עמוד:13

ב . חלק מכמות – כל מיני שברים עמודים 12 – 19 בדוגמה שב פעילות 1 מדגימים איך מוצאים חלק מכמות כשהחלק הוא שבר שהמונה שלו 2 מ- 12 כפתורים ? שונה מ- 1 – כמה כפתורים הם 3 שלבי הפתרון : א . המכנה הוא ,3 ולכן בוחרים את מקל השלישים . ב . מציירים 12 כפתורים על המקל – מחלקים אותם שווה בשווה בין החלקים, כלומר 4 כפתורים על כל חלק . ג . המונה הוא ,2 ולכן צובעים את הכפתורים ב- 2 חלקים . ד . התשובה : יש 8 כפתורים אדומים . ב פעילות 2 בכל סעיף יש למצוא חלק אחר של 16 פרצופים . לפני שהתלמידים פותרים, אפשר לשאול אותם : מתוך סעיפים א – ג , באיזה סעיף לדעתכם יהיו הפרצופים המחייכים הרבים ביותר ? בכל הסעיפים יש אותו מספר של פרצופים, ולכן ב סעיף ב יהיו הפרצופים המחייכים הרבים ביותר משום שהשבר בו הוא הגדול מכולם . ב סעיף ד התלמידים משלימים שבר משלהם . אפשר לקיים דיון עם התלמידים ולשאול אותם אם כל שבר יכול להתאים . התשובה היא לא, רק שברים שהמכנה שלהם הוא מחלק של 16 מתאימים ( ,2 ,4 8 או 16 ) . = 2 : 3 עם המורה 1 . השלימו בעזרת מקל השברים . דד וגוג ממ הה יש 12 כפתורים . 2 מהכפתורים הם אדומים . 3 8 כפתורים אדומים . כמה כפתורים אדומים יש ? המונה הוא ,2 ולכן צובעים שתי קבוצות . כפתוריםסך הכול 2 12 8 כפתורים אדומים 3 המכנה הוא ,3 ולכן בוחרים את מקל השלישים ומחלקים את הכפתורים ל- 3 קבוצות שוות . 13

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר