נמצאו 10 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
תיאור: המדריך כולל:
- הצגת העקרונות שהנחו את פיתוח הספר.
- פירוט של הטקסטים המופיעים בכל פרק ומטרות ההוראה של כל פרק.
- הסבר על הוראת כל פרק בכללו, פירוט הפעילויות בו והצעות להרחבה מתוך התחשבות בשונות התלמידים.
- טיפוח הקריאה החופשית – מפגשים עם ספרי קריאה מתוך רשימת יצירות הספרות של משרד החינוך והצעות לפעילות על כל אחד מהם.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: המדריך כולל:
- הצגת העקרונות שהנחו את פיתוח הספר.
- פירוט של הטקסטים המופיעים בכל פרק ומטרות ההוראה של כל פרק.
- הסבר על הוראת כל פרק בכללו, פירוט הפעילויות בו והצעות להרחבה מתוך התחשבות בשונות התלמידים.
- טיפוח הקריאה החופשית – מפגשים עם ספרי קריאה מתוך רשימת יצירות הספרות של משרד החינוך והצעות לפעילות על כל אחד מהם.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: במדריך למורה זה יוכלו המורים להעשיר ולהרחיב את ידיעותיהם בנושאים אחדים שאותם ראינו כחשובים להוראה בכלל ולהוראה במאה ה 21- בפרט.
כך למשל, חשיבות העיסוק באוצר מילים, טיפוח של כישורי הבעה בכתב בסביבה דיגיטלית, למידה מתוך מקורות מידע מרובים ועוד.
עבור כל נושא כזה מובאים הסברים תיאורטיים אשר מלווים בהמלצות ובדוגמאות מתוך הספר לתלמידים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: במדריך למורה זה יוכלו המורים להעשיר ולהרחיב את ידיעותיהם בנושאים אחדים אותם ראינו כחשובים להוראה בכלל ולהוראה במאה ה- 21 בפרט, למשל, חשיבות העיסוק באוצר מילים, טיפוח של כישורי הבעה בכתב בסביבה דיגיטלית, למידה מתוך מקורות מידע מרובים ועוד.
עבור כל נושא כזה מובאים הסברים תיאורטיים אשר מלווים בהמלצות ובדוגמאות מתוך הספר לתלמידים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: במדריך למורה זה יוכלו המורים להעשיר ולהרחיב את ידיעותיהם בנושאים אחדים שאותם ראינו כחשובים להוראה בכלל ולהוראה במאה ה 14 בפרט, למשל חשיבות העיסוק באוצר - מילים, טיפוח של כישורי הבעה בכתב בסביבה דיגיטלית, למידה מתוך מקורות מידע מרובים ועוד.
כל נושא כזה מלווה בהסברים תיאורטיים הכוללים המלצות ודוגמאות מתוך הספרלתלמידים (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה 'מילה טובה' פותחו בהתאמה לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית-הספר היסודי ולנספח לתכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות, ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מתקשורת שוטפת עם מורים ומדריכים* בתחום החינוך הלשוני.
הספר, על שני כרכיו 3, עונה על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם, ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים וטקסטים מעולם השיח העיוני במגוון סוגות ותתי-סוגות.
כמו כן הספר עונה על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה, בהבעה בכתב ובעל-פה, בדרכי תשאול מגוונות, בהוראת נושאי לשון ובתרגולם, בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה מילה טובה פותחו בהתאם לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית-הספר היסודי, ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מהתנסויות, מהדים מהשטח ומתקשורת שוטפת עם מורים ומדריכים* בתחום החינוך הלשוני.
כמו כן נשענים על מסמכים מעודכנים של משרד החינוך, הנוגעים ליעדי החינוך הלשוני, ובנספח לתוכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות (הוצג בנוב' 2011).
הספרים עונים על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם, ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים, וכן על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה, בהבעה בכתב ובעל-פה, בדרכי תשאול מגוונות, בהוראת נושאי לשון ובתרגולם, בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות.
הספרים מציעים דרך של ארגון תֶמָטִי )נושאי( של טקסטים במגוון סוגות.
העיקרון התמטי מוביל למימוש הרעיונות והמטרות של תכנית הלימודים (תשס"ג), בהתאמה לגיל התלמידים ולכשירות הלשונית המצופה מהם (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה 'מילה טובה' פותחו בהתאם לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית הספר היסודי והנספח לתכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות, ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מתקשורת שוטפת עם מורים ומדריכים בתחום החינוך הלשוני.
הספרים עונים על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם, ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים, וכן הספרים עונים על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה, בהבעה בכתב ובעל פה, בדרכי תשאול מגוונות, בהוראת נושאי לשון ובתרגולם, בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות.
הספרים מציעים ארגון תמָטי (נושאי) של טקסטים במגוון סוגות.
העיקרון התמטי מוביל למימוש הרעיונות והמטרות של תכנית הלימודים, בהתאמה לגיל התלמידים ולכשירות הלשונית המצופה מהם.
העיקרון התמטי נבחר כמתאים לתלמידי בית הספר היסודי.
נושאי התוכן השונים מעשירים את הידע הקיים אצל התלמידים (עולם המושגים, אוצר המילים, הרעיונות).
ההעשרה מובילה לביסוס התוכן, ועם ביסוס זה אפשר לעסוק בנושאים מופשטים יותר של מבני השיח – סוגות וחשיבה על השפה (מטא לשון).
כך למשל כדי לכתוב טקסט בסוגה הטיעונית שכנועית - בנושא שמירה על בעלי חיים, על התלמיד לרכוש ידע בנושא, שאם לא כן יתקשה התלמיד לכתוב טיעונים ונימוקים בנושא שאינו מכיר.
מטרת הספרים: לסייע למורים לתת לתלמידים ציוני דרך מפורשים ומנחים בדרכם אל היעדים שתכנית הלימודים מציבה.
היעדים מתורגמים ליחידות לימוד הנושאות תוכן איכותי הכולל מפגשים עם תרבות, ידע וערכים (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה מילה טובה פותחו בהתאם לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית-הספר היסודי, ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מהתנסויות, מהדים מהשטח ומתקשורת שוטפת עם מורים ומדריכים* בתחום החינוך הלשוני.
כמו כן נשענים על מסמכים מעודכנים של משרד החינוך, הנוגעים ליעדי החינוך הלשוני, ובנספח לתוכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות (הוצג בנוב' 2011).
הספרים עונים על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם, ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים, וכן על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה, בהבעה בכתב ובעל-פה, בדרכי תשאול מגוונות, בהוראת נושאי לשון ובתרגולם, בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות.
הספרים מציעים דרך של ארגון תֶמָטִי )נושאי( של טקסטים במגוון סוגות.
העיקרון התמטי מוביל למימוש הרעיונות והמטרות של תכנית הלימודים (תשס"ג), בהתאמה לגיל התלמידים ולכשירות הלשונית המצופה מהם (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה 'מילה טובה' פותחו בהתאם לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית הספר היסודי והנספח לתכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות, ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מתקשורת שוטפת עם מורים ומדריכים* בתחום החינוך הלשוני.
הספרים עונים על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם, ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים, וכן הספרים עונים על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה, בהבעה בכתב ובעל פה, בדרכי תשאול מגוונות, בהוראת נושאי לשון ובתרגולם, בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות.
הספרים מציעים ארגון תמָטי (נושאי) של טקסטים במגוון סוגות.
העיקרון התמטי מוביל למימוש הרעיונות והמטרות של תכנית הלימודים, בהתאמה לגיל התלמידים ולכשירות הלשונית המצופה מהם.
העיקרון התמטי נבחר כמתאים לתלמידי בית הספר היסודי.
נושאי התוכן השונים מעשירים את הידע הקיים אצל התלמידים (עולם המושגים, אוצר המילים, הרעיונות).
ההעשרה מובילה לביסוס התוכן, ועם ביסוס זה אפשר לעסוק בנושאים מופשטים יותר של מבני השיח – סוגות וחשיבה על השפה (מטא לשון).
כך למשל כדי לכתוב טקסט בסוגה הטיעונית שכנועית - בנושא שמירה על בעלי חיים, על התלמיד לרכוש ידע בנושא, שאם לא כן יתקשה התלמיד לכתוב טיעונים ונימוקים בנושא שאינו מכיר.
מטרת הספרים: לסייע למורים לתת לתלמידים ציוני דרך מפורשים ומנחים בדרכם אל היעדים שתכנית הלימודים מציבה.
היעדים מתורגמים ליחידות לימוד הנושאות תוכן איכותי הכולל מפגשים עם תרבות, ידע וערכים (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות