נמצאו 5 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
תיאור: أعدّ كتاب "العربيّة لغتنا" لغة، فهم، تعبير للصفّ الثامن، بما يتلاءم مع روح منهج اللغة العربيّة: لغة، فهم، تعبير، للمرحلتَين الإعداديّة والثانويّة (الصفّ السابع-الصفّ الثاني عشر(، 2013. يتناول هذا الكتاب التعليميّ نصوصًا في مجالات معرفة متنوّعة، تثير اهتمام التلاميذ في هذه المرحلة العمريّة، نحو: الفنّ والإبداع، الإنسان والبيئة، اكتشافات واختراعات، عالم الفضاء، وغير ذلك. يهدف الكتاب إلى ترسيخ استراتيجيّات التعامل مع النصوص بنوعيْها: الأدبيّ (خاطرة، حكاية، سيرة، قصيدة)... والوظيفيّ (مقالة رأي، نصّ إرشاديّ، نصّ معلوماتيّ...( في مجالات اللغة الأربعة: الاستماع، التكلّم، القراءة والكتابة؛ وفي المعرفة اللغويّة: الصرف والنحو، بحسب المادة المطلوبة في المنهج.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: كتاب "العربيّة لغتُنا" للصفّ الثامن هو جزء مِن سلسلة كتب "العربيّة لغتنا" مِن الصفّ الأوّل إلى الصفّ التاسع. أُعدّ الكتاب بحسب منهج اللغة العربيّة: "لغة، فهم وتعبير للمرحلتيْن الإعداديّة والثانويّة"، 2013. يعالج هذا الكتاب نصوصًا وظيفيّة وأدبيّة بمنهجيّة عصريّة. ويشتمل على أربعين نصًّا موزّعة على عشرة محاورَ في مجالات معرفة متنوّعة، من شأنها أن تثير اهتمام التلاميذ/ التلميذات، وتسعى إلى تعزيز حبّ المعرفة، وغرس القيَم، وإرساء الأخلاقيّات الداعية إلى بناء مجتمعٍ يطيب العيش فيه.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אלה ולסטרה
תיאור: הספר מיועד ללימוד ערבית ספרותית בחטיבות הביניים, הקניית אסטרטגיות להבנת הנקרא, נושאי לשון לפי תכנית הלימודים, אוצר מילים שימושי והבנת מושגים חשובים בתרבות ערבית. המחברת: אלה ולסטרה.
מאת: חזי ברוש
תיאור: הסדרה לומדים ערבית מיועדת לתלמידים בחטיבת הביניים בבתי הספר העבריים.
הסדרה מותאמת לתכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך (2009).
לספר הראשון בסדרה, ספר א, יש כמה מאפיינים:
• לימוד השפה נעשה במשולב עם הכרת סממנים של תרבות דובריה ושל האזור.
• ארבע מיומנויות היסוד (קריאה, כתיבה, האזנה, דיבור) נלמדות במקביל בצורה מדורגת.
• סימני הכתב נלמדים בסדר מיוחד, המאפשר רכישתם בצורה שיטתית ונוחה.
• הלימוד שם דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים כבר בשלבי הלימוד הראשונים מתוך הנחה שהתלמידים מסוגלים לשמוע, להבין ולדבר לפני רכישת הקריאה והכתיבה.
• הספר מופיע גם במהדורה דיגיטלית, הכוללת סרטונים, הקלטות ותרגול נוסף.
• הספר מלווה במדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: (מתוך ההקדמה:) המפגש עם השפה הערבית בכיתה ח ממשיך להיות משמעותי מבחינת גיבוש עמדות כלפיה ומוטיבציה להמשך לימודה.
הספר שלפניכם, לומדים ערבית ספר ב, הוא השני בסדרה של שלושה ספרים ללימוד ערבית לתלמידים דוברי עברית בחטיבות הביניים.
מבחינת פילוסופיית ההוראה והתכנים שלו הוא המשך ישיר לחומר שנלמד בספר לומדים ערבית ספר א.
הספר ממשיך להציג את השפה הספרותית הקרובה ככל האפשר לשפה המדוברת, כדי לקרב את התלמידים לשפה הנשמעת סביבם ולגרום להם הנאה בלמידה, עניין וחוויות הצלחה בכל שלב משלבי הלמידה.
הספר מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך והתרבות ) 2009 ( ויש לו גם גרסה דיגיטלית.
העקרונות המנחים הנמצאים בבסיסו של הספר:
1. הסברים דקדוקיים מדורגים ומותאמים להתקדמות הלמידה )דקדוק פונקציונלי( ולצרכים התקשורתיים.
2. שפת האם של הלומד, העברית, משמשת משענת ללימוד אוצר מילים ונושאים דקדוקיים.
3. היכולת התקשורתית של הלומד מקבלת חשיבות רבה במהלך הלמידה.
4. השפה, התרבות והאזור שאנו חיים בו משולבים זה בזה במהלך הלימוד.
5. ארבע מיומנויות היסוד נלמדות במקביל תוך מתן דגש מיוחד להבנת הנשמע ולהבעה בעל-פה.
6. לימוד השפה הערבית הסטנדרטית, הקרובה ככל האפשר לשפת השיח.
7. חומר הלימוד תומך במורה (הוראות לתרגילים בערבית ובעברית, גמישות בהפעלה, קטעי העשרה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות