עמוד:85

ד . כותבים על הלוח את התרגיל הזה : מסרטטים על הלוח את המלבן הזה : דיון - איך אפשר לפתור את התרגיל בעזרת המלבן ? - מהי תוצאת התרגיל ? האם יש מספר נוסף המתאים לתוצאה ? מהו ? ה . מבקשים מהתלמידים לפתוח את החוברת בעמוד , 109 לקרוא את הבעיה שבפעילות 8 ואת הדוגמה הפתורה . דיון - האם תנאי הקבלן מתקיימים בסידור ? הסבירו . - מהו התרגיל המתאים לסידור ? - ציירו אפשרות אחרת שבה מספר האריחים מכל סוג שונה מזה שבדוגמה ומתקיימים תנאי הקבלן . הסבירו וכתבו תרגיל מתאים . עמודים 109-105 אחת הדרכים לפתור את התרגיל בעזרת המלבן היא לצבוע מספר משבצות שיתאים לשבר הראשון בתרגיל , לאחר מכן לצבוע מספר משבצות שיתאים לשבר השני , ולבסוף לנסות לזהות את השבר המתאים לכל המשבצות הצבועות . 8 דוגמה : 8 משבצות המתאימות לשבר צובעים באפור כהה , שורה שלמה של 1 משבצות המתאימה לשבר צובעים 2 3 באפור בהיר - בסך הכול צובעים מהמלבן . מומלץ לתת לתלמידים לעבוד בזוגות על פעילות זו . אפשר לבקש מזוגות של תלמידים לסרטט על שקף את הדוגמה שתכננו ולהציג אותה לפני תלמידי הכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר