עמוד:75

ב . מספרים לתלמידים : בחנות הצבעים מכינים גוונים של צבעים שונים על ידי ערבוב של שני צבעים שונים . 4 4 יוסי ערבב 1 ליטר צבע לבן עם ליטר צבע שחור . 5 5 דיון - איזה צבע התקבל לדעתכם ? - כמה ליטרים של צבע אפור קיבל יוסי ? - איך אפשר להראות זאת בפחיות ובקבוקים ? - איך אפשר להראות זאת בישר המספרים ? - מהו התרגיל המתאים לשאלה ? מומלץ לחזור על הסיפור עם זוגות המספרים האלה : 4 5 2 ו– 3 3 10 7 7 ו– 1 5 4 8 8 2 ו– 1 9 9 ג . כותבים על הלוח את הטבלה הזאת : מספרים : איריס קיבלה הזמנה של צבעים בגוונים שונים . כשניגשה איריס לדף שרשומות עליו כמויות הצבע שצריך לערבב כדי ליצור את הגוונים , היא גילתה שחלק מהכמויות נמחקו . הצבע שהתקבל הוא אפור . אם יהיו תלמידים שיכתבו כתשובה 8 את המספר , 1 רצוי לשאול אותם אם 8 5 אפשר להמיר את בשלם נוסף . 5 רצוי שהתלמידים יתרגלו לכתוב את תוצאות התרגילים במספרים שלמים או במספרים מעורבים שבהם השבר הקטן ביותר . כשנעזרים בישר המספרים צריך לברר : - לכמה חלקים נחלק את קטע היחידה ? - מאיזה מספר "נתחיל ? " איפה הנקודה המתאימה לו ? - מהו גודל הקפיצה ? מהו הכיוון שלה ? - מהו המספר שאליו נגיע ? - את תשובות התלמידים רצוי ללוות בסרטוט התהליך על הלוח : מומלץ שהתלמידים יציעו דרכי פתרון שונות . רצוי ללוות את ההסברים של התלמידים בכתיבה על הלוח .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר