עמוד:69

3 השוואת שברים ומספרים מעורבים א . כותבים על הלוח זוגות של מספרים להשוואה . לדוגמה : 1 ב . מבקשים מהתלמידים להשלים את השוויון . 2 = 1 4 4 לאחר שהשלימו , כותבים אי–שוויון : . 2 < 4 4 דיון - מהו המונה בשבר שהשלמתם ? - מהו המונה הקטן ביותר המתאים כאן ? - מהו המונה הגדול ביותר המתאים כאן ? 4 מטבעות כסף 1 א . מראים לתלמידים מטבע של שקל . 2 דיון 1 - האם יש מטבע של שקל ? 1 4 - קופאי ביקש לפרוט 7 שקלים למטבעות של שקל . 2 כמה מטבעות כאלה יקבל ? 1 - בקופה של נורית יש 22 מטבעות של שקל . כמה כסף יש 2 לנורית ? 1 - בקופה של עוז יש 25 מטבעות של שקל . כמה כסף יש לעוז ? 2 - לאילו חלקים מהשקל יש מטבעות מתאימים ? ב . תומר רוצה לקנות משחק מחשב . מחיר המשחק 105 ש"ח . לתומר יש 1 בקופה : 57 מטבעות של 1 ש"ח , 73 מטבעות של ש"ח ו85– מטבעות 1 2 של 10 אגורות ( ש"ח . ( 10 דיון - האם יספיק הכסף לתומר לקניית משחק המחשב ? - מהו התרגיל המתאים לשאלה ? להשוואת השברים התלמידים יכולים להיעזר במלבנים המחולקים מהדף המחיק או בישר המספרים . אפשר להשוות בין המספרים על ידי כתיבת שני המספרים בדרך דומה , כשני שברים שלמים או כשני מספרים מעורבים , לדוגמה : רצוי לזמן לתלמידים גם מספרים שאפשר להשוות ביניהם בלי להיעזר בהפיכת שבר למספר מעורב או להפך ( השוואות שנלמדו בעבר . ( אפשר לתאר את השאלות בכתיבה 14 מתאימה . דוגמה : . 7 = 2 בשלב זה ניתן לערוך את המבדק שבעמודים 145-143 במדריך זה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר