עמוד:136

א. גופים - חזרה והעמקה פאונים קמורים ופאונים לא-קמורים אתגר 1 יז וא. קחו את גופים ו- מאוסף הגופים הצבעוניים. דיון נסו לתאר את ההבדל ביניהם. ב. לפניכם סרטוט של ג יזוף : הדגשנו בו שני קדקודים וחיברנו אותם בקטע (בצבע ירוק). בחרו את האפשרות הנכונה: יז 1. הקטע (הירוק) מוכל כולו בגוף (בתוך הגוף או על פאותיו). 2. הקטע (הירוק) עובר מחוץ לגוף (בחלקו או בשלמותו). ג. נסו למצוא בג יזוף זוג קדקודים שהקטע המחבר אותם עובר מחוץ לגוף (בחלקו או בשלמותו). ד. התבוננו בג ווף : ו האם יש בו זוג קדקודים שהקטע ביניהם מוכל כולו בתוך הגוף! הסבירו. האם יש בו זוג קדקודים שהקטע ביניהם עובר מחוץ לגוף! הסבירו. ה. לפניכם שתי קבוצות של פאונים: קבוצה א קבוצה ב •מה משותף לכל הפאונים בקבוצה ב! (חפשו תכונה הקשורה ב"חיבורים" שתיארנו.) •מה משותף לכל הפאונים בקבוצה א! למורה: •בסעיפים א5ד חשוב לעבוד בעזרת הגופים ממש. •מומלץ להביא לכיתה פאונים קמורים ופאונים לא-קמורים נוספים, ולא להסתפק בעבודה בסרטוטים בלבד. אם אפשר רצוי להביא גופים שקופים, הדומים לאלה המסורטטים כאן ובעמוד הבא. 136 •אנו עוסקים כאן רק במיון של פאונים לסוגים: קמורים ולא-קמורים. איננו עוסקים במיון כללי של גופים לסוגים האלה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר