עמוד:50

עמוד 1 תַלְמִידָה אַחַת 1 תַלְמִיד אֶחָד שְׁתֵי פָּר וֹת ( שְׁתַיִים ) 2 שְׁנֵי אַרְנָבִ ים ( שְׁנַיִים ) שָׁלוֹשׁ חוּלְצ וֹת 3 שְׁלוֹשָׁה מְעִילִ ים אַרְבַּע מַתָנ וֹת 4 אַרְבָּעָה שְׁקָלִ ים חָמֵשׁ פִּיצ וֹת 5 חֲמִישָׁה פִּלְפְּלִ ים שֵׁשׁ צַלָח וֹת 6 שִׁישָׁה בַּקְבּוּקִ ים שֶׁבַע פִּית וֹת 7 שִׁבְעָה תַפּוּזִ ים שְׁמוֹנֶה גְלִיד וֹת 8 שְׁמוֹנָה בִּיסְקְוִיטִ ים תֵשַׁע עַגְבָנִי וֹת 9 תִשְׁעָה לִימוֹנִ ים עֶשֶׂר בָּנָנ וֹת 10 עֲשָׂרָה תוּתִ ים שְׁנֵי פִּלְפְּלִים שְׁתֵי עַגְבָנִיוֹת פִּלְפֵּל אֶחָד עַגְבָנִייָה אַחַת למורה | מזכירים לתלמידים את צורות הריבוי של שמות העצם בזכר ובנקבה - … וֹת ( נקבה ) ו - …ִ ים ( זכר ) . אפשר לתרגל את מערכות המספרים האלה עם פריטים בכיתה, למשל : אני רוצה שתי מחברות, מי נותן לי שלושה ספרים ? , אני צריכה שני קלמרים . בשלב זה יש להימנע משמות עצם בנקבה שהריבוי שלהם אינו מסתיים 50 ב - … וֹת ( כמו מילים ) ומשמות עצם בזכר שהריבוי שלהם אינו מסתיים ב - …ִ ים ( כמו חלונות, כיסאות, שולחנות . . . ) .


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר