נמצאו 33 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: הספר נכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה עבור בתי הספר התורניים.
הספר מיועד לתלמידי כיתה ה והוא מפגיש את הלומדים עם שני נושאים מרכזיים בלימודי הגאוגרפיה:
• המפה - רכישת מיומנויות מפה - מיומנויות חשובות ביותר שבאמצעותן התלמידים לומדים להתמצא בסביבה.
• אזור הים התיכון - היכרות עם אזור הים התיכון, והעמקת ידיעותיהם של התלמידים בתחומים מגוונים: נוף, אקלים, כלכלה, תושבים ואורח חיים.
הספר כתוב בשפה בהירה וידידותית, והוא כולל:
- עשרות מפות צבעוניות שהוכנו במיוחד עבור התלמידים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: מדריך מלווה לסביבת הלמידה הכוללת של המרחב הישראלי: כתב העת+מארז הלמידה הדיגיטלי. המדריך כולל:  רציונל סביבת הלמידה והרעיונות הפדגוגיים המנחים,  רצף שיעורים שנתי מפורט לכל שיעור, המלצות הוראה, הערכה והערכה חלופית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: סביבת הלמידה המרחב הישראלי כוללת כתב עת מודפס ומארז למידה דיגיטלי. הגיליונות כוללים כתבות וייצוגים חזותיים. המארז כולל פעילויות קבוצתיות, יחידות ההערכה ומידע נוסף ומקושרים לגיליון המודפס באמצעות אפליקציה. בגיליון זה:  האוכלוסייה בישראל: גידול אוכלוסייה, הזדקנות אוכלוסייה,  מרכז ופריפריה,  יישובים בישראל: המרחב הכפרי, תכנון מרחבי , המרחב באמנות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: סביבת הלמידה המרחב הישראלי כוללת כתב עת מודפס ומארז למידה דיגיטלי הגיליונות כוללים כתבות וייצוגים חזותיים. המארז כולל פעילויות קבוצתיות, יחידות ההערכה ומידע נוסף המקושרים לגיליון באמצעות אפליקציה. בגיליון זה:  תשתיות: מים, אנרגיה , תחבורה,  כלכלת ישראל – כלכלה גלובלית וביטוייה במרחב, שוק העבודה העתידי, כלכלה משתפת, מדיניות סביבתית, טיפול בפסולת וקיימות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: סביבת הלמידה המרחב הישראלי כוללת כתב עת מודפס ומארז למידה דיגיטלי. הגיליונות כוללים כתבות וייצוגים חזותיים. המארז כולל פעילויות קבוצתיות, יחידות ההערכה ומידע נוסף ומקושרים לגיליון המודפס באמצעות אפליקציה. בגיליון זה: הגאולוגיה והגאומורפולוגיה של ישראל –תופעות גאולוגיות וגאומורפולוגיות, ההתחממות הגלובלית, רעידות אדמה, מאבק על שימושי קרקע, השלכות סביבתיות ליחסי הגומלין אדם-סביבה, המרחב באמנות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור:
הספר נכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה עבור בתי הספר התורניים.
הספר מיועד לתלמידי כיתה ה והוא מפגיש את הלומדים עם שני נושאים מרכזיים בלימודי הגאוגרפיה:
• המפה - רכישת מיומנויות מפה - מיומנויות חשובות ביותר שבאמצעותן התלמידים לומדים להתמצא בסביבה.
• אזור הים התיכון - היכרות עם אזור הים התיכון, והעמקת ידיעותיהם של התלמידים בתחומים מגוונים: נוף, אקלים, כלכלה, תושבים ואורח חיים.
הספר כתוב בשפה בהירה וידידותית, והוא כולל:
- עשרות מפות צבעוניות שהוכנו במיוחד עבור התלמידים
- מאות תמונות מרחבי הארץ והעולם
- דיאגרמות, טבלאות וכן נתונים מעודכנים
- פעילויות רבות ברמות חשיבה מגוונות
- קטעי הרחבה והעמקה
- ביאורי מושגים
אל הספר נלווה מדריך למורה.
המדריך מפרט את רציונל הספר; מסביר עקרונות מרכזיים במקצוע הגאוגרפיה; מוסר מידע על תופעות ותהליכים וכן כולל הסברים על הפעילויות המצויות בספר ומציע פעילויות נוספות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: مرشد المعلّم لكتاب "جغرافيا - الإنسان والبيئة، الصفّ السادس". يضمّ: اقتراحات وتوصيات بيداغوجية لطرق التدريس- مسح النصوص، تحليل مصادر معلومات، مناقشة معضلة، العمل في مجموعات، طرائق التقييم- امتحانات وتقييم بديل.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: يتناول كتاب "جغرافيا - الإنسان والبيئة، الصفّ السادس" المناطق المختلفة في إسرائيل والقدس. إسرائيل: الحدود والتقسيم إلى مناطق؛ التضاريس، المناخ، المياه، البلدات والسكّان، الاقتصاد؛ العلاقات المتبادلة بين الإنسان والبيئة، أورشليم القدس العاصمة، مهمّة بحث "منطقتي".
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אופירה גל, אמנון קרטין, יוסף גלס
תיאור: המקראה "המזרח התיכון בפתח המאה ה-21" היא אסופה של מאמרים הדנים בקשת רחבה של תופעות ותהליכים במזרח התיכון, בתחומים שונים: גיאופוליטיקה, אוכלוסיה, יישובים, כלכלה ואיכות סביבה. המאמרים מלווים באמצעים דידקטיים שונים: תקציר המאמר, הסברים למושגים, פעילויות, עדכונים, פריטים להעשרה ולהרחבה, מוקדי דיון, הפניות לאתרי אינטרנט ועוד. המאמרים במקראה נכתבו בידי חוקרים ידועים בתחומם, ופיתוח המקראה כולה לווה בייעוץ מדעי קפדני. במקראה משולבים מקורות מידע מגוונים: מפות , תצלומים, טבלות, תרשימים לסוגיהם וקטעי עיתונות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: המדריך למורה מלווה את ספר הלימוד "חוקרים ארץ". המדריך כולל:

• הצעות פדגוגיות והמלצות לדרכי הוראה – מיפוי טקסטים, ניתוח מקורות מידע, דיון דילמה, עבודה בקבוצות ועוד.
• דרכי הערכה – מבחנים והערכה חלופית
• המלצות הוראה מפורטות לכל אחד מפרקי הספר
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: הספר "חוקרים ארץ" נתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה – אדם וסביבה לכיתה ו. הוא עוסק בישראל לאזוריה ובירושלים בירת ישראל.

הספר מחולק לארבע יחידות:
• יחידה 1: מבוא – מיקומה של מדינת ישראל, גבולותיה וחלוקה לאזורים
• יחידה 2: נושאים מרכזיים בגאוגרפיה של ישראל – צורות נוף, אקלים, מקורות מים, אוכלוסייה ויישובים, ענפי   הכלכלה.
• יחידה 3: אדם וסביבה באזורי הארץ הראשיים – יחסי גומלין אדם סביבה, מישור החוף והתחרות על שימושי קרקע, רצועת ההר ויחסי הגומלין אדם-הר, בקע ים המלח
• יחידה 4: ירושלים – ירושלים בירת ישראל, ציוני דרך בהתפתחות העיר, ירושלים היום, פיתוח העיר

הספר כולל הנחיות לעבודת חקר בנושא – "האזור שלי".
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח - צוות גאוגרפיה .
תיאור: يتناول الكتاب ظاهرة العولمة ويضمّ مصطلحات أساسيّة، عمليّات، عوامل وتأثيرات ظاهرة العولمة. يضمّ الكتاب فصول معلومات، خرائط، صور، رسوم بيانيّة واسئلة مرافقة. تُعرض مضامين الكتاب في خمس وحدات: ما هي العولمة، ما هي العوامل، ما هي المعايير لتقييم الظاهرة، التأثيرات البيئيّة للعولمة؛ الفجوات في مستوى تطوير دول العالم والمناطق المختلفة في حدود الدول، اللامساواة الحيّزيّة؛ تحولات في سكّان العالم، العمليّات الديموغرافيّة وعلاقتها بالعولمة؛ الهجرة؛ تأثيرات بيئيّة للعولمة.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: מדריך מלווה לספר הלימוד. מפרט את רציונל הספר ורציונל תה"ל.
המדריך כולל:
1. תקצירי פרקי ספר הלימוד והמושגים החשובים לנושא
2. פירוט המרכיבים הדידקטיים בספר: מושגים, קטעי הרחבת ידע, נתונים מספריים, פעילויות
3. פירוט מקורות המידע של ספר הלימוד
4. חומרי רקע למורים
5. הצעות פדגוגיות עקרוניות לאופני הוראה ולמידה מגוונים
6. הצעות קונקרטיות לפעילויות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אופירה גל, עופר פריאל
תיאור: الكتاب التعليميّ "الإنسان في الحيّز الاجتماعيّ- الثقافيّ" أعدّ لتلاميذ الصفوف الحادية عشرة والثانية عشرة الذين اختاروا هذا التخصص في إطار مجال الجغرافيا وتطوير البيئة. الكتاب هو نتاج عمل دام سنوات اشترك في تطويره أكاديميّون من مجال الجغرافيا، علوم البيئة وعلوم الكرة الأرضيّة؛ موظّفون إداريّون من الوزارات المختلفة (وزارة التعليم، وزارة الخارجيّة، ووزارة حماية البيئة) خبراء في مجال تطوير وتصميم مناهج تعليميّة؛ وكذلك مرشدون، معلّمون وتلاميذ. تتناول مضامين الكتاب مواضيع هامّة بالنسبة لمستقبل العالم ومستقبل دولة إسرائيل ومن بينها عمليّات العولمة وتأثيرها على الحيّز الطبيعيّ والإنسانيّ، ظواهر واسعة الانتشار مثل الفقر والجوع اللذين تعاني منهما فئات سكّانيّة، اللامساواة الحيّزيّة والسعي إلى العدل البيئيّ والمساواة بين مناطق مختلفة في العالم، عمليّات التغيير الشديدة التأثير التي تحدث في الحيّزين المدينيّ والقرويّ وغير ذلك. هذا الكتاب ابتكاريّ من عدّة نواحٍ: رافق تطويره مرشدين ومعلمين وكانت هناك عمليّة تجربة وتعلم دائمة؛ يصم معضلات أخلاقيّة ومهام متنوّعة التي تساعد في تطوير تفكير من مستوى عالي؛ الكتاب متوفّر بنسخة مطبوعة ورقميّة التي تضمّ روابط لمصادر معلومات إضافيّة (أفلامًا، عروضًا تقديميّة، مقالات وغيرها) وأيضًا رابط لمنظومة جديدة لإدارة التعلّم. التلاميذ الأعزّاء، أؤمن أن التعلّم من خلال هذا الكتاب سوف يثري عالمكم ويوفّر لكم أدوات لفهم العالم المعقد الذي نعيش فيه، وأيضًا طرقًا وأفكارًا كيف نغيّره ونحوّله إلى مكان أفضل، مكان تحصل فيه الفئات السكّانيّة التي تعاني من ضائقة لاهتمام ومساعدّة مستمرّة؛ مكان فيه تتقلص الفجوات الحيّزيّة وتتوسع المساواة بين الدول، المدن القرى، وبين الرجال والنساء؛ مكان فيه عمليّات التطوّر والتخطيط التي تحدث فيه هي عمليّات استدامة وتنمية مستدامة. تحية حارة لتعلم مليء بالتحدّي ومثرٍ، داليا فينيج المفتّشة المركزة للجغرافيا
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: מטח - צוות גאוגרפיה .
תיאור: הספר עוסק בתופעת הגלובליזציה וכולל מושגי יסוד, תהליכים, גורמים והשלכות של תופעת הגלובליזציה. הספר כולל פרקי מידע, מפות, תצלומים, גרפים ושאלות מלוות.
מורכב מארבע יחידות:
• מהי גלובליזציה, מהם הגורמים, מהם המדדים להערכת התופעה, השלכות סביבתיות של גלובליזציה
• תמורות באוכלוסיית העולם, תפרוסת אוכלוסייה בעולם, תהליכים דמוגרפיים והקשר שלהם לגלובליזציה
• הגירה
• השלכות סביבתיות של הגלובליזציה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: تسفيا فاين, مئيرة سيجف, راحيلي لابي
תיאור: يضمّ كتاب "إسرائيل الإنسان والمدى" كل المضامين المطلوبة للتعليم بناءً على المنهج التعليميّ الجديد في الجغرافيا. تضمّ النسخة الجديدة: معطيات محتلنة، اتجاهات حالية في المجتمع والاقتصاد، استشارة علميّة واسعة. يتألف الكتاب من 6 وحدات تشمل كل المواضيع المهمّة لعمليّة تدريس الموضوع: بحث حالات التي تعرض للتلاميذ رحلة مثيرة لتعميق المعرفة عن الحياة في إسرائيل وما يحدث بها؛ تناول اتّجاهات حاليّة في المجتمع والاقتصاد؛ فعّاليّات عديدة وذات صلة؛ توجيه لمقالات في الشبكة مكتوبة بلغة واضحة وودّيّة؛ تمثيلات علميّة منوّعة لتوضيح المواضيع: خرائط، صور مذهلة ورسوم بيانيّة؛ تخطيطات دروس وفعّاليّات مميّزة في الموقع:http://geo.cet.ac.il/geo/israel
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: בילי סביר, מאירה שגב, איריס שילוני
תיאור: يوفّر الكتاب مصطلحات أساسيّة وعمليّات طبيعيّة تحدث في الفضاء والكرة الأرضيّة، موقع الكرة الأرضيّة في الفضاء، عمليّات وظواهر تصمم مناظر العالم الطبيعيّة. العلاقات المتبادلة بين الظواهر. يضمّ الكتاب 4 وحدات: 1. الفضاء، الأجرام السماويّة ومكان الكرة الأرضيّة بينها. 2. أحوال الطقس، المناخ، منظومات المناخ والمناطق المناخيّة. 3. عمليّات وظواهر جيولوجيّة تحدث داخل الكرة الأرضيّة، وعمليّات وظواهر تتعلق بعمليّات خارجيّة. 4. الموارد الطبيعيّة الموجودة في الكرة الأرضيّة، وطرق استغلالها.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: עופר פריאל
תיאור: ישראל – מאמרים.
מקראה אינטרנטית בגאוגרפיה ופיתוח הסביבה.
במקראה זו מאמרים מתחומי מחקר שונים בגיאוגרפיה של ישראל, שעובדו והותאמו לתלמידי החטיבה העליונה. המאמרים כלולים בחומר הלימוד הנדרש לבחינת הבגרות בגאוגרפיה ופיתוח הסביבה, והם מכילים מושגים מוגדרים, משימות לדיון וחשיבה, וקישורים רלוונטיים למקורות מידע נוספים (תמונות, סרטונים, מצגות ועוד).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: أرنون سوفير, بيلي سفير
תיאור: كتاب "حول البحر المتوسط" يتناول مميزات البحر المتوسّط والدول الواقعة على شواطئه: الجوانب الطبيعيّة والإنسانيّة: البحر، المناظر الطبيعيّة، الشواطئ، المناخ، النباتات والكائنات الحيّة، السكّان، الاقتصاد وجودة البيئة؛ دول: المغرب، إيطاليا، اليونان، تركيا، مصر.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צביה פיין
תיאור: يلتقي التلاميذ في كتاب "الخرائط تكشف لك العالم" مع موضوع الخرائط. يضمّ خرائط ملونة وصور خلابة. المواضيع المركزيّة في الكتاب: خرائط قديمة وخرائط عصريّة؛ مجسم الأرض (الغلوبوس)- نموذج للكرة الأرضيّة؛ قراءة الخريطة.  
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: בילי סביר
תיאור: המדריך למורה מלווה את ספר הלימוד "מסביב לים התיכון" הוא כולל, בין היתר: • דרכי התמצאות במרחב הים תיכוני, שישראל היא חלק ממנו
• דרכי הוראה ולמידה – משחקי תפקידים, דיון דילמה, סיעור מוחות, ניתוח כותרות וכותרות משנה ועוד.
• הפעילויות המשולבות בספר – מעודדות כישורי חשיבה מרמות שונות, מקנות מיומנויות גאוגרפיות ואחרות, מעודדות יצירתיות.
• הצעות קונקרטיות להוראה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: המדריך למורה מלווה את ספר הלימוד "יוצאים מהמפה" הוא כולל, בין היתר:

• הסבר על מבנה הספר והרציונל שעומד בבסיסו
• הצעות קונקרטיות להוראה מסודרות על פי פרקים
• פעילויות נוספות על אלה שנכנסו לספר שיעשירו את ההוראה והלמידה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צביה פיין, אופירה גל, בילי סביר, מאירה שגב, איריס שילוני, עופר פריאל
תיאור: מדריך מלווה לספר הלימוד המציג את רציונל תכנית הלימודים ורציונל הפיתוח של הספר ועומד על חשיבות הבנת הקשר של יחסי הגומלין בין המרכבים הפיזיים ובין אדם וסביבה. הוא כולל:
1. רשימת רעיונות מרכזיים של הספר
2. תקציר מידע רקע למורה במגוון נושאים
3. עקרונות פדגוגיים רלוונטיים ויישומם
4. הצעות לפעילויות
5. הצעות לדרכי הוראה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: مئيرة سيجف, إيريس شيلوني, تسفيا فاين
תיאור: الكتاب التعليميّ "التطوير والتخطيط الحيّزيّ" أعد لتلاميذ الصفين الحادي عشر والثاني عشر الذين اختاروا هذا التخصص في إطار مجال الجغرافيا وتطوير البيئة. الكتاب هو نتاج عمل دام سنوات اشترك في تطويره أكاديميّون من مجال الجغرافيا، علوم البيئة وعلوم الكرة الأرضيّة؛ موظّفون إداريّون من الوزارات المختلفة (وزارة التعليم، وزارة الخارجيّة، والوزارة لحماية البيئة) خبراء في مجال تطوير وتصميم مناهج تعليميّة؛ وكذلك مرشدون، معلّمون وتلاميذ. تتناول مضامين الكتاب مواضيع هامّة بالنسبة لمستقبل العالم ومستقبل دولة إسرائيل ومن بينها العولمة وتأثيرها على الحيّز الطبيعيّ والإنسانيّ؛ التطوير الحيّزي السريع الذي يجري في العالم وانعكاساته على البيئة، عمليّات التغيير الشديدة التأثير في الحيّز المدينيّ والحيّز القرويّ، اللامساواة الحيّزية، التي تنعكس في الفجوات الكبيرة بين مناطق مختلفة في العالم وما شابه. هذا الكتاب ابتكاريّ من عدّة نواحٍ: رافق تطويره مرشدون ومعلّمون وكانت هناك عمليّة تجربة وتعلم دائمة؛ يضمّ معضلات أخلاقيّة ومهام متنوّعة التي تساعد في تطوير تفكير من مستوى عالٍ؛ الكتاب متوفر بنسخة مطبوعة ورقميّة التي تضمّ روابط لمصادر معلومات إضافيّة (أفلام، عروض تقديميّة، مقالات وغيرها) وأيضًا رابط لمنظومة جديدة لإدارة التعلّم. التلاميذ الأعزاء، أؤمن أن التعلّم من خلال هذا الكتاب سوف يثري عالمكم ويوفّر لكم أدوات لفهم العالم المعقد الذي نعيش فيه، وأيضًا طرقًا وأفكارًا كيف نغيّره ونحوّله إلى مكان أفضل، مكان فيه عمليّات التطوير والتخطيط هي عمليّات استدامة وتنمية مستدامة. مع تمنّياتي لكم بتعلّم مليء بالتحدّي ومثرٍ، داليا فينيج المفتّشة المركزة للجغرافيا
ישראל. משרד החינוך
מאת: بيلي سبير, عكيفا فلكسر, يوآف يئير, حنان جينات, زئيف شتيل, يهودا دينر, مصطفى عصفور
תיאור: الكتاب التعليميّ "الكرة الأرضيّة والبيئة" أعدّ لتلاميذ الصفّين الحادي عشر والثاني عشر الذين اختاروا التخصّص، في إطار مجال الجغرافيا وتطوير البيئة. الكتاب هو نتاج عمل دام سنوات اشترك في تطويره أكاديميّون من مجال الجغرافيا، علوم البيئة وعلوم الكرة الأرضيّة؛ موظفون إداريّون من الوزارات المختلفة (وزارة التعليم، وزارة الخارجيّة، ووزارة حماية البيئة) خبراء في مجال تطوير وتصميم مناهج تعليميّة؛ وكذلك مرشدون، معلّمون وتلاميذ. يتمحور الكتاب حول الكوارث الطبيعيّة والكوارث البيئيّة التي كثيرًا ما يقرأ أو يسمع عنها التلاميذ في وسائل الإعلام، وكذلك احترار الأرض ونتائجه البعيدة المدى على الحياة على سطح الكرة الأرضية. تشكّل هذه المواضيع نقطة انطلاق لفهم عمليّات تكوّن الكرة الأرضية والمناظر الطبيعيّة المتنوّعة وأنواع المناخ على سطحها، وكذلك للوقوف على الشروط اللازمة لوجود الإنسان والحيوان والنبات - الهواء والماء والتربة وموادّ البناء والمعادن وموارد الطاقة. تمّ التركيز في الكتاب على التأثير الكبير للإنسان على المنظومات المعقّدة التي تتكوّن منها الكرة الأرضية، وكذلك على مسؤولية الإنسان تجاه سلامة العالم. هذا الكتاب ابتكاريّ من عدّة نواحٍ: رافق تطويره مرشدون ومعلّمون وكانت هناك عمليّة تجربة وتعلّم دائمة؛ يضمّ معضلات أخلاقيّة ومهامّ متنوّعة التي تساعد في تطوير تفكير من مستوى عالٍ؛ الكتاب متوفّر بنسخة مطبوعة ورقميّة التي تضمّ روابط لمصادر معلومات إضافيّة (أفلام، عروض تقديميّة، مقالات وغيرها) وأيضًا رابط لمنظومة جديدة لإدارة التعلّم. التلاميذ الأعزّاء، أؤمن أنّ التعلّم من خلال هذا الكتاب سوف يثري عالمكم ويوفّر لكم أدوات لفهم العالم المعقّد الذي نعيش فيه، وأيضًا طرقًا وأفكارًا كيف نغيّره ونحوّله إلى مكان أفضل، مكان فيه الاستدامة والتنمية المستدامة في أعلى سلم الأولويّات عند البشر ويتحمّلون مسؤوليّة سلامة المنظومات الطبيعيّة ورفاه الأجيال القادمة. مع تمنّياتي لكم بتعلّم مليء بالتحدّي ومثرٍ، داليا فينيج المفتّشة المركزة للجغرافيا
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צביה פיין, ענת בסר, שירה גודמן
תיאור: הספר "יוצאים מהמפה" הוא גרסה מורחבת של הספר "מפות מגלות עולם". הספר מכסה את החומר הנדרש בתכנית הלימודים בגאוגרפיה בנושא "המפה". הוא כולל מפות צבעוניות ותמונות מרהיבות, ומלווה בטקסט בהיר וידידותי. הנושאים העיקריים בו הם:
• מבוא: מפות עתיקות וישנות ומפות היום
• הגלובוס: דגם של כדור הארץ
• המפה הפיזית
• האטלס והשימוש בו
• מפות מקוונות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: בילי סביר, מאירה שגב, איריס שילוני
תיאור: הספר מקנה מושגי יסוד ותהליכים פיזיים המתרחשים בחלל ובכדור הארץ, מקומו של כדור הארץ בחלל, תהליכים ותופעות המעצבות את הנוף. יחסי גומלין בין תופעות.
הספר כולל ארבע יחידות:
1. החלל, גרמי השמיים ומיקומו של כדור הארץ.
2. מזג אוויר, אקלים, מערכות אקלים ואזורי אקלים
3. תהליכים ותופעות גאולוגיות הקשורות לפנים כדור הארץ, וגאומורפולוגיות הקשורות לתהליכים חיצוניים.
4. משאבי כדור הארץ וניצולם.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: עקיבא פלכסר, חנן גינת, זאב שטסל, בילי סביר, יהודה דינר, מוסטפה עספור, יואב יאיר
תיאור: ספר הלימוד 'כדור הארץ והסביבה' נועד לתלמידי כיתות יא-יב שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר הלימוד הוא פרי עבודה רבת שנים, שנטלו בה חלק אנשי אקדמיה בתחומי הגאוגרפיה, מדעי הסביבה ומדעי כדור הארץ; אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה); מומחים בתחום הפיתוח והעיצוב של תכניות לימודים; וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
במרכז הספר עומדים אסונות הטבע והאסונות הסביבתיים, שהתלמידים נחשפים אליהם דרך כלי התקשורת בתדירות גבוהה, וכן תהליך ההתחממות הגלובאלית, שהשלכותיו על החיים על פני כדור הארץ מרחיקות לכת.
נושאים אלה משמשים נקודת מוצא להבנת תהליכי ההיווצרות של כדור הארץ ושל מגוון הנופים וסוגי האקלים על פניו, וכן לבחינת התנאים הדרושים לקיומם של האדם, החי והצומח - האוויר, המים, הקרקע, חומרי הבניה, המחצבים ומקורות האנרגיה. במהלך הספר מודגשת השפעתו הגדלה של המרכיב האנושי על המערכות המורכבות הבונות את כדור הארץ, וכן אחריותו של האדם לשלומו של העולם.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את תהליכי הפיתוח שלו תוך כדי תהליך של ניסוי והפקת לקחים בזמן אמת; משולבות בו דילמות ערכיות ומטלות מגוונות, התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; הספר יוצא לאור גם בגרסה מודפסת וגם בגרסה דיגיטאלית, והגירסה הדיגיטלית כוללת קישורים למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד) וכן קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם ויתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שאנו חיים בו, ואף דרכים ורעיונות  איך לשנותו ולהפוך אותו למקום טוב יותר - מקום שבו קיימות ופיתוח בר-קיימא עומדים בראש מעייניהם של בני האדם, הלוקחים אחריות על שלמותן של מערכות הטבעיות ועל רווחתם של הדורות הבאים.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג,
מפקחת מרכזת (מפמ"ר) גאוגרפיה      
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: אופירה גל, עופר פריאל
תיאור: ספר הלימוד 'האדם במרחב החברתי-תרבותי' נועד לתלמידי כיתות יא - יב, שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר זה הוא פרי של עבודה רבת שנים, שהיו שותפים לה אנשי אקדמיה בתחום הגאוגרפיה והסביבה; אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה); מומחים בתחום הפיתוח והעיצוב של תכניות לימודים; וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
תכניו של הספר עוסקים בנושאים רבי חשיבות לעתידו של העולם ולעתידה של מדינת ישראל, ובהם: תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על המרחב הפיזי והאנושי; תופעות רחבות ממדים של עוני ורעב בקרב קבוצות אוכלוסיה גדולות; אי-השוויון המרחבי והחתירה לצדק סביבתי ולשוויון בין חבלי עולם שונים; תהלי השינוי רבי העוצמה המתחוללים במרחב העירוני ובמרחב הכפרי ועוד.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את תהליכי פיתוחו תוך כדי תהליך של ניסוי והפקת לקחים בזמן אמת; בספר משולבות דילמות ערכיות ומטלות מגוונות התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; כמו כן, הספר יוצא בגרסה מודפסת ובגרסה דיגיטלית, הכוללת הפניות ישירות למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד), וכן קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם ויתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שבו אנו חיים.
אני מקווה שהוא יעורר בכם גם רעיונות לשינוי פני העולם ולהפיכתו למקום טוב יותר - מקום שבו אוכלוסיות הנתונות במצוקה זוכות לתשומת לב ולסיוע מתמידים; מקום שבו הפערים המרחביים מצטמצמים והשוויון בין מדינות, בין ערים לבין כפרים ובין גברים לנשים הולך וגובר; מקום שתהלכי הפיתוח והתכנון המתרחשים בו הם תהליכים מקיימים ובני-קיימא.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג,
מפקחת מרכזת (מפמ"ר) גאוגרפיה
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: מאירה שגב, איריס שילוני, צביה פיין
תיאור: ספר הלימוד "הפיתוח והתכנון המרחבי" נועד לתלמידי כיתות יא - יב שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר לימוד זה הוא פרי עבודה ארוכת שנים, שהשתתפו בה אנשי אקדמיה בתחום הגאוגרפיה והסביבה, אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות), מומחים בתחום פיתוח ועיצוב של תכניות לימודים, וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
תכניו של הספר עוסקים בנושאים חשובים לעתידו של העולם ולעתידה של מדינת ישראל, ובהם תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על המרחב הפיזי והאנושי; הפיתוח המרחבי המואץ המתרחש בעולם והשלכותיו על הסביבה; תהליכי השינוי רבי העוצמה במרחב העירוני ובמרחב הכפרי; אי-השוויון המרחבי, המתבטא בפערים גדולים בין חבלי ארץ ברחבי העולם ועוד.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את הפיתוח שלו תוך כדי תהליך של נסוי והפקת לקחים בזמן אמת; בספר משולבות דילמות ערכיות ומטלות מגוונות התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; הספר יוצא בגרסה מודפסת ובגרסה דיגיטלית - בגרסה הדיגיטלית משולבות הפניות ישירות למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד) קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם וייתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שאנו חיים בו ורעיונות איך לשנות את העולם ולעשותו מקום טוב יותר - מקום שתהליכי הפיתוח והתכנון המתרחשים בו הם תהליכים מקיימים ובני קיימא.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג
מפמ"ר גאוגרפיה
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: צביה פיין
תיאור: הספר "מפות מגלות עולם" מפגיש את התלמידים לראשונה עם נושא המפה. הוא כולל מפות צבעוניות ותמונות מרהיבות, ומלווה בטקסט בהיר וידידותי. הנושאים העיקריים בספר הם:
• מפות עתיקות ומפות בימינו
• הגלובוס – דגם של כדור הארץ
• לקרוא מפה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: ארנון סופר, בילי סביר
תיאור: הספר "מסביב לים התיכון" העוסק במאפיינים הייחודיים לים התיכון ולמדינות השוכנות לחופיו. הוא מחולק לשני חלקים:
• חלק א - שבעה פרקים העוסקים בהיבטים הפיזיים והאנושיים: הים התיכון, הנופים סביב הים התיכון, חופי הים התיכון, אקלים באזור הים התיכון, עולם החי והצומח, הכלכלה ואיכות הסביבה במדינות הים התיכון.
• חלק ב – דיון מפורט בחמש מדינות השוכנות לחוף הים התיכון: מרוקו, יוון, טורקיה ומצרים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: איריס גרייצר, צביה פיין, מאירה שגב
תיאור: הספר "ישראל במאה ה-21" הוא ספר לימוד לבגרות שנכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגיאוגרפיה ופיתוח הסביבה. הספר מציג את ישראל מכמה היבטים: גבולות המדינה, האוכלוסייה, הכלכלה, התשתיות, היישובים, מערכות הנוף ואיכות הסביבה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות