עמוד:11

א . חלק מכמות – שברים יסודיים ב פעילות 9 אפשר להציע לתלמידים, לפני שהם עונים על השאלות, לכתוב על כל גזרה בעיגול לכמה שעות היא מתאימה . הצעה להרחבת הפעילות : כל ילד מכין תרשים המתאים לסדר היום שלו . יוצא מן הכלל עמוד 10 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 97 – 104 ) פעילות 10 מקשרת בין נושא השברים לנושאים שטח והיקף בגאומטרייה . כדאי לבקש מהתלמידים לחשב את השטח ואת ההיקף של הריבוע הנתון, לשער מה השטח וההיקף של 1 מאורך כל צלע של הריבוע הנתון, ורק אז לסרטט את הריבוע הריבוע שאורך כל צלע שלו הוא 3 ולבדוק . 1 מהצלע של הריבוע הנתון, גם ההיקף וגם השטח יש תלמידים המצפים שאם הצלע היא 3 1 1 מאלה של הריבוע הנתון, ומופתעים לגלות שאמנם ההיקף של הריבוע החדש הוא 3 יהיו 3 1 מהשטח של הריבוע הנתון . כדאי גם לדבר על מההיקף של הריבוע הנתון, אך השטח הוא 9 המשמעות של זה : 9 ריבועים כמו הריבוע הקטן יכולים להיכנס בריבוע הגדול . מטרת פעילות 11 היא לדון ברעיון שאף על פי שלא ידוע כמה תרגילים יש בדף שקיבלו התלמידות, אפשר לדעת שאסתי פתרה את מספר התרגילים הגדול ביותר מכיוון שכולן קיבלו את אותו מספר תרגילים . כדאי להדגים זאת לפני התלמידים, למשל לחשב את מספר התרגילים שפתרה כל אחת אם היו בדף 20 תרגילים . אני פתרתי 1 מהתרגילים ! 4 חניאסתי אני פתרתי 1 מהתרגילים ! 5 אפרת אני פתרתי 1 מהתרגילים ! 10 11

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר