עמוד:36

דיון - מי מהילדים צבע חמישית מהצורה ? ( תשובה : אנה וטל צבעו חמישית מהצורה - ( . איזה שבר צבע כל אחד מהילדים האחרים ? - כיצד ייתכן שאנה צבעה חמישית , ושי שצבע את אותה הצורה , צבע רבע ? 1 ב . מציגים לתלמידים את אחד המלבנים וכותבים עליו . משתמשים 4 בצורה כשבלונה ומציירים אותה על הלוח . דיון - זהו רבע מהצורה . מה יכולה להיות הצורה השלמה ? האם יש אפשרויות נוספות ? - כמה פעמים מלבן זה נמצא בתוך הצורה השלמה ? - כמה פעמים המלבן נמצא בשלוש צורות שלמות ? - מה משותף לכל הצורות השלמות שקיבלתם ? 1 חוזרים על הפעילות במלבן אחר שווה בגודלו שרשום עליו . 3 לאחר הדיון שואלים את השאלה : דיון כיצד ייתכן ששתי הצורות ] המלבנים [ מייצגות שברים שונים אף על פי שהן שוות זו לזו ? 1 לוקחים את אחד המשולשים וכותבים עליו . 3 דיון - זהו שליש מהצורה . מה יכולה להיות הצורה השלמה ? האם יש אפשרויות נוספות ? ( מראים לתלמידים את המשולש שכתוב עליו שליש ומלבן שכתוב עליו שליש ( . - איך ייתכן שעל שתי צורות שונות כתוב אותו השבר ? מציירים לתלמידים על הלוח צורה ששטחה גדול פי 6 משטח המשולש . דיון זוהי הצורה השלמה . איזה חלק הוא המשולש מהצורה השלמה ? איך ידעתם ? קשה לדעת מהו השבר המתאים לחלק הצורה שצבעה חן , משום שהצורה אינה מחולקת לחלקים שווים . חשוב להבהיר ששבר מגדירים על פי השלם , ולכן אנה צבעה חמישית מהצורה השלמה שלה , ואילו שי צבע רבע מהצורה השלמה שלו , אף שהחלקים הצבועים חופפים . זה המקום לדון בצורת הכתיבה של שברי יחידה ובקשר שבין צורת הכתיבה לצורה המצוירת . בפעילות זו משתמשים בצורות העשויות מקרטון , כפי שמפורט ברשימת האבזרים לפרק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר