עמוד:11

1 1 מבוא לפרק הערות : א . בל"ש מפוזרות לאורך הפרק . אין חשיבות לסדר העבודה בהן או למקומן . כל מורה יכול להחליט על זמן העבודה המתאים לכל אחת מהבעיות לפי מצב כיתתו . ב . יש בעיות שהטקסט שלהן ארוך, ולכן מקצת התלמידים יתקשו בקריאתן, אולם אם יעזרו להם בקריאה או יקריאו להם את הבעיה, יש סיכוי שיצליחו להתמודד אִתה . חשוב לאפשר לכל התלמידים להתמודד עם בעיות אלה . ג . חשוב לוודא שהתלמידים מבינים את המצב המתואר בבעיה הן מבחינת המציאות והן מבחינה מתמטית, ושיש להם כלים להתמודד אִתו . ד . בהמשך המדריך מוצגות דרכי פתרון אפשריות לחלק מבל"ש . דרכי פתרון אלה הן דוגמאות שעלו מעבודת תלמידים . יש תלמידים המוצאים פתרונות מעניינים אחרים, וחשוב לבחון אם הם נכונים ועומדים בכל תנאי הבעיה, ואם כן, מובן שיש לקבל אותם . הפתרונות המוצגים כאן אינם עדיפים על פתרונות נכונים אחרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר