עמוד:10

עמוד 9 כאן נלמדת דרך נוספת לפתירת תרגילי חיסור . כל תרגיל חיסור ניתן לפתור על ידי החסרת מספר כלשהו משני המספרים שבתרגיל או הוספת מספר כלשהו לשני המספרים שבתרגיל . כתוצאה מפעולה זו מקבלים תרגיל אחר שתוצאתו שווה לתוצאת התרגיל המקורי . מטרת פעולה זו היא לקבל תרגיל שקל יותר לפתור . לדוגמה : 3 , 571 - 91 = 3 , 580 - 100 ( הוסיפו 9 לשני המספרים ( . הדרך המובאת כאן לפתרון תרגילי חיסור מתבססת רק על הבנה אינטואיטיבית של התלמידים לגבי כמויות . במקרה זה התלמידים אינם מכירים חוקים פורמליים שעליהם יוכלו לבסס את דרך הפתרון . בפעילות 10 משולבים תרגילי חיבור וחיסור . התלמידים צריכים להבחין בין דרך הפתירה של תרגילי חיבור לדרך הפתירה של תרגילי חיסור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר