נמצאו 7 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: צוות תרבות יהודית-ישראלית .
תיאור: מדריך למורה לספר "שבילי תרבות" לכיתה ח. במדריך הצעות מודולריות להוראה וללמידה של הספר, תשובות לשאלות, הרחבה על המקורות מתוך ספר הלימוד והצעות להרחבות נוספות.
ספר הלימוד מזמין את הלומדים להעמיק בנושא - החיים בחברה ובנייה של חברה מתוקנת.
הלומדים יבררו מה משמעות הדבר לחיות בחברה, מה הזכויות והחובות שלנו; יכירו טקסטים מכוננים מתוך התרבות היהודית-ישראלית המציגים דגמים של חברה מתוקנת; יכירו את המשנה, את החוק הישראלי ומקורות מגוונים אחרים וידונו בדילמות שיעלו מהם; ישאלו שאלות ויתהו על טיבה של חברת מופת ועל היחס שלנו למקורות השונים ולמקרים הנדונים בהם; ויעסקו בארבעה מועדים - סוכות, ט"ו בשבט, שבועות וט"ו באב - מתוך גישה פלורליסטית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יפה בניה, עדי אפל-טל, יוחאי עדן
תיאור: שונים ומשנים את העולם - לכיתה ח
תיקון העולם והחברה בעקבות המשנה, הגות ציונית ומועדי ישראל.
על-פי תוכנית הלימודים החדשה במקצוע תרבות יהודית-ישראלית.
מכון שלום הרטמן
מאת: צוות תרבות יהודית-ישראלית .
תיאור: ספר לימוד לכיתה ח במקצוע תרבות יהודית-ישראלית, מותאם לתוכנית הלימודים החדשה. בספר יעמיקו הלומדים בנושא - החיים בחברה ובנייה של חברה מתוקנת.
הלומדים יבררו מה משמעות הדבר לחיות בחברה, מה הזכויות והחובות שלנו; יכירו טקסטים מכוננים מתוך התרבות היהודית-ישראלית המציגים דגמים של חברה מתוקנת; יכירו את המשנה, את החוק הישראלי ומקורות מגוונים אחרים וידונו בדילמות שיעלו מהם; ישאלו שאלות ויתהו על טיבה של חברת מופת ועל היחס שלנו למקורות השונים ולמקרים הנדונים בהם; ויעסקו בארבעה מועדים - סוכות, ט"ו בשבט, שבועות וט"ו באב - מתוך גישה פלורליסטית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אורית שטרית
תיאור: מדינת ישראל נוסדה על מצע של חלומות, תפילות ותקוות שהמשותף להן - תיקון. תיקון מצבו הפיזי של עם ישראל, תיקון מידותנו כפרטים ותיקונה של החברה המודרנית לקראת חברת מופת.
רעיון התיקון מלווה את עם ישראל משחר היווסדו, ועובר כחוט השני בספרות חז"ל. אך טבעי הוא שמנסחי מגילת העצמאות בחרו בחזונם של נביאי ישראל כמגדלור המאיר את ערכי החירות והצדק והשלום.
עמותת חינוך ישראלי ע"ר
מאת: יוחאי עדן, אירית חפץ
תיאור: הספר עוסק במשמעותם של חגי ישראל ובערכים הגלומים בימי מועד ובימי זיכרון לאומיים: ראש השנה ויום הכיפורים, יום הזיכרון ליצחק רבין, חנוכה, יום הקדיש הכללי, יום זכויות האדם, ט"ו בשבט, יום המשפחה, פורים, פסח, יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל, יום העצמאות, שבועות וט"ו באב.
הפרק הראשון הוא פרק מבואי העוסק בלוח השנה היהודי, בהתהוותו ובמשמעויותיו הערכיות.
בהמשך הספר פרקים המוקדשים לחגים ולמועדים כשכל אחד מהחגים שבספר מייצג ערך אחר, כמו סליחה, שינוי, תרבות המחלוקת, גבורה, וכל ערך נדון באמצעות מקורות ישנים וחדשים. הספר מזמֵן לימוד חווייתי ומשמעותי ומאפשר ללומדים בו לבחון ערכים מרכזיים במורשתו התרבותית של עמנו באמצעות חשיבה, פעילות יוצרת ושיח כיתתי. בין הפרקים שתמצאו בספר:
- לוח השנה היהודי
- ראש השנה ויום הכיפורים - הערכים סליחה ושינוי
- יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל - על תרבות המחלוקת
- עשרה בטבת ויום הקדיש הכללי – על חורבן ואבלות
- פסח - על החירות
- שבועות - על החסד
מכון שלום הרטמןתכנית בארי - מכון שלום הרטמן
מאת: איתן כהן
תיאור: "הרצל אמר..." - מקורות ממשנתם של הרצל, אחד העם וז'בוטינסקי.
חוברת לימוד המציעה הצצה אל עולמו ההגותי של חוזה המדינה כפי שהוא בא לידי ביטוי בספריו 'אלטנוילד' ו'מדינת היהודים'.
בין היתר עוסקת החוברת בשאלות אלו: מדוע חיונית מדינה ליהודים? ומה יהיה יחסה של המדינה היהודית-דמוקרטית למסורת היהודית ולהלכה? מה תפקידה של מדינת היהודים בתיקון היחיד, החברה היהודית והאנושות בכללה? וכיצד ראה הרצל בעיני רוחו את מקומה ואת תפקידה של העיר ירושלים?
התוכנית כתובה על פי המתווה של משרד החינוך והתרבות להוראת תרבות ישראל בחטיבת הביניים בבית הספר הממלכתי.
מכון שלום הרטמןתכנית בארי - מכון שלום הרטמן
מאת: אירית חפץ, תמר ג'ינג'יחשווילי, שלומית יחיא-קינר, יאיר ליפשיץ
תיאור: "צְאוּ וּרְאוּ אֵיזוֹהִי דֶרֶךְ יְשָׁרָה שֶׁיִּדְבַּק בָּהּ הָאָדָם..." (מסכת אבות, ב, ט).
ספר זה מבקש לפתוח צוהר אל עולמה הרעיוני, הלשוני והערכי של מסכת אבות, והוא מתמקד במבחר משניות מתוך כל פרק במסכת. לצד כל משנה תמצאו פירוש צמוד המבאר את לשונה; שאלות, משימות והפעלות יצירתיות; תמונות וטקסטים נוספים מהעולם היהודי ומחוצה לו, המעשירים את הדיון בנושא המשנה; וגם מידע תמציתי ומועיל על האישים המוזכרים במשנה ועל מושגים חשובים מהתרבות היהודית והכללית.
ספר זה נועד לסייע בידי הלומדים להבין את הכתוב במסכת אבות ולהשתתף באופן פעיל בדיונים החשובים העולים מתוכה.
נשאל את עצמנו: מהן המידות הטובות שעלינו לסגל לעצמנו? כיצד נוכל להפוך את החברה שאנו חיים בה לטובה יותר? מהי הדרך הטובה ללמידה ולהשכלה? ועוד.
הספר נכתב על פי תכנית הלימודים החדשה של המטה לתרבות ישראל, משרד החינוך.
מכון שלום הרטמןתכנית בארי - מכון שלום הרטמן
הצג עוד תוצאות