נמצאו 22 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור:
הספר נכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה עבור בתי הספר התורניים.
הספר מיועד לתלמידי כיתה ה והוא מפגיש את הלומדים עם שני נושאים מרכזיים בלימודי הגאוגרפיה:
• המפה - רכישת מיומנויות מפה - מיומנויות חשובות ביותר שבאמצעותן התלמידים לומדים להתמצא בסביבה.
• אזור הים התיכון - היכרות עם אזור הים התיכון, והעמקת ידיעותיהם של התלמידים בתחומים מגוונים: נוף, אקלים, כלכלה, תושבים ואורח חיים.
הספר כתוב בשפה בהירה וידידותית, והוא כולל:
- עשרות מפות צבעוניות שהוכנו במיוחד עבור התלמידים
- מאות תמונות מרחבי הארץ והעולם
- דיאגרמות, טבלאות וכן נתונים מעודכנים
- פעילויות רבות ברמות חשיבה מגוונות
- קטעי הרחבה והעמקה
- ביאורי מושגים
אל הספר נלווה מדריך למורה.
המדריך מפרט את רציונל הספר; מסביר עקרונות מרכזיים במקצוע הגאוגרפיה; מוסר מידע על תופעות ותהליכים וכן כולל הסברים על הפעילויות המצויות בספר ומציע פעילויות נוספות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אופירה גל, אמנון קרטין, יוסף גלס
תיאור: המקראה "המזרח התיכון בפתח המאה ה-21" היא אסופה של מאמרים הדנים בקשת רחבה של תופעות ותהליכים במזרח התיכון, בתחומים שונים: גיאופוליטיקה, אוכלוסיה, יישובים, כלכלה ואיכות סביבה. המאמרים מלווים באמצעים דידקטיים שונים: תקציר המאמר, הסברים למושגים, פעילויות, עדכונים, פריטים להעשרה ולהרחבה, מוקדי דיון, הפניות לאתרי אינטרנט ועוד. המאמרים במקראה נכתבו בידי חוקרים ידועים בתחומם, ופיתוח המקראה כולה לווה בייעוץ מדעי קפדני. במקראה משולבים מקורות מידע מגוונים: מפות , תצלומים, טבלות, תרשימים לסוגיהם וקטעי עיתונות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: המדריך למורה, מלווה את הספר לתלמיד, שנכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה, והוא עוסק בלימוד הגאוגרפיה של ישראל לאזוריה, ובירושלים בירת ישראל.
לידיעת הארץ יש חשיבות רבה:
• היא בונה את תשתית הידע להבנת המתרחש בסביבה הפיזית והאנושית במרחב של ישראל.
• היא תורמת להבנת מקומו של האדם כגורם בעיצוב הנוף ובשמירה על הסביבה.
• היא מחזקת את הזיקה ואת הרגשת השייכות לארץ - לנופיה, למורשתה ולירושלים בירתה (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור:  הספר נכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה, והוא עוסק בלימוד הגאוגרפיה של ישראל לאזוריה, ובירושלים בירת ישראל.
לידיעת הארץ יש חשיבות רבה:
• היא בונה את תשתית הידע להבנת המתרחש בסביבה הפיזית והאנושית במרחב של ישראל.
• היא תורמת להבנת מקומו של האדם כגורם בעיצוב הנוף ובשמירה על הסביבה.
• היא מחזקת את הזיקה ואת הרגשת השייכות לארץ - לנופיה, למורשתה ולירושלים בירתה (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: המדריך למורה - מלווה את הספר: "אדם וסביבה בעידן הגלובלי" שעוסק בתהליכים המרכזיים המתרחשים כיום בקרב אוכלוסיית העולם, ובהשפעות הגומלין בין האדם לבין הסביבה הטבעית.
תוכני הספר מובאים ב 5- יחידות:
יחידה 1 - תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על אוכלוסיית העולם ועל הסביבה.
יחידה 2 - הפערים ברמת הפיתוח של מדינות העולם ושל אזורים שונים בתחומי המדינות, והשאלה מה ניתן לעשות כדי לקדם צדק חברתי-סביבתי.
יחידה 3 - התהליכים המרכזיים המתרחשים באוכלוסיית העולם, ובעיקר גידול האוכלוסייה והזדקנות האוכלוסייה.
יחידה 4 - תנועות ההגירה המתרחשות כיום ברחבי העולם: הגירה בין מדינות, והגירה בתוך תחומיה של כל מדינה.
יחידה 5 - היישובים הכפריים והיישובים העירוניים בעולם – מאפיינים ותמורות בעידן הגלובלי.
הספר כולל:
- קטעי מידע עדכניים
- מאות תמונות מכל רחבי העולם
- עשרות מפות, דיאגרמות, טבלאות וכן נתונים עדכניים
- פעילויות רבות ומגוּונות - במהלך כל פרק, ובסופו
- קטעי הרחבה, ביאורי מושגים, טבלת נתונים סטטיסטיים של מדינות העולם.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח - צוות גאוגרפיה .
תיאור: עולמנו משתנה במהירות עצומה. העולם שבו גדלו סבכם וסבתכם אינו דומה כלל לעולם שבו גדלו הוריכם, והעולם שבו אתם חיים שונה מהעולם שאליו נולדו הוריכם.
קשה לדמיין היום כיצד יֵיראֵה העולם בעתיד, אבל אפשר להניח שהוא יהיה שונה מאוד מזה המוּכּר לנו כיום.
מה גורם לשינוי פני העולם במהירות כה רבה?
הודות ליֶדע המדעי והטכנולוגי שהצטבר במרוצת הדורות, ובעיקר בדורות האחרונים - בני האדם מפתחים כיום אמצעים טכנולוגיים משוכללים וממציאים המצאות וחידושים רבים. החידושים האלה משפיעים על חיי היום-יום בעולם ומשנים אותם כמעט בכל תחומי החיים. תהליכי השינוי הרבים נובעים משאיפת האדם להתקדם ולהתפתח, ולכן מכַנים אותם גם "תהליכי פיתוח".
ואכן, תהליכי הפיתוח הנרחבים קידמו את האנוֹשוּת בתחומים רבים: בהשוואה לחיים בימי קֶדם - רמת החיים של מרבית בני האדם בעולם בימינו היא גבוהה יותר, הם חיים שנים ארוכות יותר ובבריאות טובה יותר, והאפשרויות העומדות לפניהם רבות יותר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: עופר פריאל
תיאור: ישראל – מאמרים.
מקראה אינטרנטית בגאוגרפיה ופיתוח הסביבה.
במקראה זו מאמרים מתחומי מחקר שונים בגיאוגרפיה של ישראל, שעובדו והותאמו לתלמידי החטיבה העליונה. המאמרים כלולים בחומר הלימוד הנדרש לבחינת הבגרות בגאוגרפיה ופיתוח הסביבה, והם מכילים מושגים מוגדרים, משימות לדיון וחשיבה, וקישורים רלוונטיים למקורות מידע נוספים (תמונות, סרטונים, מצגות ועוד).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: בילי סביר
תיאור: המדריך למורה המלווה את הספר "מסביב לים התיכון", מכיל את הראציונאל של תכנית הלימודים ושל הספר, המלצות לבניית תהליכי הוראה ולמידה, והדגמה של צורות שימוש אפשריות בדרכי ההוראה השונות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: הספר "יוצאים מהמפה" מיועד לתלמידי כיתות ה, על פי תכנית הלימודים. אפשר להתחיל ללמוד בספר בכיתה ד. במקרה זה, מומלץ להימנע מלימוד הנושאים המסובכיםיותר, כמו למשל – קנה מידה ומפות מקוונות, ולהשלים את הוראת נושאים אלה בכיתה ה. כאשר מלמדים את הספר בכיתה ה, רצוי לשים דגשים מיוחדים על נושאים נוספים הקשורים לתכנית הלימודים בכיתה זו – ארצות הים התיכון וירושלים. 
כדאי להתעכב על מפות מדינות הים התיכון והמזרח התיכון הנמצאות בספר, וכן על המפה הפיזית של ישראל ומיקומה של ירושלים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צביה פיין, אופירה גל, בילי סביר, מאירה שגב, איריס שילוני, עופר פריאל
תיאור: ספר הלימוד "כדור הארץ, סביבה אדם" עוסק בנושאים המרכזיים של הגאוגרפיה הפיזית ופיתוח הסביבה, והוא מיועד לתלמידי כיתות ח.
המדריך למורה -  מציג את רציונאל התכנית וכן המלצות לתהליכי הוראה-למידה וקטעי העשרה והרחבה.
במדריך תמצאו הצעות לארגון הלמידה וכן הצעות לעיבוד חומרי הלמידה להוראה בכיתה באמצעות העזרים השונים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צביה פיין, ענת בסר, שירה גודמן
תיאור: הספר "יוצאים מהמפה" מיועד לתלמידי בית הספר היסודי ומכסה את כל החומר הנדרש בתכנית הלימודים בגיאוגרפיה בנושא המפה. הספר מפגיש את התלמידים לראשונה עם לימוד שיטתי של מקצוע הגיאוגרפיה. המפגש הזה נעשה באמצעות טקסט בהיר וידידותי, באמצעות מפות צבעוניות שהוכנו במיוחד עבור התלמידים, באמצעות תמונות מרהיבות המציגות תופעות ומקומות בעולם ובישראל, ובאמצעות עיצוב שובה לב. לצד כל אלה יש בספר הקפדה רבה על דיוק מדעי ועל נתונים עדכניים. הספר מכיל פרקים בנושאים:
• מבוא: מפות של פעם ומפות של היום
• הגלובוס – דגם של כדור הארץ
• לקרוא מפה
• מפות נושאיות
• המפה הפיזית
• האטלס והשימוש בו
• מפות באינטרנט
הספר "יוצאים מהמפה" הוא גירסה מורחבת ומעודכנת של הספר "מפות מגלות עולם", והוא כולל בתוכו פעילויות מגוונות.
את הספר מלווה חוברת העשרה ובה פעילויות משעשעות לתרגול פעיל של נושאי הלימוד. החוברת מצויה בחנויות הספרים וכן אפשר להורידה ללא תשלום במדור גיאוגרפיה ומולדת באתר אופק באינטרנט בכתובת - www.ofek.cet.ac.il/geography
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: בילי סביר, מאירה שגב, איריס שילוני
תיאור: הספר "כדור הארץ • סביבה • אדם" מציג את העולם שאנו חיים בו - את מיקומו בחלל, את נופיו המגוונים, את המתרחש במעמקיו ואת המתחולל על פניו ומחוצה לו.
תוכני הספר מובאים ב-4 יחידות:
• יחידה 1 לוקחת את הלומד למסע אל החלל, להיכרות עם גרמי השמים ועם מקומו של כדור הארץ ביניהם.
• יחידה 2 מסבירה את התהליכים המרכזיים היוצרים את תופעות מזג האוויר והאקלים בעולם.
• יחידה 3 נחלקת ל-2 חלקים, ובהן יבין הלומד כיצד חברו יחד הכוחות שמקורם במעמקי כדור הארץ, והכוחות הפעילים על פני כדור הארץ, ויצרו את הסביבה הטבעית שחיינו מתנהלים בה.
• יחידה 4 מפגישה את הלומד עם משאביו של כדור הארץ ועם דרכי ניצולם בידי האדם, ועם ההשלכות של ניצולם על הסביבה.
לכל אורך הספר מודגשות השפעות הגומלין בין האדם לבין הסביבה הטבעית, ונידונים בו נושאים סביבתיים המעסיקים את האנושות כיום: ההתחממות הגלובאלית, הדלדול במשאבי כדור הארץ ואסונות הטבע הפוקדים מקומות שונים ברחבי העולם. הספר מציג את תהליכי הפיתוח הנרחבים המתרחשים בעולם בימינו, ואת הדרכים הננקטות כיום לפיתוח בדרך הקיימוּת.
הספר כולל קטעי מידע עדכניים ושפע של אמצעי המחשה: עשרות איורים ומפות, ומאות תמונות ותצלומי לוויין מכל רחבי העולם. בסופו של כל פרק מופיעות פעילויות רבות ומגוּוָנות. עוד מועשר הספר בקטעי הרחבה ובחקרי מקרים, וכן במילון מושגים. את הספר מלווה מדריך למורה.
הספר מופיע גם בגרסה דיגיטאלית ב(לוגו כותר), ובה קישורים למקורות מידע נוספים - כתבות, מאמרים, סרטונים, אנימציות - המקשרים את הנושאים המטופלים בספר לאירועים אקטואליים.
אתם מוזמנים לבקר באתר הגאוגרפיה באינטרנט: www.geo.cet.ac.il
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: עקיבא פלכסר, חנן גינת, זאב שטסל, בילי סביר, יהודה דינר, מוסטפה עספור, יואב יאיר
תיאור: ספר הלימוד 'כדור הארץ והסביבה' נועד לתלמידי כיתות יא-יב שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר הלימוד הוא פרי עבודה רבת שנים, שנטלו בה חלק אנשי אקדמיה בתחומי הגאוגרפיה, מדעי הסביבה ומדעי כדור הארץ; אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה); מומחים בתחום הפיתוח והעיצוב של תכניות לימודים; וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
במרכז הספר עומדים אסונות הטבע והאסונות הסביבתיים, שהתלמידים נחשפים אליהם דרך כלי התקשורת בתדירות גבוהה, וכן תהליך ההתחממות הגלובאלית, שהשלכותיו על החיים על פני כדור הארץ מרחיקות לכת.
נושאים אלה משמשים נקודת מוצא להבנת תהליכי ההיווצרות של כדור הארץ ושל מגוון הנופים וסוגי האקלים על פניו, וכן לבחינת התנאים הדרושים לקיומם של האדם, החי והצומח - האוויר, המים, הקרקע, חומרי הבניה, המחצבים ומקורות האנרגיה. במהלך הספר מודגשת השפעתו הגדלה של המרכיב האנושי על המערכות המורכבות הבונות את כדור הארץ, וכן אחריותו של האדם לשלומו של העולם.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את תהליכי הפיתוח שלו תוך כדי תהליך של ניסוי והפקת לקחים בזמן אמת; משולבות בו דילמות ערכיות ומטלות מגוונות, התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; הספר יוצא לאור גם בגרסה מודפסת וגם בגרסה דיגיטאלית, והגירסה הדיגיטלית כוללת קישורים למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד) וכן קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם ויתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שאנו חיים בו, ואף דרכים ורעיונות  איך לשנותו ולהפוך אותו למקום טוב יותר - מקום שבו קיימות ופיתוח בר-קיימא עומדים בראש מעייניהם של בני האדם, הלוקחים אחריות על שלמותן של מערכות הטבעיות ועל רווחתם של הדורות הבאים.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג,
מפקחת מרכזת (מפמ"ר) גאוגרפיה      
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: אופירה גל, עופר פריאל
תיאור: ספר הלימוד 'האדם במרחב החברתי-תרבותי' נועד לתלמידי כיתות יא - יב, שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר זה הוא פרי של עבודה רבת שנים, שהיו שותפים לה אנשי אקדמיה בתחום הגאוגרפיה והסביבה; אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה); מומחים בתחום הפיתוח והעיצוב של תכניות לימודים; וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
תכניו של הספר עוסקים בנושאים רבי חשיבות לעתידו של העולם ולעתידה של מדינת ישראל, ובהם: תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על המרחב הפיזי והאנושי; תופעות רחבות ממדים של עוני ורעב בקרב קבוצות אוכלוסיה גדולות; אי-השוויון המרחבי והחתירה לצדק סביבתי ולשוויון בין חבלי עולם שונים; תהלי השינוי רבי העוצמה המתחוללים במרחב העירוני ובמרחב הכפרי ועוד.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את תהליכי פיתוחו תוך כדי תהליך של ניסוי והפקת לקחים בזמן אמת; בספר משולבות דילמות ערכיות ומטלות מגוונות התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; כמו כן, הספר יוצא בגרסה מודפסת ובגרסה דיגיטלית, הכוללת הפניות ישירות למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד), וכן קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם ויתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שבו אנו חיים.
אני מקווה שהוא יעורר בכם גם רעיונות לשינוי פני העולם ולהפיכתו למקום טוב יותר - מקום שבו אוכלוסיות הנתונות במצוקה זוכות לתשומת לב ולסיוע מתמידים; מקום שבו הפערים המרחביים מצטמצמים והשוויון בין מדינות, בין ערים לבין כפרים ובין גברים לנשים הולך וגובר; מקום שתהלכי הפיתוח והתכנון המתרחשים בו הם תהליכים מקיימים ובני-קיימא.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג,
מפקחת מרכזת (מפמ"ר) גאוגרפיה
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: מאירה שגב, איריס שילוני, צביה פיין
תיאור: ספר הלימוד "הפיתוח והתכנון המרחבי" נועד לתלמידי כיתות יא - יב שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר לימוד זה הוא פרי עבודה ארוכת שנים, שהשתתפו בה אנשי אקדמיה בתחום הגאוגרפיה והסביבה, אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות), מומחים בתחום פיתוח ועיצוב של תכניות לימודים, וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
תכניו של הספר עוסקים בנושאים חשובים לעתידו של העולם ולעתידה של מדינת ישראל, ובהם תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על המרחב הפיזי והאנושי; הפיתוח המרחבי המואץ המתרחש בעולם והשלכותיו על הסביבה; תהליכי השינוי רבי העוצמה במרחב העירוני ובמרחב הכפרי; אי-השוויון המרחבי, המתבטא בפערים גדולים בין חבלי ארץ ברחבי העולם ועוד.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את הפיתוח שלו תוך כדי תהליך של נסוי והפקת לקחים בזמן אמת; בספר משולבות דילמות ערכיות ומטלות מגוונות התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; הספר יוצא בגרסה מודפסת ובגרסה דיגיטלית - בגרסה הדיגיטלית משולבות הפניות ישירות למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד) קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם וייתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שאנו חיים בו ורעיונות איך לשנות את העולם ולעשותו מקום טוב יותר - מקום שתהליכי הפיתוח והתכנון המתרחשים בו הם תהליכים מקיימים ובני קיימא.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג
מפמ"ר גאוגרפיה
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: צביה פיין, מאירה שגב, אילה מזרחי
תיאור: הספר מביא מידע מעודכן על המתרחש בשני האזורים בתחומים המרכזיים: נוף, אקלים, מים, כלכלה, תושבים וישובים, בוחן את השפעות הגומלין בין התחומים ומשווה בין האזורים. העיסוק בתחומים מעלה נושאים ערכיים כמו המפעל הציוני, איכות הסביבה והצורך במעורבות חברתית. בצד הטקסט משולבים בספר מפות, תמונות דיאגרמות ואיורים היוצרים סביבת למידה מגוונת ועשירה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צביה פיין, אילה מזרחי, מאירה שגב, רחלי לביא
תיאור: חוברת פעילויות לספר מישור החוף התיכון והדרומי וצפון הארץ
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צביה פיין
תיאור: הספר "מפות מגלות עולם" מפגיש את התלמידים לראשונה עם לימוד שיטתי של נושא המפה. הפגש נעשה באמצעות טקסט בהיר וידידותי, באמצעות מפות צבעוניות שהוכנו במיוחד עבוד התלמידים, באמצעות תמונות מרהיבות ועיצוב שובה לב ולעיתים מחוייך.
הנושאים העיקריים בספר:
- מפות עתיקות ומפות של ימינו
- הגלובוס -דגם של כדור הארץ
- לקרוא מפה
- המפה הפיזית
- האטלס והשימוש בו
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צביה פיין, מאירה שגב, רחלי לביא
תיאור: ספר הגיאוגרפיה ישראל האדם והמרחב כולל את כל התכנים הנדרשים ללימוד הנושא על פי תכנית הלימודים החדשה בגיאוגרפיה. במהדורה החדשה : נתונים מעודכנים, מגמות עכשוויות בחברה ובכלכלה וייעוץ מדעי מקיף.
בספר:
 6 יחידות לימוד המקיפות את כל הנושאים החשובים לתהליך ההוראה של הנושא.
- חקרי מקרה המציעים ללומד מסע מרתק להעמקת הידע על החיים בישראל ועל המתרחש בה.
- עיסוק במגמות עכשוויות בחברה ובכלכלה.
- מגוון פעילויות רלוונטיות
- הפניות למאמרים באינטרנט הכתובים בשפה בהירה וידידותית.
- מגוון ייצוגי מידע להמחשת הנושאים : מפות, תמונות מרהיבות ודיאגראמות.
- מערכי שיעור ופעילויות מיוחדות באתר http://geo.cet.ac.il/geo/israel
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: ארנון סופר, בילי סביר
תיאור: הספר "מסביב לים התיכון", הוא ספר מרהיב ומגוון המביא את המשותף ואת היחודי, את המחבר ואת המפריד בארצות הים התיכון. הספר כולל 2 חלקים.
בחלק הראשון מובאים 7 פרקים כלליים, הדנים בהיבטים הפיזיים והאנושיים של חבל ארץ זה - הים, הנופים, החופים, האקלים, הצמחייה ובעלי החיים, התרבות, הכלכלה ואיכות הסביבה.
בחלק השני מובא דיון מפורט ב- 5 מדינות מייצגות השוכנות לחוף הים: מרוקו, איטליה, יוון, טורקיה ומצרים.
בספר משולבים לצד הטקסטים מאות תמונות, מפות, גרפים, טבלאות משוות, פינות הרחבה והעשרה, שפע פעילויות, סיפורי-עם ומתכוני מאכלים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: איריס גרייצר, צביה פיין, מאירה שגב
תיאור: הספר "ישראל במאה ה-21" הוא ספר לימוד לבגרות שנכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגיאוגרפיה ופיתוח הסביבה. הספר מציג את ישראל מכמה היבטים: גבולות המדינה, האוכלוסייה, הכלכלה, התשתיות, היישובים, מערכות הנוף ואיכות הסביבה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מאירה שגב, צביה פיין
תיאור: ספר הלימוד עוסק בסוגיות גיאוגרפיות ובתהליכי שינוי הקשורים לאוכלוסיית העולם וליישובים בעולם בימינו. הנושאים המרכזיים בספר הם: תהליך הגלובליזציה ההולך ומתרחב והשלכותיו, יתרונותיו וסכנותיו; הגידול המהיר של אוכלוסיית העולם ותוצאותיו; ההבדלים בין מדינות מפותחות ופחות מפותחות; תנועות ההגירה עצומות הממדים, גורמיהן והשפעותיהן; תהליך העיור המתרחש בעולם והשפעת התופעה המורכבת הזאת על חיינו; תפרוסת אוכלוסיית העולם והשינויים המתרחשים בה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות