נמצאו 6 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: אופירה גל, אמנון קרטין, יוסף גלס
תיאור: המקראה "המזרח התיכון בפתח המאה ה-21" היא אסופה של מאמרים הדנים בקשת רחבה של תופעות ותהליכים במזרח התיכון, בתחומים שונים: גיאופוליטיקה, אוכלוסיה, יישובים, כלכלה ואיכות סביבה. המאמרים מלווים באמצעים דידקטיים שונים: תקציר המאמר, הסברים למושגים, פעילויות, עדכונים, פריטים להעשרה ולהרחבה, מוקדי דיון, הפניות לאתרי אינטרנט ועוד. המאמרים במקראה נכתבו בידי חוקרים ידועים בתחומם, ופיתוח המקראה כולה לווה בייעוץ מדעי קפדני. במקראה משולבים מקורות מידע מגוונים: מפות , תצלומים, טבלות, תרשימים לסוגיהם וקטעי עיתונות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: אופירה גל, עופר פריאל
תיאור: الكتاب التعليمي الإنسان في الحيّز الاجتماعي- الثقافي أعدّ لتلاميذ الصفوف الحادية عشرة والثانية عشرة الذين اختاروا هذا التخصص في إطار مجال الجغرافيا وتطوير البيئة. تتناول مضامين الكتاب مواضيع هامة بالنسبة لمستقبل العالم ومستقبل دولة إسرائيل ومن بينها عمليات العولمة وتأثيرها على الحيّز الطبيعي والإنساني، ظواهر واسعة الانتشار مثل الفقر والجوع اللذين تعاني منهما فئات سكانية، اللامساواة الحيّزية والسعي إلى العدل البيئي والمساواة بين مناطق مختلفة في العالم، عمليات التغيير الشديدة التأثير التي تحدث في الحيّزين المديني والقروي وغير ذلك.
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: עופר פריאל
תיאור: ישראל – מאמרים.
מקראה אינטרנטית בגאוגרפיה ופיתוח הסביבה.
במקראה זו מאמרים מתחומי מחקר שונים בגיאוגרפיה של ישראל, שעובדו והותאמו לתלמידי החטיבה העליונה. המאמרים כלולים בחומר הלימוד הנדרש לבחינת הבגרות בגאוגרפיה ופיתוח הסביבה, והם מכילים מושגים מוגדרים, משימות לדיון וחשיבה, וקישורים רלוונטיים למקורות מידע נוספים (תמונות, סרטונים, מצגות ועוד).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: עקיבא פלכסר, חנן גינת, זאב שטסל, בילי סביר, יהודה דינר, מוסטפה עספור, יואב יאיר
תיאור: ספר הלימוד 'כדור הארץ והסביבה' נועד לתלמידי כיתות יא-יב שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר הלימוד הוא פרי עבודה רבת שנים, שנטלו בה חלק אנשי אקדמיה בתחומי הגאוגרפיה, מדעי הסביבה ומדעי כדור הארץ; אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה); מומחים בתחום הפיתוח והעיצוב של תכניות לימודים; וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
במרכז הספר עומדים אסונות הטבע והאסונות הסביבתיים, שהתלמידים נחשפים אליהם דרך כלי התקשורת בתדירות גבוהה, וכן תהליך ההתחממות הגלובאלית, שהשלכותיו על החיים על פני כדור הארץ מרחיקות לכת.
נושאים אלה משמשים נקודת מוצא להבנת תהליכי ההיווצרות של כדור הארץ ושל מגוון הנופים וסוגי האקלים על פניו, וכן לבחינת התנאים הדרושים לקיומם של האדם, החי והצומח - האוויר, המים, הקרקע, חומרי הבניה, המחצבים ומקורות האנרגיה. במהלך הספר מודגשת השפעתו הגדלה של המרכיב האנושי על המערכות המורכבות הבונות את כדור הארץ, וכן אחריותו של האדם לשלומו של העולם.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את תהליכי הפיתוח שלו תוך כדי תהליך של ניסוי והפקת לקחים בזמן אמת; משולבות בו דילמות ערכיות ומטלות מגוונות, התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; הספר יוצא לאור גם בגרסה מודפסת וגם בגרסה דיגיטאלית, והגירסה הדיגיטלית כוללת קישורים למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד) וכן קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם ויתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שאנו חיים בו, ואף דרכים ורעיונות  איך לשנותו ולהפוך אותו למקום טוב יותר - מקום שבו קיימות ופיתוח בר-קיימא עומדים בראש מעייניהם של בני האדם, הלוקחים אחריות על שלמותן של מערכות הטבעיות ועל רווחתם של הדורות הבאים.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג,
מפקחת מרכזת (מפמ"ר) גאוגרפיה      
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: אופירה גל, עופר פריאל
תיאור: ספר הלימוד 'האדם במרחב החברתי-תרבותי' נועד לתלמידי כיתות יא - יב, שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר זה הוא פרי של עבודה רבת שנים, שהיו שותפים לה אנשי אקדמיה בתחום הגאוגרפיה והסביבה; אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה); מומחים בתחום הפיתוח והעיצוב של תכניות לימודים; וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
תכניו של הספר עוסקים בנושאים רבי חשיבות לעתידו של העולם ולעתידה של מדינת ישראל, ובהם: תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על המרחב הפיזי והאנושי; תופעות רחבות ממדים של עוני ורעב בקרב קבוצות אוכלוסיה גדולות; אי-השוויון המרחבי והחתירה לצדק סביבתי ולשוויון בין חבלי עולם שונים; תהלי השינוי רבי העוצמה המתחוללים במרחב העירוני ובמרחב הכפרי ועוד.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את תהליכי פיתוחו תוך כדי תהליך של ניסוי והפקת לקחים בזמן אמת; בספר משולבות דילמות ערכיות ומטלות מגוונות התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; כמו כן, הספר יוצא בגרסה מודפסת ובגרסה דיגיטלית, הכוללת הפניות ישירות למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד), וכן קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם ויתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שבו אנו חיים.
אני מקווה שהוא יעורר בכם גם רעיונות לשינוי פני העולם ולהפיכתו למקום טוב יותר - מקום שבו אוכלוסיות הנתונות במצוקה זוכות לתשומת לב ולסיוע מתמידים; מקום שבו הפערים המרחביים מצטמצמים והשוויון בין מדינות, בין ערים לבין כפרים ובין גברים לנשים הולך וגובר; מקום שתהלכי הפיתוח והתכנון המתרחשים בו הם תהליכים מקיימים ובני-קיימא.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג,
מפקחת מרכזת (מפמ"ר) גאוגרפיה
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: איריס גרייצר, צביה פיין, מאירה שגב
תיאור: הספר "ישראל במאה ה-21" הוא ספר לימוד לבגרות שנכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגיאוגרפיה ופיתוח הסביבה. הספר מציג את ישראל מכמה היבטים: גבולות המדינה, האוכלוסייה, הכלכלה, התשתיות, היישובים, מערכות הנוף ואיכות הסביבה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות