עמוד:104

? . 1 הכינו טבלה המציגה את מדדי הפיתוח , תחומיהם , יתרונותיהם ומגבולתיהם . . 2 א . בחרו ארבע מדינות ומצאו בעזרת טבלת המדינות שבסוף הספר , באיזה מקום הן נמצאות בכל אחד מן המדדים הכלכילים , ומהו אינדקס הפיתוח של כל אחת מהן . ב . דרגו את המדינות שבחרתם - מן המדינה המפותחת ביותר ועד המדינה הפחות מפותחת - ונמקו את קביעתכם . בתשובתכם תארו גם את המדדים שסייעו לכם לקבל את ההחלטה וגם את המדדים שהקשו עילכם להחילט . . 3 היעזרו בטבלת המדינות שבסוף הספר . בחרו נשי מדדי פיתוח מתחומים שונים , תארו את תמונת העולם לפי כל אחד מהם , בדקו אם יש התאמה ביניהם , והציגו לפחות שתי מדינות יוצאות דופן בנתוניהן . . 4 עיינו בתמונות שבספר . הביאו חמש דוגמאות לתמונות הממחישות מדדי פיתוח שונים . ציינו מה בודק כל אחד מן המדדים , איזה תחום הוא בודק , מהם יתרונותיו של המדד , ומהן מגבולתיו . . 5 הציעו מדדים משלכם למדידת רמת הפיתוח בעולם . מהם יתרונותיהם וחסרונותיהם של המדדים שהצעתם ? . 6 בנתוני הבנק העולמי מופיעים יותר מ400- מדדי פיתוח . היכנסו לאתר הבנק . א . בחרו מן המדדים שולשה שלא הוזכרו בפרק זה . הסבירו כיצד הם מושפעים מרמת הפיתוח במדינה , ומה יכוולת להיות המגבולת בישמוש בהם ? ב . המדדים שבאתר ממוינים לפי קטגוריות . מצאו קטגוריה שלא הוזכרה בפרק זה והסבירו כיצד היא משמשת למדידת רמת הפיתוח . עיינו בטבלת המדינות שבסוף הספר . א . באיזו יבשת מרבית המדינות משתייכות לקבוצת המדינות המפותחות , ובאיזו יבשת מרבית המדינות משתייכות לקבוצת המדינות התת מפותחות ? ב . בחרו מדינה הנמצאת קרוב ילשראל בדירוג העולמי . הכינו טבלת השוואה בין שתי המדינות וקבעו אם הדירוג של שתי המדינות מוצדק בעיניכם . נמקו . ג . עיינו בטבלה וסכמו לעצמכם : האם העולם הוא עולם שוויוני ? נמקו את דבריכם . . 8 רמת הפיתוח של רבות ממדינות העולם עדיין נמוכה בהשוואה למדינות המפותחות , אבל במרביתן רמת הפיתוח הולכת ועולה עם הנשים . עיינו בגרפים שלפניכם והביאו הוכחות לכך . רמת הפיתוח של אזורים בעולם שיעור הבנות בנות 19-15 שילדו או הרו לפני גיל 2006 , 1994 , 18 ( באחוזים ) שיעור התלמידים הרשומים לבית הספר העל יסודי במבחר מדינות , 2005 , 1990 ( באחוזים )

ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר