עמוד:140

ב. בניית גופים משוכללים ב נ י י ת ג ו פ י ם מ ש ו כ ל ל י ם מ מ ש ו ל ש י ם - ע ב ו ד ה ב ק ב ו צ ו ת קחו מאוסף המצולעים את ה מ ש ו ל ש י ם ה מ ש ו כ ל ל י ם ה ח ו פ פ י ם הגדולים יותר. נסו לבנות מהמשולשים האלה גופים משוכללים שונים, בהתאם למפורט בטבלה. בתוך כדי ניסיונות הבנייה רשמו בטבלה כ 5 או ל א שימו לב: מספר המשולשים הנפגשים בכל קדקוד צריך להיות שווה בכל הקדקודים. ה א ם י ש ג ו ף מ ס פ ר ה מ ש ו ל ש י ם ה מ ש ו כ ל ל י ם מ ש ו כ ל ל כ ז ה ! ה נ פ ג ש י ם ב כ ל ק ד ק ו ד 2 משולשים 3 משולשים 4 משולשים 5 משולשים 6 משולשים 7 משולשים דיון כמה גופים משוכללים שונים אפשר לדעתכם לבנות ממשולשים! הסבירו. האם הצלחתם לבנות גוף מתאים בסעיף ! בסעיף האם כדאי להמשיך ולנסות לבנות גוף משוכלל שבכל קדקוד שלו נפגשים 8 משולשים! 9 משולשים! הסבירו. בדקו בגופים המשוכללים שבניתם: 5 מהו המספר הקטן ביותר של משולשים שנפגשים בקדקוד! 5 מהו המספר הגדול ביותר! למורה: בכל קבוצה יחלקו התלמידים ביניהם את העבודה 5 אין צורך שכל התלמידים יבנו את כל הסוגים. כדאי לדון בקשר שבין ריצוף לבין בניית גוף: כאשר המשולשים יוצרים ריצוף 5 אין אפשרות לבנות גוף קמור. 140 אין הכרח לבנות את הגוף בשלמותו בכל ניסיון בנייה 5 ייתכן שהתלמידים יסיקו מסקנות לפני תום הבנייה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר