עמוד:45

מציירים על הלוח שני מדי חלב המתאימים לשני שברי יחידה ( המונה ( 1 שבכל אחד מהם המכנה שונה . לדוגמה , מציירים כך : משאית ג משאית ד 1 1 כותבים : . , 10 7 דיון 1 1 - לאיזו משאית מתאים השבר ולאיזו משאית מתאים השבר ? 10 7 הסבירו . 1 1 - השלימו < או > או : = 10 7 מציירים על הלוח שני מדי חלב המתאימים לשני שברים שבכל אחד מהם הספרה הכתובה במונה קטנה ב1– מהספרה הכתובה במכנה . לדוגמה , מציירים כך : משאית ה משאית ו 11 כותבים : . , 12 10 דיון 11 9 - לאיזו משאית מתאים השבר ולאיזו משאית מתאים השבר ? 12 10 הסבירו . 11 9 - השלימו < או > או : = 12 10 מציירים על הלוח שני מדי חלב המתאימים לשני שברים שאחד מהם 1 1 שווה ל– והאחר גדול מ– . לדוגמה מציירים : 2 2 משאית ז משאית ח 3 כותבים : . , 6 9 דיון 3 5 - לאיזו משאית מתאים השבר ולאיזו משאית מתאים השבר 6 9 הסבירו . 3 5 - השלימו < או > או : = 6 בהשוואה זו ננסה לכוון את התלמידים להשוואת כל אחד מהשברים לשלם : 1 9 ל– חסר כדי להשלים לשלם , ואילו 1 11 10 10 ל– חסר כדי להשלים לשלם . 1 1 12 12 < ולכן החלק החלק הריק במשאית ה 1 12 10 מתאים ל– ואילו החלק הריק במשאית ו 1 12 מתאים ל– . 11 10 מד משאית ה מתאים לשבר , ואילו מד 9 12 משאית ו מתאים לשבר . 10 בהשוואה בין ל– מומלץ להראות 6 9 את האפשרות של השוואה לחצי : > 5 3 3 1 5 1 ו– , = לכן 3 9 6 6 2 9 2 . > מד משאית ח מתאים לשבר 5 6 , ומד משאית ז מתאים לשבר 9 .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר