עמוד:27

ה. המנסרה פריסותהמנסרה 1 א. נסו לדמיין: איזו צורה יכולה להתקבל אם נפרוס מנסרה מחומשת! ציירו את הפריסה המשוערת על דף נייר (אל תשכחו לצייר גם את הבסיסים). ב. גזרו את הפריסה שציירתם ונסו לקפל אותה. האם קיבלתם מנסרה מחומשת! 5 א. לפניכם צורות שונות. שערו: אילו מהן פריסות של מנסרה! (כלומר: אילו צורות אפשר לקפל כך שתתקבל מנסרה!) 3 1 2 ב.• קחו את דף הגזירה: גופים פריסות מנסרה - כן או לא! • גזרו במדויק מסביב לכל צורה. • קפלו לפי הקווים ובדקו אם מתקבלת מנסרה. בדיקה • מצאו את סכום המספרים שליד הפריסות של מנסרות. • מצאו את סכום המספרים שליד הצורות שאינן פריסות של מנסרות. אם פתרתם נכון 5 שני הסכומים שווים. למורה: •כדאי לעבוד בקבוצות ולחלק את העבודה בין התלמידים. יש לדאוג שלכל קבוצה יהיו כל הפריסות. •כדאי לדון עם התלמידים בצורות שאינן נסגרות למנסרה. 27

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר