נמצאו 15 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: צוות תרבות יהודית-ישראלית .
תיאור: מדריך למורה לספר "שבילי תרבות" לכיתה ח. במדריך הצעות מודולריות להוראה וללמידה של הספר, תשובות לשאלות, הרחבה על המקורות מתוך ספר הלימוד והצעות להרחבות נוספות.
ספר הלימוד מזמין את הלומדים להעמיק בנושא - החיים בחברה ובנייה של חברה מתוקנת.
הלומדים יבררו מה משמעות הדבר לחיות בחברה, מה הזכויות והחובות שלנו; יכירו טקסטים מכוננים מתוך התרבות היהודית-ישראלית המציגים דגמים של חברה מתוקנת; יכירו את המשנה, את החוק הישראלי ומקורות מגוונים אחרים וידונו בדילמות שיעלו מהם; ישאלו שאלות ויתהו על טיבה של חברת מופת ועל היחס שלנו למקורות השונים ולמקרים הנדונים בהם; ויעסקו בארבעה מועדים - סוכות, ט"ו בשבט, שבועות וט"ו באב - מתוך גישה פלורליסטית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יפה בניה, עדי אפל-טל, יוחאי עדן
תיאור: שונים ומשנים את העולם - לכיתה ח
תיקון העולם והחברה בעקבות המשנה, הגות ציונית ומועדי ישראל.
על-פי תוכנית הלימודים החדשה במקצוע תרבות יהודית-ישראלית.
מכון שלום הרטמן
מאת: צוות תרבות יהודית-ישראלית .
תיאור: ספר לימוד לכיתה ח במקצוע תרבות יהודית-ישראלית, מותאם לתוכנית הלימודים החדשה. בספר יעמיקו הלומדים בנושא - החיים בחברה ובנייה של חברה מתוקנת.
הלומדים יבררו מה משמעות הדבר לחיות בחברה, מה הזכויות והחובות שלנו; יכירו טקסטים מכוננים מתוך התרבות היהודית-ישראלית המציגים דגמים של חברה מתוקנת; יכירו את המשנה, את החוק הישראלי ומקורות מגוונים אחרים וידונו בדילמות שיעלו מהם; ישאלו שאלות ויתהו על טיבה של חברת מופת ועל היחס שלנו למקורות השונים ולמקרים הנדונים בהם; ויעסקו בארבעה מועדים - סוכות, ט"ו בשבט, שבועות וט"ו באב - מתוך גישה פלורליסטית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות תרבות יהודית-ישראלית .
תיאור: מדריך למורה לספר שבילי תרבות לכיתה ז, ובו הצעות מודולריות לתהליכי הוראה ולמידה של הספר.
ספר הלימוד מביא לידי ביטוי את הערך המוביל בתוכנית הלימודים החדשה - מעורבות ואחריות.
בספר ייפגשו הלומדים עם דמויות מופת מהתרבות היהודית-ישראלית, ודרך סיפור חייהן ועשייתן יעמי בסוגיות ערכיות ובדילמות שהדמויות התמודדו איתן; יכירו היבטים שונים הנוגעים לשנת הבת/בר מצווה; ויעסקו בארבעה מועדים - יום השבת, יום הכיפורים, יום הזיכרון ליצחק רבין, ספירת העומר ול"ג בעומר - מתוך גישה פלורליסטית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: נגה בינג, יפה בניה, יוחאי עדן
תיאור: מכון שלום הרטמן הינו מרכז מחקר וחינוך בנושאי יהדות אשר הוקם על ידי פרופסור דוד הרטמן ז”ל בשנת 1976 ונקרא על שם אביו.
המכון מפתח אפיקים חדשים בחשיבה, במחקר ובחינוך היהודי ופועל למען הכשרת מנהיגות יהודית המושתתת על ערכי הפלורליזם.
במסגרת המכון פועלת תוכנית בארי, שמטרתה יצירת שינוי עומק בחינוך הממלכתי העל־יסודי בנושאים של זהות יהודית־ישראלית וחינוך יהודי־פלורליסטי.
התוכנית מושתתת על מודל חינוכי רב־תחומי אשר שם לו למטרה לעצב בתי ספר על־יסודיים ממלכתיים ברוח יהודית פלורליסטית, להעמיק את הידע ותחושת המחויבות של התלמיד לגבי זהותו היהודית־ישראלית ולהטמיע את ערכי תרבות ישראל בקהילת בית הספר וסביבתו.
תכנית בארי - מכון שלום הרטמן
מאת: צוות תרבות יהודית-ישראלית .
תיאור: ספר לימוד לכיתה ז במקצוע תרבות יהודית-ישראלית, המביא לידי ביטוי את הערך המוביל בתוכנית הלימודים החדשה - מעורבות ואחריות.
בספר ייפגשו הלומדים עם דמויות מופת מהתרבות היהודית-ישראלית, ודרך סיפור חייהן ועשייתן יעמיקו בסוגיות ערכיות ובדילמות שהדמויות התמודדו איתן; יכירו היבטים שונים הנוגעים לשנת הבת/בר מצווה; ויעסקו בארבעה מועדים - יום השבת, יום הכיפורים, יום הזיכרון ליצחק רבין, ספירת העומר ול"ג בעומר - מתוך גישה פלורליסטית.הספר כולל קריינות של כל קטעי המקור המופיעים בו, סרטונים, פעילויות אינטראקטיביות, מצגות ועוד.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אורית שטרית
תיאור: כיתה ה : חינוך ישראלי תרבות ישראל ומורשתו - עם וארץ "ארץ שנאהב".
תוכן העניינים - ראשי הפרקים:
שער ליצירה היהודית
שער לחגי ישראל
שער לזיקת עם לארצו
שער לדמותה של המדינה
 
עמותת חינוך ישראלי ע"ר
מאת: אורית שטרית, הילה ליכט-שטרית, אורן יהי-שלום
תיאור: (מתוך: 'פתח דבר') המסע שלכם בשביל ההתבגרות מתחיל בשנה זו.
יחידה זו תלווה אתכם בדרך אל הטקס המציין את גיל ההתבגרות וזוהי גם התחנה הראשונה בדרך לעולם המבוגרים. בחוברת זו תלמדו על משמעותו של גיל ההתבגרות היום ובעבר, בתרבות היהודית ובתרבויות אחרות. נשאל מהי אותה חירות הניתנת לכם בגיל ההתבגרות ומהי האחריות המתלווה אליה. נברר מהם החוקים, המצוות והערכים המחייבים אתכם.
תכירו טקסי התבגרות שונים ומגוונים הנהוגים בקהילות ובתרבויות שונות. תוכלו לבחור מה לקחת וממה לקבל השראה בטקסי ההתבגרות שלכם.
אתגר גדול עומד בפתח שנה זו: בחירת י"ג המשימות המוטלות עליכם במשך השנה. משימות אלו נוגעות
במעגלים שונים בהם אתם לוקחים חלק ומעתה אתם האחראים על בחירתכם, ועל תוצאותיה. במסע המרתק הזה ילוו אתכם הצוות המחנך ובני משפחתכם, והאתגר קורא לכם לצאת לקראת הבאות.
עמותת חינוך ישראלי ע"ר
מאת: אורית שטרית
תיאור: מדינת ישראל נוסדה על מצע של חלומות, תפילות ותקוות שהמשותף להן - תיקון. תיקון מצבו הפיזי של עם ישראל, תיקון מידותנו כפרטים ותיקונה של החברה המודרנית לקראת חברת מופת.
רעיון התיקון מלווה את עם ישראל משחר היווסדו, ועובר כחוט השני בספרות חז"ל. אך טבעי הוא שמנסחי מגילת העצמאות בחרו בחזונם של נביאי ישראל כמגדלור המאיר את ערכי החירות והצדק והשלום.
עמותת חינוך ישראלי ע"ר
מאת: יוחאי עדן, אירית חפץ
תיאור: הספר עוסק במשמעותם של חגי ישראל ובערכים הגלומים בימי מועד ובימי זיכרון לאומיים: ראש השנה ויום הכיפורים, יום הזיכרון ליצחק רבין, חנוכה, יום הקדיש הכללי, יום זכויות האדם, ט"ו בשבט, יום המשפחה, פורים, פסח, יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל, יום העצמאות, שבועות וט"ו באב.
הפרק הראשון הוא פרק מבואי העוסק בלוח השנה היהודי, בהתהוותו ובמשמעויותיו הערכיות.
בהמשך הספר פרקים המוקדשים לחגים ולמועדים כשכל אחד מהחגים שבספר מייצג ערך אחר, כמו סליחה, שינוי, תרבות המחלוקת, גבורה, וכל ערך נדון באמצעות מקורות ישנים וחדשים. הספר מזמֵן לימוד חווייתי ומשמעותי ומאפשר ללומדים בו לבחון ערכים מרכזיים במורשתו התרבותית של עמנו באמצעות חשיבה, פעילות יוצרת ושיח כיתתי. בין הפרקים שתמצאו בספר:
- לוח השנה היהודי
- ראש השנה ויום הכיפורים - הערכים סליחה ושינוי
- יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל - על תרבות המחלוקת
- עשרה בטבת ויום הקדיש הכללי – על חורבן ואבלות
- פסח - על החירות
- שבועות - על החסד
מכון שלום הרטמןתכנית בארי - מכון שלום הרטמן
מאת: איתן כהן
תיאור: "הרצל אמר..." - מקורות ממשנתם של הרצל, אחד העם וז'בוטינסקי.
חוברת לימוד המציעה הצצה אל עולמו ההגותי של חוזה המדינה כפי שהוא בא לידי ביטוי בספריו 'אלטנוילד' ו'מדינת היהודים'.
בין היתר עוסקת החוברת בשאלות אלו: מדוע חיונית מדינה ליהודים? ומה יהיה יחסה של המדינה היהודית-דמוקרטית למסורת היהודית ולהלכה? מה תפקידה של מדינת היהודים בתיקון היחיד, החברה היהודית והאנושות בכללה? וכיצד ראה הרצל בעיני רוחו את מקומה ואת תפקידה של העיר ירושלים?
התוכנית כתובה על פי המתווה של משרד החינוך והתרבות להוראת תרבות ישראל בחטיבת הביניים בבית הספר הממלכתי.
מכון שלום הרטמןתכנית בארי - מכון שלום הרטמן
מאת: אירית חפץ, תמר ג'ינג'יחשווילי, שלומית יחיא-קינר, יאיר ליפשיץ
תיאור: "צְאוּ וּרְאוּ אֵיזוֹהִי דֶרֶךְ יְשָׁרָה שֶׁיִּדְבַּק בָּהּ הָאָדָם..." (מסכת אבות, ב, ט).
ספר זה מבקש לפתוח צוהר אל עולמה הרעיוני, הלשוני והערכי של מסכת אבות, והוא מתמקד במבחר משניות מתוך כל פרק במסכת. לצד כל משנה תמצאו פירוש צמוד המבאר את לשונה; שאלות, משימות והפעלות יצירתיות; תמונות וטקסטים נוספים מהעולם היהודי ומחוצה לו, המעשירים את הדיון בנושא המשנה; וגם מידע תמציתי ומועיל על האישים המוזכרים במשנה ועל מושגים חשובים מהתרבות היהודית והכללית.
ספר זה נועד לסייע בידי הלומדים להבין את הכתוב במסכת אבות ולהשתתף באופן פעיל בדיונים החשובים העולים מתוכה.
נשאל את עצמנו: מהן המידות הטובות שעלינו לסגל לעצמנו? כיצד נוכל להפוך את החברה שאנו חיים בה לטובה יותר? מהי הדרך הטובה ללמידה ולהשכלה? ועוד.
הספר נכתב על פי תכנית הלימודים החדשה של המטה לתרבות ישראל, משרד החינוך.
מכון שלום הרטמןתכנית בארי - מכון שלום הרטמן
מאת: אביגדור שנאן
תיאור: סידור אבי חי : יום השבת בבית הכנסת (נוסח ספרד).כרך זה עוקב אחר תפילות השבת על פי סדרן, החל במנהג לקרוא את מגילת שיר השירים קודם לתפילת מנחה של ערב שבת, וכלה בטכסים שזמנם במוצאי שבת, כגון ההבדלה וסדר קידוש לבנה ( הנאמר אחת לחודש).
כרך זה, המוקדש לתפילת השבת, אינו עוסק בתפילות ימי השבת כשהם גם יום חג. לאורך הסידור שולבו הוראות שונות באשר לאמירת התפילות, הן במה שנוגע לשכיחותן והן במה שנוגע לדרך אמירתן. בצד התפילות הבאנו, בשולי העמוד, מראי מקום מדוייקים לפסוקי המקרא המצוטטים בסידור או למקורות אחרים שמהם נשאבו התפילות. בתחתית העמוד מובאים ביאורי מילים, דברי רקע ומבואות כלליים.
ידיעות אחרונותקרן אבי חי
מאת: אביגדור שנאן
תיאור: אל כרך זה השני של סידור "אבי חי", נתקבצו ובאו כל הברכות, התפילות והטכסים הדתיים שמקומם הטבעי והמתבקש הוא מחוץ לכתלי בית הכנסת, כלומר במסגרת הבית, המשפחה,או הציבוריות והפרהסיה היהודית בכלל. הכרך בנוי במעגלים הולכים וקטנים, ראשיתו  בברכות ובטכסים ובתפילות המלווים את מחזור חייו של אדם מישראל, מן הבשורה על לידת בת או בן ועד לענייני אבלות וימי זיכרון. המשכו במחזור השנה, מראשיתה ועד סופה, כפי שהוא מתבטא בחיי הבית: ראשי חודשים, חגים ומועדים, ימי צום וימי זיכרון. בעקבות זאת מוקדש פרק שלם לשבת, מכניסתה ועד לצאתה, על טכסיה ותפילותיה הביתיים המרובים, ולבסוף בא יום החול, מן הבוקר ועד הערב, על ברכותיו ותפילותיו שמקומן הטבעי, כאמור, מחוץ לבית הכנסת. בצד כל אלה גם דברי הסבר כלליים על טיבם של אירועי המפתח בחיי אדם (כגון נישואין) או על מוצאם של החגים והמועדים השונים.
ידיעות אחרונותקרן אבי חי
מאת: מתיה קם
תיאור: המקראה מחוייבות חברתית דרך סיפור רות המואביה היא מקראה מפעילה לחטיבת הביניים. המקראה פותחה במסגרת תכנית מבחר - תכנית רב תחומית ללימוד תרבות ישראל בגישה רעננה ובלתי שיגרתית.
הנושא הנלמד עוסק במחוייבות הפרט בישראל החלשים בחברה, מחוייבות עתיקת יומין הנטועה בתרבות ישראל לדורותיה ולתפוצותיה. סיפור רות המואביה משמש נקודת מוצא לחקירת חוקי המקרא העוסקים ביחס אל הניזקקים בחברה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות