עמוד:16

עמודים 19-18 הפעילות בעמודים אלה היא פעילות אינטגרטיבית : בעמוד 18 יש טבלה ובה נתונים שונים , ויש להשתמש בהם כדי לפתור את הבעיות המילוליות שבעמוד . 19 הבעיות שבעמוד 19 אינן בעיות רגילות . מקצת הנתונים אינם ניתנים במפורש בבעיה , והתלמידים צריכים להחליט בעצמם אילו נתונים נחוצים כדי לענות על השאלה . סעיף ב : יש להסתכל בעמודה של הגובה בטבלה , למצוא את הבניין הגבוה ביותר ואת הבניין הנמוך ביותר ולחשב את ההפרש ביניהם : . 509 - 244 = 265 סעיף ג : במידע הנוסף על מגדל אייפל כתובים הגבהים של שתי הקומות הראשונות במגדל . לפיכך כדי למצוא את גובה הקומה השלישית יש לחסר את סכום הגבהים של שתי הקומות הראשונות מגובהו של הבניין כולו : . 324 = ( 57 + 115 ) = 152 סעיף ד : את התשובות הלא הגיוניות , 30 ס"מ ו50– מטרים , אפשר מיד לפסול . גובהו של בניין קרייזלר הוא 282 מטרים ויש בבניין 77 קומות . אין צורך לעשות חישוב מדויק של תרגיל החילוק , 282 : 77 אלא אפשר לאמוד את תוצאת התרגיל כך : התוצאה נמצאת בין 3 ל4– ולכן 1 המספר הקרוב ביותר לגובה הוא . 3 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר