עמוד:113

עמוד 130 בעיה 6 בסעיף ג מציעים לתלמידים להוסיף טור לטבלה שבו יחשבו וירשמו את מספר מקומות הישיבה בכל רכבת על ידי הכפלת מספר הקרונות במספר מקומות הישיבה בכל קרון ( שאלות כפל כאלה למדו התלמידים מכיתה ג' ואילך . ( לאחר סדרת חישובים זו קל לענות על כל השאלות . בסעיף ה נתון שלכל 20 תלמידים מתלווה מבוגר , לפיכך ל680– תלמידים נוספים 34 מבוגרים . כלומר יש 714 נוסעים בסך הכול . תלמידים שהשלימו את הטבלה בסעיפים הקודמים יוכלו לראות את התשובה לנגד עיניהם . תלמידים שלא עשו זאת יחשבו את האפשרויות בשאלה זו . עמוד 131 בעיות 9-8 מומלץ לקיים שיעור על בסיס הבעיות שכתבו התלמידים בעצמם בסעיף ד של בעיה 8 ובמשימה . 9 העיסוק בבעיות אלה מרחיב את מגוון הבעיות , מאפשר למורה להתחבר אל תחומי העניין של התלמידים ומשמש גם לאבחון רמת התלמידים . במחקרים נמצא שככל שהתלמידים כותבים בעיות מורכבות יותר , הם גם יודעים לפתור בעיות מורכבות יותר . עמודים 131-128

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר