עמוד:72

נושא נוסף הנלמד ביחידה זו הוא כפל מספר מעורב בשלם . גם כאן פעולת הכפל נלמדת במשמעות של חיבור חוזר ואפשר לפתור את התרגילים בעזרת דימוי של סיטואציה מתאימה בסיפור המסגרת . דוגמה : 1 לתרגיל 3 × 2 = יכול להתאים הסיפור הזה : 8 1 לצביעת דירה רוצים להשתמש ב3– צבעים שונים , 2 ליטרים מכל צבע . 8 נחשב כמה ליטרים של צבע יש לקנות לצביעת הדירה . את הסיטואציה אפשר לייצג ב"ציור בקיצור" של פחיות צבע : את תהליך הפתרון הזה אפשר לתאר בתרגיל כך : או כך : פתרון תרגיל כפל של מספר מעורב בשלם בעזרת ישר המספרים אפשר לראות בדוגמה שבסעיף 23 בעמוד 99 בחוברת לתלמיד . שימו לב : בתרגילים רצוי לבקש מהתלמידים לרשום בתוצאה את המספר המעורב שיש בו השבר הקטן ביותר . דוגמאות : עוד נושא ביחידה זו הוא סדר הפעולות . כאן יש הזדמנות לחזור עם התלמידים על נושא זה ולהבהיר שחוקי סדר הפעולות מתקיימים גם בתרגילים שבהם שברים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר