עמוד:108

בכל שורה בטבלה שלהלן סומנה נקודה רק אם למעלה מ 70 % – מהתלמידים בשכבת הגיל פתרו נכון את הבעיה . למעשה בטבלה זו אפשר לראות דירוג של הבעיות לפי רמת הקושי שלהן . לפי מחקר זה תוכננו חומרי הלמידה שלנו . כך למשל אפשר לראות שבאופן כללי בעיות שיש להן מבנה של חלק משותף הן קשות יותר לפתרון מבעיות שיש להן מבנה של שלם משותף או מבנה היררכי . לכן בחוברות שלנו עד כיתה ה' לא הבאנו בעיות מהסוג הזה . המחקר שעסק בדירוג רמות הקושי של הבעיות הדו–שלביות עסק גם במציאת הגורמים המשפיעים על רמות הקושי . נמצאו שני גורמים משפיעים ( שאינם תלויים זה בזה . 1 : ( סוג המבנה שהבעיה משתייכת אליו ( היררכי , חלק משותף , שלם משותף ) סוג המבנה חל על כל סוגי הפעולות - לא רק צירוף של מבנה חיבורי ומבנה כפלי , אלא גם שני מבנים חיבוריים או שני מבנים כפליים . שני מבנים חיבוריים נלמדים לראשונה בכיתה ב , ' ושני מבנים כפליים נלמדים לראשונה בכיתה ה' ( למשל , עמוד 9 שאלה . ( 4 בצירוף של מבנה חיבורי ומבנה כפלי נמצא גורם משפיע נוסף והוא צירוף הפעולות . . 2 צירוף הפעולות . ( - : , - × , + : , + × ) ההיבט ההתפתחותי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר