נמצאו 40 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: יעקב גרטי
תיאור: צמחי תרבות, קטנים, גדולים – אותם אנחנו מגדלים. חורשים היטב ת׳אדמה – שדה, מטע או חממה – אחר כך זורעים, שותלים, גם משקים ומזבלים.
מהתחלה עד הבשלה העבודה כלל לא קלה. ומה עוד נותר בסוף? נכון, לקטוף ולאסוף.
מן הצמחים שנגדל את מזוננו נקבל: ירק, שיח, עץ פורח – הם לא רק יופי, לא רק ריח: בעתיד יצמיחו פרי, גם טעים וגם בריא.
הספריה של מבט לגן מלוה את תוכנית "מבט לגן" העוסקת בנושאים, בתופעות ובתהליכים מעולם המדע והטכנולוגיה הסובב אותנו. הספריה כוללת סדרת ספרים המתאימים לילדי הגן, לילדי כתות היסוד של בית הספר היסודי ולמבוגרים שנהנים לקרוא ולחוות את חדוות הגילוי עם הילדים.
הספריה מביאה לילדים מידע מעודכן, מאורגן ומותאם על העולם המדעי והטכנולוגי. באמצעות שפה מידעית, בהירה וקולחת, המלווה בצלומים מרהיבים, מזמין כל ספר את הקוראים לקריאה משותפת, להתבוננות, לשיחה, לשאילת שאלות וליציאה למסע בעולם מרתק של מדע וטכנולוגיה.
רמות ספרי לימוד
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
נטע-מטח
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מסלולים לכיתה ג
חוברות 'מסלולים' לבית־הספר היסודי עוסקות בארבעה נושאים מתמטיים מרכזיים:
- מספרים שלמים ופעולות
- גאומטרייה
- בעיות מילוליות
- שברים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אלכס פרידלנדר, שלי רוטה
תיאור: חוברות "גילויים" הן חוברות העשרה והעמקה. החוברות מרחיבות את הידע המתמטי של התלמידים ומפעילות אותם בתהליכים של חקר וגילוי המלווים בעניין ובהנאה.
חוברת זו - "קוביות משחק" - מיועדת לתלמידים מכיתה ב' ואילך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
נטע-מטח
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
נטע-מטח
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
נטע-מטח
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר עוסק ב -
-  הסתברות
-  מעגל - חלק ב
-  גאומטרייה של המרחב
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר 'שבילים לכיתה ט - חלק 2' מטפל בנושאים הבאים:
- פונקציה ריבועית ומשוואה ריבועית - חלק ב
- משולשים
- קריאת גרפים ודיאגרמות
- מעגל - חלק א  
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר חלק 1 -מכיל את הנושאים הבאים:
- חזקות
- טכניקה אלגברית
- פונקציה ריבועית ומשוואה ריבועית - חלק א
- מרובעים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: גלי אנגלשטיין, נעמי גורבט (ברודשטיין), מירי ורון, יעל זהבי, אנה טרפיקנט, חיה יצחקי, רחל מזרחי-אדם
תיאור: סימנים בדרך 2 - כולל ספר מפעיל שיש בו הרבה פעילויות המזמינות טקסטים דבורים. חוברת שבה ממשיך ואף מתעצם, בעל פה ובכתב, תהליך הלמידה שהתחיל בספר, ומדריך למורה. בספר ובחוברת יש שבעה שערים שהם שבע יחידות לימוד. במוקד כל שער טקסט מסוגה מסוימת. מהלך הלמידה בכל שער מתחיל בספר. בסוף כל שער בספר יש הפנייה לעמוד מסוים בחוברת להמשך הלמידה. הספר נפתח בשני עמודים שמציגים לפני הלומד את חומרי הלימוד ומפגישים אותם עם חמש דמויות מצוירות שמובילות את מהלך הלימוד בספר ובחוברת.חמש הדמויות המצוירות "נושאות" על כתפיהן כמה תפקידים: עליהן לייצר את ההקשר שבתוכו מתרחש המפגש עם הטקסט, ליצור קשר אל העולם שמחוץ לתרגיל בספר, להדגים אסטרטגיות דיבור, קריאה,האזנה וכתיבה, לתווך תיווך "מטרים" או תיווך "מסכם" של מה שנלמד בכל שער ועוד. כל שער בחוברת מסתיים בארבעה או בשישה עמודים של להוציא לשון. בעמודים אלו יש הסברים על תופעות לשוניות שעלו בשיח שהתקיים בזמן הקריאה הדקדקנית של הטקסט.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: "בעיות השוואה (חבוריות) ; חקר נתונים - המשפחה שלי".
בחוברת שני פרקים":
בפרק 'בעיות השוואה חיבוריות' עוסקים בסוג חדש של בעיות מילוליות שהתלמידים פוגשים בחוברת זו לראשונה, והן משולבות בכל הסוגים האחרים של בעיות מילוליות שנלמדו עד כה.
בנוסף, התלמידים מכירים מבחר של ניסוחים שונים של בעיות השוואה המציבים דרגות קושי שונות, ובהדרגה לומדים לנתח את המצב המתואר בטקסט של הבעיה ולמצוא את פתרון הבעיה.
הפרק: 'חקר נתונים- המשפחה שלי' הוא הראשון מתוך סדרה של פרקים העוסקים בחקר נתונים. בפרק זה יחקרו הילדים את נושא המשפחה מהיבטים שונים.
התלמידים ילמדו לאסוף נתונים, לארגן ולייצג אותם, ולבסוף יעסקו בניתוח שלהם ובהסקת מסקנות.
בחוברת מצורפים גם דפים לאיסוף נתונים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: חוברת "חיבור וחיסור עד 20 - חלק ג"
מטרת הפרק הזה לחזק את השליטה בפתרון תרגילי החיבור והחיסור עד 20 – בעיקר תרגילים שיש בהם "שבירת עשרת". בפרק מתרגלים את העובדות לפי דרוג קושי:
א. השלמת אחד החלקים
ב. שני החלקים שווים
ג. אחד החלקים הוא תשע
ד. אחד החלקים הוא שבע
ה. אחד החלקים הוא שמונה
ו. משוואות
באמצע החוברת לתלמיד מצורפים כרטיסי תרגילים (מצדו האחד של כל כרטיס כתוב תרגיל ומצדו האחר – התוצאה) ואפשר לשחק בהם משחקים שונים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הסדרה "שבילים" מותאמת לתכנית הלימודים במתמטיקה, ופרקי הלימוד עברו ניסוי אינטנסיבי ברחבי הארץ. כל החוברות כבר יצאו לאור.
כל חוברת מלווה במדריך למורה הכולל הקדמה לפרק, הצעות למשחקים ולדיונים, דפי רב-דף, מבדקים, הצעות לפעילויות פתיחה ולפעילויות נוספות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הסדרה "שבילים" מותאמת לתכנית הלימודים במתמטיקה, ופרקי הלימוד עברו ניסוי אינטנסיבי ברחבי הארץ. כל החוברות כבר יצאו לאור.
כל חוברת מלווה במדריך למורה הכולל הקדמה לפרק, הצעות למשחקים ולדיונים, דפי רב-דף, מבדקים, הצעות לפעילויות פתיחה ולפעילויות נוספות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הסדרה "שבילים" מותאמת לתכנית הלימודים במתמטיקה, ופרקי הלימוד עברו ניסוי אינטנסיבי ברחבי הארץ. כל החוברות כבר יצאו לאור.
כל חוברת מלווה במדריך למורה הכולל הקדמה לפרק, הצעות למשחקים ולדיונים, דפי רב-דף, מבדקים, הצעות לפעילויות פתיחה ולפעילויות נוספות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת "כפל עד 10,000" עוסקים בכפל במספרים רב-ספרתיים. פעילויות אלה נלמדות בעזרת מודלים שהכירו התלמידים בפרקים קודמים. המודלים מסייעים להבנת הפעולות ולבניית הפתרונות.
דירוג הנושא נבנה בחמש היחידות שבחוברת זו:
ביחידה הראשונה ובשנייה עוסקים בכפל בעשרות שלמות ובמאות שלמות בעזרת ישר המספרים ובעזרת המשטחים.
ביחידה השלישית עוסקים בכפל של מספר רב-ספרתי במספר חד ספרתי בעזרת חוק הפילוג.
ביחידה הרביעית מוצגים שני אלגוריתמים לפתרון תרגיל כפל במאונך.
ביחידה החמישית עוסקים באומדן בפעולות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת שלושה פרקים:
1. ביחידה הראשונה, חילוק עם שארית, עוסקים בתרגילי חילוק ללא שארית שלא בתחום לוח הכפל. תרגילים אלה לומדים לפתור על ידי פילוג. ביחידות הבאות פוגשים התלמידים תרגילי חילוק שבהם התוצאה מורכבת ממספר שלם ושארית. תרגילים אלה לומדים לפתור על ידי סידור מצולעים מגפרורים וגם על ידי קפיצות על ישר המספרים.
2. בפרק ישר המספרים עוסקים בבניית ישר המספרים לפי עקרונותיו, במיקום מספרים חיוביים ומספרים שליליים על ישר המספרים ובהשוואת מספרים מכוונים.
3. בפרק שברים יסודיים לומדים להכיר שברים יסודיים. בהמשך יזהו התלמידים חלקים שונים מתוך שלמים שונים. נוסף על כך יכירו התלמידים את משמעות השבר כחלק מכמות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: חוברת זו היא השלישית מבין שלוש החוברות העוסקות במספרים עד 10,000.
בתחילת חוברת זו ילמדו התלמידים לפתור תרגילי חיבור ותרגילי חיסור עד 10,000 ללא המרה. ואולם הנושא המרכזי בחוברת זו הוא פתרון תרגילים עם המרה.
גם בחוברת זו המספרים ופעולות החיבור והחיסור מיוצגים על ישר המספרים. פתרון תרגילים בעזרת ישר המספרים מאפשרת גמישות ומחזקת את התובנה המספרית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: חוברת זו היא הראשונה מתוך שלוש חוברות העוסקות במספרים עד 10,000. בחוברת זו התלמידים מכירים את המספרים עד 1,000: את המבנה העשרוני שלהם ואת פעולות החיבור והחיסור (ללא המרה). הפעילויות בחוברת זו קשורות לסיפור על מפעל עוגיות. הסיפור המתמשך עוסק באירועים שונים הקשורים למפעל ומשמש סיפור מסגרת שבו חוקרים התלמידים רעיונות מתמטיים תוך התמודדות עם מטלות שונות. הפעילויות מדורגות ומובנות ומטרתן להוליך את התלמידים להכללות מתמטיות ולהיכרות עם המבנה העשרוני.
בחוברת אנו נעזרים בשלושה ייצוגים: לוח אלף, ישר מספרים ומשטחים (או "בציור בקיצור" שלהם). השימוש בייצוגים משולב בחומר הלימוד ונלמד בהדרגה. המטרה היא שהתלמידים יכירו את שלשת הייצוגים ואת הקשרים ביניהם ובשלב מאוחר יותר יבחר כל תלמיד בייצוג הנוח לו ביותר כאשר הוא פותר בעיות או תרגילים.
פעילויות מתוקשבות מאתר אופק: סביבה מתוקשבת להוראה, למידה והערכה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת זו שני פרקים. הפרק "גימטרייה" הוא המשך לפרק שנלמד בכיתה ב'. בכיתה ב' עסקו התלמידים בערכן של אותיות הא"ב מ-א ועד ל, ובפרק זה הם לומדים את ערכן של כל אותיות הא"ב. תחילה לומדים את ערכן של כל אותיות הא"ב, וממשיכים אל ערכן של מילים.
לומדים גם שיש הבדל בין הערך של המילים בגימטרייה לבין כתיבת מספרים בספרות.
את המספרים שאין אות המתאימה לערך שלהם מרכיבים על ידי צירופי אותיות.
בפרק השני "חוקי פעולות" עוסקים בהסכמים האלה:
- קודם פותרים את מה שבסוגריים (נלמד בכיתה ב').
- כשיש בתרגיל פעולות חיבור וחיסור בלבד או כפל וחילוק בלבד, פותרים משמאל לימין לפי הסדר. ראו דף   בנושא חיבור וחיסור לפי הסדר, ודף בנושא כפל וחילוק לפי הסדר.
- כפל וחילוק לפני חיבור וחיסור.
בפרק זה לומדים גם מתי מותר לשנות את סדר המספרים בתרגיל. לתרגול סדר הפעולות מצורף משחק.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת עוסקים בשני סוגים חדשים של בעיות : בעיות השוואה של כפל וחילוק ובעיות דו-שלביות.
בדומה לבעיות השוואה של חיבור וחיסור, גם בבעיות השוואה של כפל וחילוק עוסקים בשתי קבוצות וביחס ביניהן, ואפשר לשאול על כל אחד מהמרכיבים האלה.
בעיות דו-שלביות הן בעיות שלפתרונן משתמשים בשתי פעולות. את הבעיות הדו-שלביות התלמידים פותרים בפרק זה בעזרת ציורים שמטרתם לייצג את הבעיות ולהתאים להן תרגילים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: במהלך הוראת הנושא "חקר נתונים: דיאגרמות" עורכים חזרה וביסוס של החומר הנלמד בכיתה ג' ומלמדים את הייצוגים: דיאגרמות מוטות ועמודות, ומדגישים שתי מטרות: קריאת דיאגרמה ובניית דיאגרמה.
בהוראת הנושא "ניתוח סיכויים" נוגעים לראשונה במושג הסתברות של מאורע שהוא מספר המציין את "הסיכוי של מאורע להתרחש". לפני שעוסקים בהתאמת מספר המבטא בדיוק את ההסתברות, עוסקים בהערכה כללית של ההסתברות להתרחשות של המאורע.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת זו עוסקים בהכרת השברים הפשוטים ומתמקדים במשמעות השבר כחלק מהשלם. ההיכרות מבוססת על המחשת השברים ב"מקלות שברים" – מקלות פלסטיק שקופים המחולקים לחלקים שווים. במהלך הלימוד הילדים מכירים את המושגים – שבר, מונה, מכנה, קו שבר ומספר מעורב. מכירים גם שמות שונים לאותו שבר (לדוגמה - 1/2=3/6) ולומדים להשוות שברים (בדרכים אינטואיטיביות, ללא אלגוריתמים של צמצום והרחבה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת זו עוסקים במספרים הטבעיים עד מיליון. בפרק הראשון עורכים חזרה על המספרים עד 10,000. בפרקים הבאים מרחיבים את עקרונות המבנה העשרוני, את ישר - המספרים, את פעולות החיבור והחיסור ואת האומדן לתחומי מספרים גדולים יותר: מספרים עד 100,000; המספרים עד מיליון ומספרים גדולים ממיליון. בפעילויות אנו משלבים דוגמאות מחיי היום יום וממדעים. כמו כן, משלבים פעילויות שנועדו לחיזוק התובנה המספרית והמאפשרות אסטרטגיות פתרון שונות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת זו הילדים לומדים להכיר משמעות נוספת של השבר - חלק מכמות. הילדים לומדים לפתור תרגילי חיבור וחיסור של שברים שהמכנים שלהם שווים, או אחד המכנים הוא כפולה של האחר. נוסף על כך הילדים עוסקת גם בתרגילי כפל של שלם בשבר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: "חקר נתונים וניתוח סיכויים" - חוברת לכיתה ד'.  במהלך הוראת הנושא "חקר נתונים: דיאגרמות" עורכים חזרה וביסוס של החומר הנלמד בכיתה ג' ומלמדים את הייצוגים: דיאגרמות מוטות ועמודות, ומדגישים שתי מטרות: קריאת דיאגרמה ובניית דיאגרמה. בהוראת הנושא "ניתוח סיכויים" נוגעים לראשונה במושג הסתברות של מאורע שהוא מספר המציין את "הסיכוי של מאורע להתרחש". לפני שעוסקים בהתאמת מספר המבטא בדיוק את ההסתברות, עוסקים בהערכה כללית של ההסתברות להתרחשות של המאורע.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת זו יש שלושה פרקים: כפל במאונך. מספרים ראשוניים ומספרים פריקיים. חזקות, בפרק זה נלמדת פעולה חדשה - פעולת החזקה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת זו שלושה פרקים. הפרק "חילוק" מוביל לקראת האלגוריתם המקובל לחילוק במאונך. בדרך להקניית המיומנות החדשה הילדים מתנסים בדרכים שונות לחילוק. בפרק "סימני התחלקות ב-3, ב-6 וב-9" התלמידים מגלים את סימני ההתחלקות על-ידי חקר סכום הספרות. בפרק "גימטרייה" התלמידים עורכים חזרה על ערכי כל אותיות הא"ב, כותבים מספרים בשיטת הא"ב העברי, מוצאים את ערכן המספרי של מילים שונות ועוסקים בחשבון שנים בלוח השנה העברי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: המטרה המרכזית בחוברת זו היא למידה שיטתית של פרק: פתרון בעיות דו-שלביות, ובעיות רב-שלביות. התלמידים לומדים לפרק את הבעיה המורכבת לבעיות חד-שלביות, ולמצוא את הסדר המאפשר את פתרון הבעיה כולה. בתחילה התלמידים מתבקשים לפתור את הבעיה בעזרת מספר תרגילים פשוטים (2 תרגילים או יותר), ובהדרגה לומדים לפתור את הבעיה בעזרת תרגיל שרשרת אחד. כמו בפרקי הבעיות המילוליות הקודמים, גם בפרק זה יש אוסף של בעיות לא שגרתיות שנועדו לפתח אצל התלמידים אסטרטגיות פתרון שונות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית. צוות לשון
תיאור: סימנים בדרך 3 - כולל ספר מפעיל שיש בו הרבה פעילויות המזמינות טקסטים דבורים. חוברת שבה ממשיך ואף מתעצם, בעל פה ובכתב, תהליך הלמידה שהתחיל בספר, ומדריך למורה. בספר ובחוברת יש שבעה שערים שהם שבע יחידות לימוד. במוקד כל שער טקסט מסוגה מסוימת. מהלך הלמידה בכל שער מתחיל בספר. בסוף כל שער בספר יש הפנייה לעמוד מסוים בחוברת להמשך הלמידה. הספר נפתח בשני עמודים שמציגים לפני הלומד את חומרי הלימוד ומפגישים אותם עם חמש דמויות מצוירות שמובילות את מהלך הלימוד בספר ובחוברת. חמש הדמויות המצוירות "נושאות" על כתפיהן כמה תפקידים: עליהן לייצר את ההקשר שבתוכו מתרחש המפגש עם הטקסט, ליצור קשר אל העולם שמחוץ לתרגיל בספר, להדגים אסטרטגיות דיבור, קריאה, האזנה וכתיבה, לתווך תיווך "מטרים" או תיווך "מסכם" של מה שנלמד בכל שער ועוד.
כל שער בחוברת מסתיים בארבעה או בשישה עמודים של להוציא לשון. בעמודים אלו יש הסברים על תופעות לשוניות שעלו בשיח שהתקיים בזמן הקריאה הדקדקנית של הטקסט.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רחל מינץ, נורית קינן, סמדר רייספלד
תיאור: הספר משלב מספר היבטים של נושא התזונה: ביולוגיים, בריאותיים, אקולוגיים ותרבותיים, והוא מקיף את הנושא בכמה רמות. ברמת המאקרו יש ניתוח של יחסי התזונה בין היצורים השונים - צמחים ובעלי חיים - במערכות אקולוגיות. ברמת הביניים יש התמקדות ביצורים עצמם ובהתאמתם לתזונה שלהם במבנה ובהתנהגות. דגש מיוחד ניתן לקשר בין התזונה לבין הבריאות שלנו, לתכנון תפריט מאוזן ומגוון ולשמירה על מאזן האנרגיה שלנו. ברמת המיקרו יש עיסוק בכימיה של המזון - בחומרים הבונים את גופם של היצורים ואשר מספקים להם את האנרגיה הדרושה שלהם.
כמו כן, הספר דן בנושאים עדכניים: בעיות הרעב בארצות מתפתחות מחד גיסא, ובעיית ההשמנה בעולם מאידך גיסא, ייצור המזון בעולם המודרני, צמצום עתודות הקרקע, המהפכה הירוקה והשלכותיה, חקלאות בת-קיימא והנדסה גנטית לשיפור המזון.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אסנת אפרת, שלי רוטה, אילנה ארנון
תיאור: ספר לימוד שלישי במתמטיקה לכיתות ה'. הספר כולל: מספרים עשרוניים, ממוצע, חקר נתונים ואחוזים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: דקלה בר־גיל, שוש גלעד, אילנה ארנון
תיאור: ספר לימוד שני במתמטיקה לכיתות ה'. בספר שלושה פרקים: פעולות במספרים עד מיליון - חלק ב, שברים - חלק ד,  ספרות רומיות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: דבורה אמיר, מיכל טולדנו, רחלי כהן, שרה ליפקין
תיאור: בכל שער משבעת השערים של ספר 4 פוגשים התלמידים טקסטים שונים מסוגה מסוימת. התלמידים קוראים את הטקסטים ומשוחחים עליהם בכיתה, בספר זה התלמידים מכירים את מאפייני המבנה והלשון של הטקסטים, לומדים לכתוב טקסטים דומים, ומעשירים את אוצר המילים. באמצעות פעילויות שונות - כגון: דיון, תערוכה, מערכת עיתון, המחזה, הרצאה - עוסקים התלמידים בקריאה, בכתיבה, בדיבור ובהאזנה. האיורים המלווים את הטקסטים מוסיפים לתלמידים הסבר, צבע וחיוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: דבורה אמיר, מיכל טולדנו, רחלי כהן, שרה ליפקין
תיאור: בכל שער משבעת השערים של ספר 5 פוגשים התלמידים טקסטים שונים מסוגה מסוימת. התלמידים קוראים את הטקסטים ומשוחחים עליהם בכיתה, בספר זה התלמידים מכירים את מאפייני המבנה והלשון של הטקסטים, לומדים לכתוב טקסטים דומים, ומעשירים את אוצר המילים. באמצעות פעילויות שונות - כגון: דיון, תערוכה, מערכת עיתון, המחזה, הרצאה - עוסקים התלמידים בקריאה, בכתיבה, בדיבור ובהאזנה. האיורים המלווים את הטקסטים מוסיפים לתלמידים הסבר, צבע וחיוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: דבורה אמיר, מיכל טולדנו, רחלי כהן, שרה ליפקין
תיאור: בכל שער משבעת השערים של חוברת 5 פוגשים התלמידים טקסטים שונים מסוגה מסוימת. התלמידים קוראים את הטקסטים ומשוחחים עליהם בכיתה, בספר זה התלמידים מכירים את מאפייני המבנה והלשון של הטקסטים, לומדים לכתוב טקסטים דומים, ומעשירים את אוצר המילים. באמצעות פעילויות שונות - כגון: דיון, תערוכה, מערכת עיתון, המחזה, הרצאה - עוסקים התלמידים בקריאה, בכתיבה, בדיבור ובהאזנה. האיורים המלווים את הטקסטים מוסיפים לתלמידים הסבר, צבע וחיוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: דבורה אמיר, מיכל טולדנו, רחלי כהן, שרה ליפקין
תיאור: בכל שער משבעת השערים של חוברת 4 פוגשים התלמידים טקסטים שונים מסוגה מסוימת. התלמידים קוראים את הטקסטים ומשוחחים עליהם בכיתה, בספר זה התלמידים מכירים את מאפייני המבנה והלשון של הטקסטים, לומדים לכתוב טקסטים דומים, ומעשירים את אוצר הלומדים. באמצעות פעילויות שונות - כגון: דיון, תערוכה, מערכת עיתון, המחזה, הרצאה - עוסקים התלמידים בקריאה, בכתיבה, בדיבור ובהאזנה. האיורים המלווים את הטקסטים מוסיפים לתלמידים הסבר, צבע וחיוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: דקלה בר־גיל, שוש גלעד, שרה הרשקוביץ
תיאור: ספר לימוד ראשון לכיתות ה'. בספר שלושה פרקים: פעולות במספרים עד מיליון - חלק א, שברים - חלק ג, בעיות מילוליות  
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: נירה גולד, נורית קינן
תיאור: הספר  עוסק בחוקי התורשה על פי מנדל, במבנה הגנים והדנ"א, וביישומו של מדע התורשה בחיינו. הספר דן גם בנושאים עדכניים העומדים בחזית במדע כגון: הנדסה גנטית ופרויקט הגנום האנושי ובהשלכתם על הרפואה, על החקלאות ועל איכות הסביבה, וכן הוא מזמן דיון בסוגיות ביואתיות שנובעות מחידושי המדע והטכנולוגיה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות