נמצאו 21 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: לפניכם מדריך לספר "משלום למלחמה ולשואה" מסדרת 'מסעות בזמן'.
הספר מתמקד במחצית הראשונה של המאה ה 20 באירופה ואגן הים התיכון ובאירועים - ותהליכים שהשפיעו על גורלם של היהודים באזורים האלה.
- מקום מרכזי בספר ניתן לעליית הנאציזם בגרמניה ולמדיניות הנאצית נגד היהודים משנות ה 30 של המאה ה 20 ועד לסיום מלחמת העולם השנייה.
הספר מציג את תקופת השואה על כל - היבטיה: המלחמה, המדיניות הנאצית, תגובת העולם והיהודים והעולם החדש בסיום המלחמה.
בספר תמונות, תעודות, קטעי מחקר, ציר זמן לכל פרק ושאלות לדיון.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך מלווה את הספר "ממדינת מקדש לעם הספר" -  הספר דן בתקופה שמהצהרת כורש (538 לפסה"נ)
ועד לימי ר' יהודה הנשיא ועריכת המשנה (בערך 220 לסה"נ).
הספר מציג את תולדות עם ישראל בשלטון ממלכת פרס, הממלכות ההלניסטיות, והאימפריה הרומית ובמרכזו תהליך המעבר מבית מקדש לבית מדרש.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך מלווה את הספר "לאומיות במבחן" דן במהותה של הלאומיות על פי תפיסות שונות, בוחן את התעוררותה באירופה במאה ה-19 ומציג מאבקים לאומיים שונים באירופה.
הספר מתאר את צמיחתה של התנועה הלאומית היהודית על גוניה ואת פעילותה עד 1920, ועורך השוואה בין הלאומיות היהודית ללאומיות האירופית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך מלווה את הספר " בונים מדינה במזרח התיכון".
יחידה1: בניין הבית הלאומי 1918 - 1945.
פרק א בשלטון המנדט הבריטי -
א. הבהרת המושג מנדט וייחודו בהבדל מן הקולוניאליזם (פיקוח חבר הלאומים, זמניות).
ב. בירור תוכנו ומשמעותו של כתב המנדט של בריטניה על ארץ ישראל.
ג. בעזרת סעיפים מרכזיים מכתב המנדט יש להבחין בין ההתחייבות שקיבלה בריטניה לגבי כל תושבי פלשתינה (א"י) דוגמאות: סעיף 3, סעיף 9, סעיף 14 , סעיף 22 , סעיף 23 לבין התחייבויותיה לבית הלאומי דוגמאות: סעיף 4, סעיף 6.
ד. הצגת דוגמאות לפעולות שביצע השלטון הבריטי בארץ ליישום כתב המנדט (מתוך יחידה 1).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך למורה מלווה את ספר הלימוד, פרק אחר פרק. כל פרק במדריך כולל הצעות לפעילויות פתיחה וסיום ולנושאים לדיון במהלך הוראת הפרק, בהתבסס על החומרים המילוליים והחזותיים שבספר. המדריך כולל כמו כן מבט פדגוגי על הרכיבים השונים בספר וכן טבלאות, תרשימים והצעות נרחבות לחומרי העשרה מגוונים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך למורה מלווה את ספר הלימוד, פרק אחר פרק. כל פרק במדריך כולל הצעות לפעילויות פתיחה וסיום ולנושאים לדיון במהלך הוראת הפרק, בהתבסס על החומרים המילוליים והחזותיים שבספר. המדריך כולל כמו כן מבט פדגוגי על הרכיבים השונים בספר וכן טבלאות, תרשימים והצעות נרחבות לחומרי העשרה מגוונים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך מציע מבט פדגוגי על הספר. מלבד ההצעות הקונקרטיות לכל פרק ופרק, המדריך מציע אסטרטגיות שונות להוראת הספר והתכנים שבו, כגון מבט על, דילמות, "איים וגשר" ועוד.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך למורה מלווה את ספר הלימוד "העולם המודרני במשבר 1870 - 1939", מיועד לתלמידי כיתות ט.
הספר מזמן סביבה לימודית עשירה המתחשבת בשונות הלומדים ומאפשרת רכישת מיומנויות ללימוד היסטוריה בעזרת ייצוגים מילוליים וחזותיים: מקורות, מפות, תמונות.
לספר נילווה אתר תולדוט www.toldot.cet.ac.il ובאמצעות מדוריו הוא מאפשר תהליכי הוראה למידה ברמות העמקה מגוונות ובמסגרות למידה שונות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך למורה שלפניכם מלווה את הספר מסורת ומודרנה בעת החדשה בתולדות העמים ובתולדות ישראל. הספר מיועד לתלמידים בכיתה י אשר לומדים לבחינת הבגרות ביחידה א' בהיקף לימוד של 90 שעות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: ספר הלימוד שלפניכם מבקש להתחקות אחר תהליך המודרניזציה תוך התייחסות למתחים שהיו טמונים בקיומו.
בשתי היחידות הראשונות נעסוק בביטויי המודרנה בתולדות העמים החל במאה ה 16 ועד אמצע המאה ה 20 באירופה, שהייתה זירת ההתרחשות המרכזית.
ביחידה השלישית ניווכח כיצד התופעות הכלליות, שתוארו בשתי היחידות הראשונות, השפיעו על החברה היהודית במקומות שונים בעולם - באירופה, בצפון אפריקה, באסיה ובאמריקה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אורלי אילני
תיאור: הספר פותח בהצגה של הנצרות והחברה הנוצרית ושל האסלאם והחברה המוסלמית. על רקע זה מציג הספר את החברה היהודית בשני עולמות אלה ואת אתגריה הפיזיים, המשפטיים והרוחניים. חלקו השני של הספר עוסק בקהילה היהודית וביצירה היהודית לגווניה בימי הביניים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אורלי אילני
תיאור: הספר משרטט את תולדות החברה היהודית משיבת ציון ועד חתימת התלמוד הבבלי. יחידות הספר עוסקות בתמורות המדיניות, התרבותיות והדתיות, במשברים המדיניים והחברתיים, בכוחות השונים בחברה היהודית, ביחסי היהודים עם האימפריות השונות לאורך התקופה וביצירה היהודית לאחר חורבן בית שני. 
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: קציעה אביאלי-טביביאן
תיאור: הספר עוסק בימי הביניים ובראשית העת החדשה ומתמקד באירופה הנוצרית, בעולם המוסלמי, במשולש הנוצרי-מוסלמי-יהודי ובמהפכות של ראשית העת החדשה. הנושאים המרכזיים הנלמדים הם: הפיאודליזם, הכנסיה, הערים, האמנות ועולמם של היהודים באירופה הנוצרית; לידת האסלאם, האימפריה המוסלמית והמרכז היהודי בבבל המוסלמית; מסעות הצלב, יהודי ספרד והמגפה השחורה; הרנסנס וההומניזם, הדפוס, התגליות היבשתיות והרפורמציה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: קציעה אביאלי-טביביאן
תיאור: הספר עוסק באימפריאליזם החדש, במלחמת העולם הראשונה ובתקופה שבין מלחמות העולם. לספר שני מוקדים: (א) התהליכים הבינלאומיים והמשטריים באירופה ומחוצה לה - אימפריאליזם, מלחמה והסדרי שלום, ערעור הדמוקרטיות ועליית הקומוניזם והפאשיזם, המשברים הכלכליים והפוליטיים והדי התקופה באמנות; (ב) ההתפתחויות בעולם היהודי ובארץ ישראל - הקהילות בצפון אפריקה ובברית המועצות, עלייה והתיישבות, המנדט הבריטי והיישוב והתהוות הסכסוך היהודי-ערבי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: קציעה אביאלי-טביביאן
תיאור: הספר עוסק בעת החדשה ויחידותיו מוקדשות לנושאים הבאים: הנאורות, המהפכה המדעית והמהפכה התעשייתית; המהפכה האמריקנית, המהפכה הצרפתית והתהוות המדינה המודרנית; החסידות, ההשכלה והשתלבות היהודים בחברה. במהלך הספר מוצגים הרעיונות והאירועים ההיסטוריים ונחשפים יחסי הגומלין שבין התהליכים הרעיוניים, הטכנולוגיים והחברתיים השונים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: קציעה אביאלי-טביביאן
תיאור: ביום שישי, ה באייר תש"ח (14 במאי 1948) הכריז דוד בן גוריון על הקמת מדינת ישראל. מה היו התהליכים שהובילו להכרזה על הקמת המדינה בתוך סערת מלחמה? עם אילו דילמות וקשיים בעיצוב דמות החברה התמודדו מנהיגיה ב-50 השנים הראשונות לקיומה? כיצד התמודדו עם בעיות הביטחון בגבולותיה, עם עולם ערבי עוין ועם האינטרסים של המעצמות? ספר הלימוד דן בשאלות אלו, המעצבות את חיינו היום במדינת ישראל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אסתי ריין
תיאור: הספר מכיר ללומדים את יוון ורומא העתיקות ואת העולם ההלניסטי והרומי ועוסק יחד עם זאת בחברה היהודית מראשית התקופה ההלניסטית ועד פיצול האימפריה הרומית. הספר עוסק בתמורות המדיניות, הדתיות והחברתיות בארץ ישראל ומפגיש את הלומדים עם אירועים כגון חורבן בית המקדש ומרד בר כוכבא, עם תהליכים כמו עליית הנצרות והיווצרות המרכז היהודי בבבל ועם אישים כגון אלכסנדר הגדול, יהודה המקבי והקיסר אוגוסטוס.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: קציעה אביאלי-טביביאן
תיאור: הספר דן באירועים הדרמטיים שעיצבו את פני המאה ה-20 וקבעו גורלות של מדינות, של עמים ושל יחידים. במרכזו של הספר - מבט אל העולם היהודי ערב עליית הנאצים לשלטון ואל שואת העם היהודי. הסיפור ההיסטורי מציג תליינים מול קורבנות, מנהיגים מול אזרחים, ומעלה שאלות נוקבות לגבי הרוע האנושי, האדישות וההתעלמות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: דוד סורוצקין, חביבה פדיה
תיאור: הספר דן בהתפתחותה של העיר בעת העתיקה ובימי הביניים ובמאפיינים המיוחדים של ערים בתרבויות שונות. הספר בוחן את התפתחותן של שתי ערים: בגדאד - עיר שצמחה במרחב התרבות של העולם המוסלמי במאה ה-10 ופראג - עיר שצמחה במרחב התרבות הנוצרי במאה ה-16. הספר מתאר את התפתחותה של הקהילה היהודית בערים אלו.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: קציעה אביאלי-טביביאן
תיאור: ממדינת מקדש לעם הספר – הספר דן בתקופה שמהצהרת כורש (538 לפסה"נ) ועד לימי ר' יהודה הנשיא ועריכת המשנה (בערך 220 לסה"נ). הספר מציג את תולדות עם ישראל בשלטון ממלכת פרס, הממלכות ההלניסטיות, והאימפריה הרומית ובמרכזו תהליך המעבר מבית מקדש לבית מדרש.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: קציעה אביאלי-טביביאן
תיאור: הספר "לאומיות במבחן" דן במהותה של הלאומיות על פי תפיסות שונות, בוחן את התעוררותה באירופה במאה ה-19 ומציג מאבקים לאומיים שונים באירופה. הספר מתאר את צמיחתה של התנועה הלאומית היהודית על גוניה ואת פעילותה עד 1920, ועורך השוואה בין הלאומיות היהודית ללאומיות האירופית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות