עמוד:111

מהלך הלימוד בפרק בפרק יש ארבע יחידות : א . הכירו את רכבת ישראל ( עמודים 131-128 בחוברת לתלמיד ) ביחידה זו יש חזרה על סוגי בעיות שכבר נלמדו בכיתות הקודמות - בעיות חד–שלביות , בעיות דו–שלביות ובעיות רב–שלביות . כל סוגי הבעיות מופיעים במעורב , מכיוון שאין בהן למידה של סוג חדש . ב . בעיות דו–שלביות ( עמודים 138-132 בחוברת לתלמיד ) ביחידה זו יש בעיות שלפתירתן נדרשות שתי פעולות . מקצת מהן אפשר לפתור גם בעזרת שלוש פעולות . לצד בעיות מהסוגים שכבר נלמדו בכיתה ד' מוצגות גם בעיות מסוגים חדשים - בעיות היררכיות מסוגים קשים יותר ובעיות של חלק משותף כמפורט בטבלה שבעמוד 108 במבוא זה . ג . בעיות רב–שלביות ( עמודים 140-139 בחוברת לתלמיד ) ביחידה זו מוצגות לתלמידים בעיות שלפתירתן נדרשות שלוש פעולות או יותר ( ואי–אפשר לפתור אותן בפחות פעולות . ( בכל סוגי הבעיות מדריכים את התלמידים לבדוק את תשובותיהם בכל שלב על ידי בדיקת הכינויים של כל המספרים שהם משתמשים בהם בתרגילים השונים שהם פותרים . בדיקת הכינויים יכולה לספק להם משוב על דרך עבודתם . ד . בעיות לא שגרתיות - בל"ש ( עמודים 146-145 בחוברת לתלמיד ) כבכל פרקי הבעיות המילוליות גם פרק זה מסתיים במבחר של בעיות לא שגרתיות המאפשרות לתלמידים להפעיל מגוון של אסטרטגיות פתרון . בין הבעיות יש כאלה הניתנות לפתירה בדרכים שונות וגם כאלה שמתאימים להן פתרונות רבים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר