולתלמידים, מעוררי סקרנות, רגש ומחשבה.
הפעילויות בחוברת מקדמות מיומנויות אורייניות באופן שיטתי ומובנה:
• תיהלוך מדורג המקדם את הבנת הנקרא ותשאול ברמות חשיבה שונות.
• הזמנות לכתיבה המשלבות מעורבות, ביטוי אישי והבעת עמדה.
• חיזוק הידע הלשוני והרחבת אוצר המילים בתוך הקשר.
כל זאת, תוך קידום מיומנויות למידה עצמאית, חוויית למידה מהנה וחיזוק תחושת המסוגלות של התלמידות והתלמידים.
החוברת מתאימה לעבודה בקבוצה קטנה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: קשת היא חוברת עבודה המיועדת לביסוס וקידום מיומנויות הקריאה והכתיבה בהתאם להישגים הנדרשים בתוכנית הלימודים בחינוך הלשוני.
החוברת מחולקת לארבעה שערים: על עצמי, ילדות וילדים בעולם, בדמיון, בעלי חיים.
בכל שער טקסטים מסוגות שונות המאורגנים סביב נושא משותף.
הטקסטים עוסקים בנושאים רלוונטיים לתלמידות ולתלמידים, מעוררי סקרנות, רגש ומחשבה.
הפעילויות בחוברת מקדמות מיומנויות אורייניות באופן שיטתי ומובנה:
• תיהלוך מדורג המקדם את הבנת הנקרא ותשאול ברמות חשיבה שונות.
• הזמנות לכתיבה המשלבות מעורבות, ביטוי אישי והבעת עמדה.
• חיזוק הידע הלשוני והרחבת אוצר המילים בתוך הקשר.
כל זאת, תוך קידום מיומנויות למידה עצמאית, חוויית למידה מהנה וחיזוק תחושת המסוגלות של התלמידות והתלמידים.
החוברת מתאימה לעבודה בקבוצה קטנה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: התוכנית "עולמות" לכיתה ג היא סביבת למידה היברידית חדשנית, המשלבת בין סביבה דיגיטלית לספר לימוד, ונותנת מענה שלם, רלוונטי ועדכני לתוכנית הלימודים בחינוך לשוני.
התוכנית "עולמות" לכיתה ג כוללת תכנים מרתקים ואיורים מרהיבים, נותנת מענה לשונות הלומדים, מקדמת למידה פעילה, ומעודדת סקרנות, מעורבות ואחריות של התלמידות והתלמידים.
זו הסביבה הראשונה בסדרה החדשה "עולמות" לכיתות ג-ו.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: התוכנית קסם וחברים לכיתה ב היא סביבת למידה היברידית חדשנית, הנותנת מענה שלם, רלוונטי ועדכני לתוכנית הלימודים בחינוך לשוני ולשונות הלומדים.
התוכנית משלבת בין סביבה דיגיטלית לבין ארבע חוברות מודפסות, מקדמת למידה פעילה ומעודדת מעורבות ואחריות של התלמידים. מה בתוכנית?
• "העץ של קסם" - מסלול מרכזי בהנחיית מורה בארבעה נושאים: התחלה, משחק, קשר, יצירה
• קוראים פה! - מסלול דיגיטלי לקידום שטף הקריאה בלמידה עצמית
• הגלריה - אזור מיוחד להעשרה ולהנאה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: התוכנית קסם וחברים לכיתה ב היא סביבת למידה היברידית חדשנית, הנותנת מענה שלם, רלוונטי ועדכני לתוכנית הלימודים בחינוך לשוני ולשונות הלומדים.
התוכנית משלבת בין סביבה דיגיטלית לבין ארבע חוברות מודפסות, מקדמת למידה פעילה ומעודדת מעורבות ואחריות של התלמידים. מה בתוכנית?
• "העץ של קסם" - מסלול מרכזי בהנחיית מורה בארבעה נושאים: התחלה, משחק, קשר, יצירה
• קוראים פה! - מסלול דיגיטלי לקידום שטף הקריאה בלמידה עצמית
• הגלריה - אזור מיוחד להעשרה ולהנאה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: התוכנית קסם וחברים לכיתה ב היא סביבת למידה היברידית חדשנית, הנותנת מענה שלם, רלוונטי ועדכני לתוכנית הלימודים בחינוך לשוני ולשונות הלומדים.
התוכנית משלבת בין סביבה דיגיטלית לבין ארבע חוברות מודפסות, מקדמת למידה פעילה ומעודדת מעורבות ואחריות של התלמידים. מה בתוכנית?
• "העץ של קסם" - מסלול מרכזי בהנחיית מורה בארבעה נושאים: התחלה, משחק, קשר, יצירה
• קוראים פה! - מסלול דיגיטלי לקידום שטף הקריאה בלמידה עצמית
• הגלריה - אזור מיוחד להעשרה ולהנאה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: התוכנית קסם וחברים לכיתה ב היא סביבת למידה היברידית חדשנית, הנותנת מענה שלם, רלוונטי ועדכני לתוכנית הלימודים בחינוך לשוני ולשונות הלומדים.
התוכנית משלבת בין סביבה דיגיטלית לבין ארבע חוברות מודפסות, מקדמת למידה פעילה ומעודדת מעורבות ואחריות של התלמידים. מה בתוכנית?
• "העץ של קסם" - מסלול מרכזי בהנחיית מורה בארבעה נושאים: התחלה, משחק, קשר, יצירה
• קוראים פה! - מסלול דיגיטלי לקידום שטף הקריאה בלמידה עצמית
• הגלריה - אזור מיוחד להעשרה ולהנאה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
מד"ל "שירים וסיפורים לכל השנה" מפרט את השיקולים בבחירת הטקסטים והאיורים, מפרט את יתרונות העבודה בסביבה הדיגיטלית ומאפיין את הפעילויות בחוברת. המד"ל מציע הדרכה והנחיות מפורטות, מעשירות ויישומיות להוראת כל הטקסטים בחוברת.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
מד"ל לחוברת 2 כולל את הפעילויות לתלמידים, מציע הדרכה והנחיות יישומיות לכל הפעילויות, מוסיף דרכי עבודה מגוונות עם מתקשים ועם מתקדמים ומציע פעילויות שאינן כלולות בחוברת ועשויות להעשיר את הידע ולגוון את דרכי הלמידה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
מד"ל לחוברת 1 - בחלק הראשון יש הסבר על שיטת ההוראה, הנחיות לעבודה בכיתה הטרוגנית ולהערכה, הצעות לעידוד קריאה, מידע על מרכז המורים ועוד. החלק השני כולל את הפעילויות לתלמידים ומציע הנחיות יישומיות לכל פעילות והצעות נוספות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" היא תוכנית לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות. החוברת מציעה לתלמידים פעילויות להכרת אותיות הא”ב (שם, צורה וצליל) ולפיתוח המודעות הפונולוגית. החוברת מזמינה את התלמידים להתנסות בכתיבת האותיות ומטפחת חשיבה ושיח על השפה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
בחוברת שלושה שערים:
1. טקסטים ופעילויות לחגים ולעונות השנה.
2. יצירות ספרות וקטעי מידע מסוגות שונות ובנושאים מגוונים למי שסיימו את רכישת הקריאה.
3. שירים מאת מרים ילן שטקליס, היוצרת הנבחרת לכיתה א.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
החוברת מציגה את אותיות הכתב בקבוצות, לפי צורותיהן, מן הקל אל הכבד, ומציעה פעילויות לתרגול הכתיבה של כל אות ואות. בחוברת גם פעילויות קריאה וכתיבה של מילים ומשפטים ושל חידות ותשבצים הכתובים באותיות הכתב.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
בחוברת 1 - הכרת 12 אותיות ראשונות וסימני הניקוד קמץ, פתח ושווא, תרגול כתיבה וקריאה של צלילים, מילים, משפטים וטקסטים בהלימה לאותיות ולסימני הניקוד שנלמדו, האזנה ליצירות ספרות בסוגות שונות ולקטעי מידע.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
בחוברת 2 - פעילויות בהלימה לשונות הלומדים, הכרת 10 האותיות האחרונות והקניית סימן הניקוד חיריק. תרגול כתיבה וקריאה של צלילים, מילים, משפטים וטקסטים בכל האותיות בקמץ-פתח, שווא וחיריק, האזנה ליצירות ספרות וקטעי מידע.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
בחוברת 3 - הקניית סימני הניקוד חולם, צירה, סגול, שורוק וקובוץ. קידום וביסוס הקריאה והכתיבה בכל סימני הניקוד, תשאול בהלימה לשונות הלומדים, פיתוח מודעות לתופעות בלשון, קריאת יצירות ספרות וקטעי מידע ופעילויות כתיבה מגוונות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
מד"ל "אותיות הכתב" מציג את שני חלקיה של מערכת הכתב העברית - אותיות דפוס ואותיות כתב, מסביר את הגישות השונות לעיתוי הקניית אותיות הכתב ומפרט את הטעם בהקנייתן בקבוצות. המד"ל גם מפרט את דגמי התרגול ומציע דגמים נוספים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
מד"ל "הכרת האותיות" מסביר מהם מודעות פונולוגית וידע אותיות ומה חשיבותם בתהליך רכישת השפה הכתובה. המד"ל מאפיין את הפעילויות ומגדיר את מטרותיהן, וכן מוסיף הצעות לטיפוח המודעות הפונולוגית ופעילויות אתגר והעשרה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
מד"ל לחוברת 3 כולל את הפעילויות לתלמידים, מציע הדרכה והנחיות יישומיות לכל הפעילויות, מוסיף דרכי עבודה מגוונות עם מתקשים ועם מתקדמים ומציע פעילויות שאינן כלולות בחוברת ועשויות להעשיר את הידע ולגוון את דרכי הלמידה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
מד"ל לחוברת 3 כולל את הפעילויות לתלמידים, מציע הדרכה והנחיות יישומיות לכל הפעילויות, מוסיף דרכי עבודה מגוונות עם מתקשים ועם מתקדמים ומציע פעילויות שאינן כלולות בחוברת ועשויות להעשיר את הידע ולגוון את דרכי הלמידה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
מד"ל לחוברת 2 כולל את הפעילויות לתלמידים, מציע הדרכה והנחיות יישומיות לכל הפעילויות, מוסיף דרכי עבודה מגוונות עם מתקשים ועם מתקדמים ומציע פעילויות שאינן כלולות בחוברת ועשויות להעשיר את הידע ולגוון את דרכי הלמידה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
מד"ל לחוברת 1 - בחלק הראשון יש הסבר על שיטת ההוראה, הנחיות לעבודה בכיתה הטרוגנית ולהערכה, הצעות לעידוד קריאה, מידע על מרכז המורים ועוד. החלק השני כולל את הפעילויות לתלמידים ומציע הנחיות יישומיות לכל פעילות והצעות נוספות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
מד"ל "שירים וסיפורים לכל השנה" מפרט את השיקולים בבחירת הטקסטים והאיורים, מפרט את יתרונות העבודה בסביבה הדיגיטלית ומאפיין את הפעילויות בחוברת. המד"ל מציע הדרכה והנחיות מפורטות, מעשירות ויישומיות להוראת כל הטקסטים בחוברת.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
מד"ל "הכרת האותיות" מסביר מהם מודעות פונולוגית וידע אותיות ומה חשיבותם בתהליך רכישת השפה הכתובה. המד"ל מאפיין את הפעילויות ומגדיר את מטרותיהן, וכן מוסיף הצעות לטיפוח המודעות הפונולוגית ופעילויות אתגר והעשרה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
מד"ל "אותיות הכתב" מציג את שני חלקיה של מערכת הכתב העברית - אותיות דפוס ואותיות כתב, מסביר את הגישות השונות לעיתוי הקניית אותיות הכתב ומפרט את הטעם בהקנייתן בקבוצות. המד"ל גם מפרט את דגמי התרגול ומציע דגמים נוספים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
בחוברת שלושה שערים:
1. טקסטים ופעילויות לחגים ולעונות השנה.
2. יצירות ספרות וקטעי מידע מסוגות שונות ובנושאים מגוונים למי שסיימו את רכישת הקריאה.
3. שירים מאת מרים ילן שטקליס, היוצרת הנבחרת לכיתה א.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" היא תוכנית לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות. החוברת מציעה לתלמידים פעילויות להכרת אותיות הא”ב (שם, צורה וצליל) ולפיתוח המודעות הפונולוגית. החוברת מזמינה את התלמידים להתנסות בכתיבת האותיות ומטפחת חשיבה ושיח על השפה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
החוברת מציגה את אותיות הכתב בקבוצות, לפי צורותיהן, מן הקל אל הכבד, ומציעה פעילויות לתרגול הכתיבה של כל אות ואות. בחוברת גם פעילויות קריאה וכתיבה של מילים ומשפטים ושל חידות ותשבצים הכתובים באותיות הכתב.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
בחוברת 3 - הקניית סימני הניקוד חולם, צירה, סגול, שורוק וקובוץ. קידום וביסוס הקריאה והכתיבה בכל סימני הניקוד, תשאול בהלימה לשונות הלומדים, פיתוח מודעות לתופעות בלשון, קריאת יצירות ספרות וקטעי מידע ופעילויות כתיבה מגוונות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
בחוברת 2 - פעילויות בהלימה לשונות הלומדים, הכרת 10 האותיות האחרונות והקניית סימן הניקוד חיריק. תרגול כתיבה וקריאה של צלילים, מילים, משפטים וטקסטים בכל האותיות בקמץ-פתח, שווא וחיריק, האזנה ליצירות ספרות וקטעי מידע.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "קסם וחברים" - תוכנית שיטתית ומדורגת לרכישת הקריאה והכתיבה ולפיתוח מודעות ללשון ולספרות.
בחוברת 1 - הכרת 12 אותיות ראשונות וסימני הניקוד קמץ, פתח ושווא, תרגול כתיבה וקריאה של צלילים, מילים, משפטים וטקסטים בהלימה לאותיות ולסימני הניקוד שנלמדו, האזנה ליצירות ספרות בסוגות שונות ולקטעי מידע.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: מדריך למורה לספר "מילה טובה מאוד", ובו:
עקרונות הסדרה – העשרה תיאורטית לצד הצעות פרקטיות והדגמה מתוך ספר הלימוד.
העמקה ותוספות – פירוט הנושא, המטרות, יעדי החינוך הלשוני והצעות מעשיות להוראה והרחבה של כל פרק בספר.
הצעות לפעילויות עם ספרי קריאה נבחרים - מתוך רשימת יצירות הספרות שפרסם משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: מדריך למורה לספר "מילה טובה מאוד", ובו:
עקרונות הסדרה – העשרה תיאורטית לצד הצעות פרקטיות והדגמה מתוך ספר הלימוד.
העמקה ותוספות – פירוט הנושא, המטרות, יעדי החינוך הלשוני והצעות מעשיות להוראה והרחבה של כל פרק בספר.
הצעות לפעילויות עם ספרי קריאה נבחרים - מתוך רשימת יצירות הספרות שפרסם משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת. נושאים נבחרים: מעמד האישה; מיתולוגיה; "ייחודה של יוצרת" - לאה גולדברג.
היבטים לשוניים: שם הפועל, סמיכות, פעיל וסביל, דיבור ישיר ועקיף, הפועל - זמנים וגופים, סלנג.
דגשים מיוחדים: אמנות: אמנות רחוב, מוזיקה, שפת השירה; טיעון בכתב ובעל פה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת. נושאים נבחרים: ירושלים במדרש; תפילה; רבן יוחנן בן זכאי; "ייחודה של יוצרת" - לאה גולדברג.
היבטים לשוניים: הפועל, סמיכות, פעיל וסביל, דיבור ישיר ועקיף.
דגשים מיוחדים: אמנות רחוב; שפת השירה; הבנת שאלה וכתיבת תשובה; ייחודו של הטקסט ההלכתי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת.
נושאים נבחרים: הלוח העברי; שפת הסימנים; "ייחודו של יוצר" - אריך קסטנר.
היבטים לשוניים: משפטים וכינויי גוף פרודים וחבורים; בקשות, הוראות או חוקים; לשון השלילה; חידושי מילים.
דגשים מיוחדים: חשיבות הלימוד והזכות ללמוד.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: מדריך למורה לספר "מילה טובה מאוד", ובו:
עקרונות הסדרה – העשרה תיאורטית לצד הצעות פרקטיות והדגמה מתוך ספר הלימוד.
העמקה ותוספות – פירוט הנושא, המטרות, יעדי החינוך הלשוני והצעות מעשיות להוראה והרחבה של כל פרק בספר.
הצעות לפעילויות עם ספרי קריאה נבחרים - מתוך רשימת יצירות הספרות שפרסם משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת.
נושאים נבחרים: שפת הסימנים; עצלנים וחרוצים; לומדים מחכמים; "ייחודו של יוצר" - אריך קסטנר.
היבטים לשוניים: משפטים וכינויי גוף פרודים וחבורים; בקשות, הוראות או חוקים; לשון השלילה; חידושי מילים. דגשים מיוחדים: להיות ילדים בעולם.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת.
נושאים נבחרים: הרב משה צבי נריה; מוזיקה לימי חג וחול; דרך השוקולד.
היבטים לשוניים: קשר בין פעלים ושמות; סופיות שונות; הערך המילוני והמילון הממוחשב.
דגשים מיוחדים: צעירים, זקנים ויחסים בין-דוריים; טקסטים חזותיים כמקורות מידע.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: מדריך למורה לספר "מילה טובה מאוד", ובו:
עקרונות הסדרה – העשרה תיאורטית לצד הצעות פרקטיות והדגמה מתוך ספר הלימוד.
העמקה ותוספות – פירוט הנושא, המטרות, יעדי החינוך הלשוני והצעות מעשיות להוראה והרחבה של כל פרק בספר.
הצעות לפעילויות עם ספרי קריאה נבחרים - מתוך רשימת יצירות הספרות שפרסם משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: מדריך למורה לספר "מילה טובה מאוד", ובו:
עקרונות הסדרה – העשרה תיאורטית לצד הצעות פרקטיות והדגמה מתוך ספר הלימוד.
העמקה ותוספות – פירוט הנושא, המטרות, יעדי החינוך הלשוני והצעות מעשיות להוראה והרחבה של כל פרק בספר.
הצעות לפעילויות עם ספרי קריאה נבחרים - מתוך רשימת יצירות הספרות שפרסם משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת.
נושאים נבחרים: ילדים משנים את העולם; כעס; חוכמת הזקנים; דרך השוקולד.
היבטים לשוניים: קשר בין פעלים ושמות; סופיות שונות; הערך המילוני והמילון הממוחשב.
דגשים מיוחדים: אגדות, מעשיות וסיפורי עם, טקסטים חזותיים כמקורות מידע.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: מדריך למורה לספר "מילה טובה מאוד", ובו:
עקרונות הסדרה – העשרה תיאורטית לצד הצעות פרקטיות והדגמה מתוך ספר הלימוד.
העמקה ותוספות – פירוט הנושא, המטרות, יעדי החינוך הלשוני והצעות מעשיות להוראה והרחבה של כל פרק בספר.
הצעות לפעילויות עם ספרי קריאה נבחרים - מתוך רשימת יצירות הספרות שפרסם משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת. נושאים נבחרים: רבי שמעון בר יוחאי, ביקור במוזיאון; הזכות לחינוך; "ייחודה של יוצרת" - נורית זרחי .
היבטים לשוניים: פרקים ייעודיים: זמן הווה, בנייני הפועל, שם תואר ותואר הפועל.
דגשים מיוחדים: הצלת נפשות; אהבת הטבע וטיולים בארץ.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת. נושאים נבחרים: הצייר ואן גוך; הזכות לחינוך; "ייחודה של יוצרת" - נורית זרחי.
היבטים לשוניים: פרקים ייעודיים: זמן הווה, בנייני הפועל, שם תואר ותואר הפועל.
דגשים מיוחדים: ההוויה הישראלית: ההמנון, מחנות העולים, חיים בירושלים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת. נושאים נבחרים: דמותם ופועלם של הרב והרבנית קאפח; הכינור - מלך כלי הקשת; היווצרות הרי געש.
היבטים לשוניים: זמני הפועל, שורשים ומשקלים.
דגשים מיוחדים: מגוון טקסטים מידעיים; שמירה על הטבע בעיני המקורות היהודיים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת. נושאים נבחרים: חיים בעתיד; קיימות; הכינור - מלך כלי הקשת; הספר "תום סוייר"; היווצרות הרי געש.
היבטים לשוניים: זמני הפועל, שורשים ומשקלים.
דגשים מיוחדים: קריאה ביקורתית של טקסטים ממקורות ישראל כחלק מדיון בנושאים אקטואליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: מדריך למורה לספר "מילה טובה מאוד", ובו:
עקרונות הסדרה – העשרה תיאורטית לצד הצעות פרקטיות והדגמה מתוך ספר הלימוד.
העמקה ותוספות – פירוט הנושא, המטרות, יעדי החינוך הלשוני והצעות מעשיות להוראה והרחבה של כל פרק בספר.
הצעות לפעילויות עם ספרי קריאה נבחרים - מתוך רשימת יצירות הספרות שפרסם משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: מדריך למורה לספר "מילה טובה מאוד", ובו:
עקרונות הסדרה – העשרה תיאורטית לצד הצעות פרקטיות והדגמה מתוך ספר הלימוד.
העמקה ותוספות – פירוט הנושא, המטרות, יעדי החינוך הלשוני והצעות מעשיות להוראה והרחבה של כל פרק בספר.
הצעות לפעילויות עם ספרי קריאה נבחרים - מתוך רשימת יצירות הספרות שפרסם משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה מילה טובה פותחו בהתאם לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית-הספר היסודי, ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מהתנסויות, מהדים מהשטח ומתקשורת שוטפת עם מורים ומדריכים* בתחום החינוך הלשוני.
כמו כן נשענים על מסמכים מעודכנים של משרד החינוך, הנוגעים ליעדי החינוך הלשוני, ובנספח לתוכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות (הוצג בנוב' 2011).
הספרים עונים על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם, ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים, וכן על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה, בהבעה בכתב ובעל-פה, בדרכי תשאול מגוונות, בהוראת נושאי לשון ובתרגולם, בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות.
הספרים מציעים דרך של ארגון תֶמָטִי )נושאי( של טקסטים במגוון סוגות.
העיקרון התמטי מוביל למימוש הרעיונות והמטרות של תכנית הלימודים (תשס"ג), בהתאמה לגיל התלמידים ולכשירות הלשונית המצופה מהם (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות