נמצאו 24 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: הספר נכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה עבור בתי הספר התורניים.
הספר מיועד לתלמידי כיתה ה והוא מפגיש את הלומדים עם שני נושאים מרכזיים בלימודי הגאוגרפיה:
• המפה - רכישת מיומנויות מפה - מיומנויות חשובות ביותר שבאמצעותן התלמידים לומדים להתמצא בסביבה.
• אזור הים התיכון - היכרות עם אזור הים התיכון, והעמקת ידיעותיהם של התלמידים בתחומים מגוונים: נוף, אקלים, כלכלה, תושבים ואורח חיים.
הספר כתוב בשפה בהירה וידידותית, והוא כולל:
- עשרות מפות צבעוניות שהוכנו במיוחד עבור התלמידים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: המרחב הישראלי - המגאזין הגאוגרפי שמותאם לתכנית הלימודים לכיתה ט בגאוגרפיה.
המגזין כולל שלושה גיליונות. כל גיליון עוסק במספר נושאים מתוך תכנית הלימודים:
- אוכלוסייה ויישובים
- נוף אקלים וסביבה
- כלכלה, תשתיות וסביבה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: המרחב הישראלי - המגאזין הגאוגרפי שמותאם לתכנית הלימודים לכיתה ט בגאוגרפיה.
המגזין כולל שלושה גיליונות. כל גיליון עוסק במספר נושאים מתוך תכנית הלימודים:
- אוכלוסייה ויישובים
- נוף אקלים וסביבה
- כלכלה, תשתיות וסביבה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: המרחב הישראלי - המגאזין הגאוגרפי שמותאם לתכנית הלימודים לכיתה ט בגאוגרפיה.
המגזין כולל שלושה גיליונות. כל גיליון עוסק במספר נושאים מתוך תכנית הלימודים:
- אוכלוסייה ויישובים
- נוף אקלים וסביבה
- כלכלה, תשתיות וסביבה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: המרחב הישראלי - המגאזין הגאוגרפי שמותאם לתכנית הלימודים לכיתה ט בגאוגרפיה.
המגזין כולל שלושה גיליונות. כל גיליון עוסק במספר נושאים מתוך תכנית הלימודים:
- אוכלוסייה ויישובים
- נוף אקלים וסביבה
- כלכלה, תשתיות וסביבה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור:
הספר נכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה עבור בתי הספר התורניים.
הספר מיועד לתלמידי כיתה ה והוא מפגיש את הלומדים עם שני נושאים מרכזיים בלימודי הגאוגרפיה:
• המפה - רכישת מיומנויות מפה - מיומנויות חשובות ביותר שבאמצעותן התלמידים לומדים להתמצא בסביבה.
• אזור הים התיכון - היכרות עם אזור הים התיכון, והעמקת ידיעותיהם של התלמידים בתחומים מגוונים: נוף, אקלים, כלכלה, תושבים ואורח חיים.
הספר כתוב בשפה בהירה וידידותית, והוא כולל:
- עשרות מפות צבעוניות שהוכנו במיוחד עבור התלמידים
- מאות תמונות מרחבי הארץ והעולם
- דיאגרמות, טבלאות וכן נתונים מעודכנים
- פעילויות רבות ברמות חשיבה מגוונות
- קטעי הרחבה והעמקה
- ביאורי מושגים
אל הספר נלווה מדריך למורה.
המדריך מפרט את רציונל הספר; מסביר עקרונות מרכזיים במקצוע הגאוגרפיה; מוסר מידע על תופעות ותהליכים וכן כולל הסברים על הפעילויות המצויות בספר ומציע פעילויות נוספות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אופירה גל, אמנון קרטין, יוסף גלס
תיאור: המקראה "המזרח התיכון בפתח המאה ה-21" היא אסופה של מאמרים הדנים בקשת רחבה של תופעות ותהליכים במזרח התיכון, בתחומים שונים: גיאופוליטיקה, אוכלוסיה, יישובים, כלכלה ואיכות סביבה. המאמרים מלווים באמצעים דידקטיים שונים: תקציר המאמר, הסברים למושגים, פעילויות, עדכונים, פריטים להעשרה ולהרחבה, מוקדי דיון, הפניות לאתרי אינטרנט ועוד. המאמרים במקראה נכתבו בידי חוקרים ידועים בתחומם, ופיתוח המקראה כולה לווה בייעוץ מדעי קפדני. במקראה משולבים מקורות מידע מגוונים: מפות , תצלומים, טבלות, תרשימים לסוגיהם וקטעי עיתונות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: המדריך למורה מלווה את ספר הלימוד "חוקרים ארץ". המדריך כולל:

• הצעות פדגוגיות והמלצות לדרכי הוראה – מיפוי טקסטים, ניתוח מקורות מידע, דיון דילמה, עבודה בקבוצות ועוד.
• דרכי הערכה – מבחנים והערכה חלופית
• המלצות הוראה מפורטות לכל אחד מפרקי הספר
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: הספר "חוקרים ארץ" נתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה – אדם וסביבה לכיתה ו. הוא עוסק בישראל לאזוריה ובירושלים בירת ישראל.

הספר מחולק לארבע יחידות:
• יחידה 1: מבוא – מיקומה של מדינת ישראל, גבולותיה וחלוקה לאזורים
• יחידה 2: נושאים מרכזיים בגאוגרפיה של ישראל – צורות נוף, אקלים, מקורות מים, אוכלוסייה ויישובים, ענפי   הכלכלה.
• יחידה 3: אדם וסביבה באזורי הארץ הראשיים – יחסי גומלין אדם סביבה, מישור החוף והתחרות על שימושי קרקע, רצועת ההר ויחסי הגומלין אדם-הר, בקע ים המלח
• יחידה 4: ירושלים – ירושלים בירת ישראל, ציוני דרך בהתפתחות העיר, ירושלים היום, פיתוח העיר

הספר כולל הנחיות לעבודת חקר בנושא – "האזור שלי".
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: המדריך למורה - מלווה את הספר: "אדם וסביבה בעידן הגלובלי" שעוסק בתהליכים המרכזיים המתרחשים כיום בקרב אוכלוסיית העולם, ובהשפעות הגומלין בין האדם לבין הסביבה הטבעית.
תוכני הספר מובאים ב 5- יחידות:
יחידה 1 - תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על אוכלוסיית העולם ועל הסביבה.
יחידה 2 - הפערים ברמת הפיתוח של מדינות העולם ושל אזורים שונים בתחומי המדינות, והשאלה מה ניתן לעשות כדי לקדם צדק חברתי-סביבתי.
יחידה 3 - התהליכים המרכזיים המתרחשים באוכלוסיית העולם, ובעיקר גידול האוכלוסייה והזדקנות האוכלוסייה.
יחידה 4 - תנועות ההגירה המתרחשות כיום ברחבי העולם: הגירה בין מדינות, והגירה בתוך תחומיה של כל מדינה.
יחידה 5 - היישובים הכפריים והיישובים העירוניים בעולם – מאפיינים ותמורות בעידן הגלובלי.
הספר כולל:
- קטעי מידע עדכניים
- מאות תמונות מכל רחבי העולם
- עשרות מפות, דיאגרמות, טבלאות וכן נתונים עדכניים
- פעילויות רבות ומגוּונות - במהלך כל פרק, ובסופו
- קטעי הרחבה, ביאורי מושגים, טבלת נתונים סטטיסטיים של מדינות העולם.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח - צוות גאוגרפיה .
תיאור: עולמנו משתנה במהירות עצומה. העולם שבו גדלו סבכם וסבתכם אינו דומה כלל לעולם שבו גדלו הוריכם, והעולם שבו אתם חיים שונה מהעולם שאליו נולדו הוריכם.
קשה לדמיין היום כיצד יֵיראֵה העולם בעתיד, אבל אפשר להניח שהוא יהיה שונה מאוד מזה המוּכּר לנו כיום.
מה גורם לשינוי פני העולם במהירות כה רבה?
הודות ליֶדע המדעי והטכנולוגי שהצטבר במרוצת הדורות, ובעיקר בדורות האחרונים - בני האדם מפתחים כיום אמצעים טכנולוגיים משוכללים וממציאים המצאות וחידושים רבים. החידושים האלה משפיעים על חיי היום-יום בעולם ומשנים אותם כמעט בכל תחומי החיים. תהליכי השינוי הרבים נובעים משאיפת האדם להתקדם ולהתפתח, ולכן מכַנים אותם גם "תהליכי פיתוח".
ואכן, תהליכי הפיתוח הנרחבים קידמו את האנוֹשוּת בתחומים רבים: בהשוואה לחיים בימי קֶדם - רמת החיים של מרבית בני האדם בעולם בימינו היא גבוהה יותר, הם חיים שנים ארוכות יותר ובבריאות טובה יותר, והאפשרויות העומדות לפניהם רבות יותר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: עופר פריאל
תיאור: ישראל – מאמרים.
מקראה אינטרנטית בגאוגרפיה ופיתוח הסביבה.
במקראה זו מאמרים מתחומי מחקר שונים בגיאוגרפיה של ישראל, שעובדו והותאמו לתלמידי החטיבה העליונה. המאמרים כלולים בחומר הלימוד הנדרש לבחינת הבגרות בגאוגרפיה ופיתוח הסביבה, והם מכילים מושגים מוגדרים, משימות לדיון וחשיבה, וקישורים רלוונטיים למקורות מידע נוספים (תמונות, סרטונים, מצגות ועוד).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: בילי סביר
תיאור: המדריך למורה מלווה את ספר הלימוד "מסביב לים התיכון" הוא כולל, בין היתר: • דרכי התמצאות במרחב הים תיכוני, שישראל היא חלק ממנו
• דרכי הוראה ולמידה – משחקי תפקידים, דיון דילמה, סיעור מוחות, ניתוח כותרות וכותרות משנה ועוד.
• הפעילויות המשולבות בספר – מעודדות כישורי חשיבה מרמות שונות, מקנות מיומנויות גאוגרפיות ואחרות, מעודדות יצירתיות.
• הצעות קונקרטיות להוראה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: המדריך למורה מלווה את ספר הלימוד "יוצאים מהמפה" הוא כולל, בין היתר:

• הסבר על מבנה הספר והרציונל שעומד בבסיסו
• הצעות קונקרטיות להוראה מסודרות על פי פרקים
• פעילויות נוספות על אלה שנכנסו לספר שיעשירו את ההוראה והלמידה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צביה פיין, אופירה גל, בילי סביר, מאירה שגב, איריס שילוני, עופר פריאל
תיאור: ספר הלימוד "כדור הארץ, סביבה אדם" עוסק בנושאים המרכזיים של הגאוגרפיה הפיזית ופיתוח הסביבה, והוא מיועד לתלמידי כיתות ח.
המדריך למורה -  מציג את רציונאל התכנית וכן המלצות לתהליכי הוראה-למידה וקטעי העשרה והרחבה.
במדריך תמצאו הצעות לארגון הלמידה וכן הצעות לעיבוד חומרי הלמידה להוראה בכיתה באמצעות העזרים השונים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צביה פיין, ענת בסר, שירה גודמן
תיאור: הספר "יוצאים מהמפה" הוא גרסה מורחבת של הספר "מפות מגלות עולם". הספר מכסה את החומר הנדרש בתכנית הלימודים בגאוגרפיה בנושא "המפה". הוא כולל מפות צבעוניות ותמונות מרהיבות, ומלווה בטקסט בהיר וידידותי. הנושאים העיקריים בו הם:
• מבוא: מפות עתיקות וישנות ומפות היום
• הגלובוס: דגם של כדור הארץ
• המפה הפיזית
• האטלס והשימוש בו
• מפות מקוונות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: בילי סביר, מאירה שגב, איריס שילוני
תיאור: הספר "כדור הארץ • סביבה • אדם" מציג את העולם שאנו חיים בו - את מיקומו בחלל, את נופיו המגוונים, את המתרחש במעמקיו ואת המתחולל על פניו ומחוצה לו.
תוכני הספר מובאים ב-4 יחידות:
• יחידה 1 לוקחת את הלומד למסע אל החלל, להיכרות עם גרמי השמים ועם מקומו של כדור הארץ ביניהם.
• יחידה 2 מסבירה את התהליכים המרכזיים היוצרים את תופעות מזג האוויר והאקלים בעולם.
• יחידה 3 נחלקת ל-2 חלקים, ובהן יבין הלומד כיצד חברו יחד הכוחות שמקורם במעמקי כדור הארץ, והכוחות הפעילים על פני כדור הארץ, ויצרו את הסביבה הטבעית שחיינו מתנהלים בה.
• יחידה 4 מפגישה את הלומד עם משאביו של כדור הארץ ועם דרכי ניצולם בידי האדם, ועם ההשלכות של ניצולם על הסביבה.
לכל אורך הספר מודגשות השפעות הגומלין בין האדם לבין הסביבה הטבעית, ונידונים בו נושאים סביבתיים המעסיקים את האנושות כיום: ההתחממות הגלובאלית, הדלדול במשאבי כדור הארץ ואסונות הטבע הפוקדים מקומות שונים ברחבי העולם. הספר מציג את תהליכי הפיתוח הנרחבים המתרחשים בעולם בימינו, ואת הדרכים הננקטות כיום לפיתוח בדרך הקיימוּת.
הספר כולל קטעי מידע עדכניים ושפע של אמצעי המחשה: עשרות איורים ומפות, ומאות תמונות ותצלומי לוויין מכל רחבי העולם. בסופו של כל פרק מופיעות פעילויות רבות ומגוּוָנות. עוד מועשר הספר בקטעי הרחבה ובחקרי מקרים, וכן במילון מושגים. את הספר מלווה מדריך למורה.
הספר מופיע גם בגרסה דיגיטאלית ב(לוגו כותר), ובה קישורים למקורות מידע נוספים - כתבות, מאמרים, סרטונים, אנימציות - המקשרים את הנושאים המטופלים בספר לאירועים אקטואליים.
אתם מוזמנים לבקר באתר הגאוגרפיה באינטרנט: www.geo.cet.ac.il
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: עקיבא פלכסר, חנן גינת, זאב שטסל, בילי סביר, יהודה דינר, מוסטפה עספור, יואב יאיר
תיאור: ספר הלימוד 'כדור הארץ והסביבה' נועד לתלמידי כיתות יא-יב שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר הלימוד הוא פרי עבודה רבת שנים, שנטלו בה חלק אנשי אקדמיה בתחומי הגאוגרפיה, מדעי הסביבה ומדעי כדור הארץ; אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה); מומחים בתחום הפיתוח והעיצוב של תכניות לימודים; וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
במרכז הספר עומדים אסונות הטבע והאסונות הסביבתיים, שהתלמידים נחשפים אליהם דרך כלי התקשורת בתדירות גבוהה, וכן תהליך ההתחממות הגלובאלית, שהשלכותיו על החיים על פני כדור הארץ מרחיקות לכת.
נושאים אלה משמשים נקודת מוצא להבנת תהליכי ההיווצרות של כדור הארץ ושל מגוון הנופים וסוגי האקלים על פניו, וכן לבחינת התנאים הדרושים לקיומם של האדם, החי והצומח - האוויר, המים, הקרקע, חומרי הבניה, המחצבים ומקורות האנרגיה. במהלך הספר מודגשת השפעתו הגדלה של המרכיב האנושי על המערכות המורכבות הבונות את כדור הארץ, וכן אחריותו של האדם לשלומו של העולם.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את תהליכי הפיתוח שלו תוך כדי תהליך של ניסוי והפקת לקחים בזמן אמת; משולבות בו דילמות ערכיות ומטלות מגוונות, התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; הספר יוצא לאור גם בגרסה מודפסת וגם בגרסה דיגיטאלית, והגירסה הדיגיטלית כוללת קישורים למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד) וכן קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם ויתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שאנו חיים בו, ואף דרכים ורעיונות  איך לשנותו ולהפוך אותו למקום טוב יותר - מקום שבו קיימות ופיתוח בר-קיימא עומדים בראש מעייניהם של בני האדם, הלוקחים אחריות על שלמותן של מערכות הטבעיות ועל רווחתם של הדורות הבאים.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג,
מפקחת מרכזת (מפמ"ר) גאוגרפיה      
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: אופירה גל, עופר פריאל
תיאור: ספר הלימוד 'האדם במרחב החברתי-תרבותי' נועד לתלמידי כיתות יא - יב, שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר זה הוא פרי של עבודה רבת שנים, שהיו שותפים לה אנשי אקדמיה בתחום הגאוגרפיה והסביבה; אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה); מומחים בתחום הפיתוח והעיצוב של תכניות לימודים; וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
תכניו של הספר עוסקים בנושאים רבי חשיבות לעתידו של העולם ולעתידה של מדינת ישראל, ובהם: תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על המרחב הפיזי והאנושי; תופעות רחבות ממדים של עוני ורעב בקרב קבוצות אוכלוסיה גדולות; אי-השוויון המרחבי והחתירה לצדק סביבתי ולשוויון בין חבלי עולם שונים; תהלי השינוי רבי העוצמה המתחוללים במרחב העירוני ובמרחב הכפרי ועוד.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את תהליכי פיתוחו תוך כדי תהליך של ניסוי והפקת לקחים בזמן אמת; בספר משולבות דילמות ערכיות ומטלות מגוונות התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; כמו כן, הספר יוצא בגרסה מודפסת ובגרסה דיגיטלית, הכוללת הפניות ישירות למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד), וכן קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם ויתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שבו אנו חיים.
אני מקווה שהוא יעורר בכם גם רעיונות לשינוי פני העולם ולהפיכתו למקום טוב יותר - מקום שבו אוכלוסיות הנתונות במצוקה זוכות לתשומת לב ולסיוע מתמידים; מקום שבו הפערים המרחביים מצטמצמים והשוויון בין מדינות, בין ערים לבין כפרים ובין גברים לנשים הולך וגובר; מקום שתהלכי הפיתוח והתכנון המתרחשים בו הם תהליכים מקיימים ובני-קיימא.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג,
מפקחת מרכזת (מפמ"ר) גאוגרפיה
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: מאירה שגב, איריס שילוני, צביה פיין
תיאור: ספר הלימוד "הפיתוח והתכנון המרחבי" נועד לתלמידי כיתות יא - יב שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר לימוד זה הוא פרי עבודה ארוכת שנים, שהשתתפו בה אנשי אקדמיה בתחום הגאוגרפיה והסביבה, אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות), מומחים בתחום פיתוח ועיצוב של תכניות לימודים, וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
תכניו של הספר עוסקים בנושאים חשובים לעתידו של העולם ולעתידה של מדינת ישראל, ובהם תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על המרחב הפיזי והאנושי; הפיתוח המרחבי המואץ המתרחש בעולם והשלכותיו על הסביבה; תהליכי השינוי רבי העוצמה במרחב העירוני ובמרחב הכפרי; אי-השוויון המרחבי, המתבטא בפערים גדולים בין חבלי ארץ ברחבי העולם ועוד.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את הפיתוח שלו תוך כדי תהליך של נסוי והפקת לקחים בזמן אמת; בספר משולבות דילמות ערכיות ומטלות מגוונות התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; הספר יוצא בגרסה מודפסת ובגרסה דיגיטלית - בגרסה הדיגיטלית משולבות הפניות ישירות למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד) קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם וייתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שאנו חיים בו ורעיונות איך לשנות את העולם ולעשותו מקום טוב יותר - מקום שתהליכי הפיתוח והתכנון המתרחשים בו הם תהליכים מקיימים ובני קיימא.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג
מפמ"ר גאוגרפיה
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: צביה פיין
תיאור: הספר "מפות מגלות עולם" מפגיש את התלמידים לראשונה עם נושא המפה. הוא כולל מפות צבעוניות ותמונות מרהיבות, ומלווה בטקסט בהיר וידידותי. הנושאים העיקריים בספר הם:
• מפות עתיקות ומפות בימינו
• הגלובוס – דגם של כדור הארץ
• לקרוא מפה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צביה פיין, מאירה שגב, רחלי לביא
תיאור: ספר הגיאוגרפיה ישראל האדם והמרחב כולל את כל התכנים הנדרשים ללימוד הנושא על פי תכנית הלימודים החדשה בגיאוגרפיה. במהדורה החדשה : נתונים מעודכנים, מגמות עכשוויות בחברה ובכלכלה וייעוץ מדעי מקיף.
בספר:
 6 יחידות לימוד המקיפות את כל הנושאים החשובים לתהליך ההוראה של הנושא.
- חקרי מקרה המציעים ללומד מסע מרתק להעמקת הידע על החיים בישראל ועל המתרחש בה.
- עיסוק במגמות עכשוויות בחברה ובכלכלה.
- מגוון פעילויות רלוונטיות
- הפניות למאמרים באינטרנט הכתובים בשפה בהירה וידידותית.
- מגוון ייצוגי מידע להמחשת הנושאים : מפות, תמונות מרהיבות ודיאגראמות.
- מערכי שיעור ופעילויות מיוחדות באתר http://geo.cet.ac.il/geo/israel
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: ארנון סופר, בילי סביר
תיאור: הספר "מסביב לים התיכון" העוסק במאפיינים הייחודיים לים התיכון ולמדינות השוכנות לחופיו. הוא מחולק לשני חלקים:
• חלק א - שבעה פרקים העוסקים בהיבטים הפיזיים והאנושיים: הים התיכון, הנופים סביב הים התיכון, חופי הים התיכון, אקלים באזור הים התיכון, עולם החי והצומח, הכלכלה ואיכות הסביבה במדינות הים התיכון.
• חלק ב – דיון מפורט בחמש מדינות השוכנות לחוף הים התיכון: מרוקו, יוון, טורקיה ומצרים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: איריס גרייצר, צביה פיין, מאירה שגב
תיאור: הספר "ישראל במאה ה-21" הוא ספר לימוד לבגרות שנכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגיאוגרפיה ופיתוח הסביבה. הספר מציג את ישראל מכמה היבטים: גבולות המדינה, האוכלוסייה, הכלכלה, התשתיות, היישובים, מערכות הנוף ואיכות הסביבה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות