עמוד:5

ל״היסטוריה מ״הלכה" היהודים ) . 314 : 1994 ( רצבי, החילונית״ ההיסטוריה של הפוליטי במישור ״פעולה העם של ההיסטורית הזהות שינוי של ביותר המובהק הביטוי שהיא החילוניות, כל על להיסטוריה", כניסתנו מתהליך "חלק זו, השקפה לפי אפוא היתה היהודי, מנת רק היו לא אלו סכנות אולם ההיסטורית . הזהות אבדן של בה הכרוכות הסכנות כגון היהודי, בעם אחרות מודרניות תנועות גם איפיינו הן שהרי הציונות, של חלקה התופעה היתה הציונות אולם הבונד . של האנטי-ציוני היהודי הסוציאליזם תביעתה משום — היהודי העם של וזהותו דמותו לשינוי בחתירה ביותר הרדיקלית לרוב, ממיעוט היהודים את להפוך ושאיפתה ההיסטורית ארצו אל העם לשיבת החדשה . העברית תרבותם ועיצוב הלאומית לשונם להחייאת ומאבקה שלילת היתה החדשה בעת היהודית בזהות הפינה אבן הציונית, התפיסה פי על הגולה שלילת בין הדקה ההבחנה על הדעת את שניתן ראוי שכאן אלא הגלות . של האפשרות את מעולם גרסה לא הציונות הראשון, במובן הגלות . לשלילת לא ואפילו העם, אחד לא ובוודאי הרצל, לא היהודית : הגולה תפוצות היעלמות אכןשהציונות מה ולמעשה . להלכה זה בנושא קיצונית שהיתה העבודה, תנועת הגלותי, שבקיום המוסרי הערך שלילת הוא הגלות" "שלילת במושג הטעינה יצרו אשר האנטישמיות, מפני וחשש בזרים, תלות ריבונות, העדר היה שפירושו שלילה של התחושה בסיס על הציונות . של מושגיה פי על — אי-כבוד של קיום את לבטא אמורה שהיתה הלאומית, הנורמליזציה של האידאולוגיה צמחה זו ערכית היהודית . בזהות שחל המהותי השינוי הם בה אשר מסוימת, בטריטוריה מדינה לעצמם הקימו והיהודים הואיל ואמנם, לכאורה נוצרת סבירה, לאומית ריבונות של מידה ומקיימים האוכלוסייה רוב מהווים לעמים זו, מבחינה לדומה, היהודי העם את הופכת שהיא בכך נורמלית יהודית זהות מבניהם, רבים אשר עמים והארמנים, היוונים האיטלקים, האירים, כגון אחרים, מעם היהודים של בזהותם זה שינוי הלאומית . למדינתם מחוץ חיים רובם, ואפילו נסתייע השבות, חוק פי על מבניו אחד לכל השייכת מדינה, בעל לעם מדינה ללא אלו מגמות האחרון . בדור המערבית בחברה כלליות ופוליטיות תרבותיות במגמות בערך ההכרה ובין אתניות קבוצות של קיומן בזכות ההכרה בין מיוחד צירוף יצרו ארץ-האם לגבי "דיאספוריסטיים" ארגון וצורות רוח הלכי ופיתוח התרבותי הריבוי קבוצות . אותן של מזרח יהדות והשמדת מזה, המדינה הקמת — היהודי בעם הדרמטי השינוי רקע על שמתחזקות בחברות אזרחי למעמד זוכים היהודים שבהן ובנסיבות — מזה אירופה היהודית, הזהות של הייחודיים המאפיינים אחד נעלם הפרטיקולריות, המגמות בהן במקום הקלאסי . הציוני הנוסח פי על הגלות שלילת גם וממילא הגלות, תחושת והוא תפיסות שלוש למעשה נתגבשו אלו בתנאים "תפוצה" . המושג בא "גלות" המושג יהודית ונורמליזציה ייחודית, נורמליזציה כללית, נורמליזציה : נורמליזציה של שונות 7


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר