עמוד:10

א . חלק מכמות – שברים יסודיים ב סעיף ד התלמידים בוחרים שבר יסודי כרצונם . מובן שלא כל שבר מתאים, אלא רק שברים שהמכנה שלהם הוא מחלק של 20 . אפשר לקיים דיון עם התלמידים ולשאול אותם אילו שברים יכולים להתאים . עמודים 8 – 11 גם בפעילויות האלה התלמידים פותרים בעיות שצריך למצוא בהן את מספר העצמים המתאים לחלק, אלא שהעצמים אינם מסודרים בשורה אחת . אף שהעצמים אינם מסודרים בשורה, התלמידים עדיין יכולים להיעזר במקלות שברים או בציור שלהם ולכתוב על החלקים מספרים המתאימים למספר העצמים שיש בכל חלק . 1 בבעיות של חלק מכמות . 1 ל- 6 פעילות 5 נועדה לעורר דיון על הקשר בין 3 הנה הטבלה המלאה ב סעיף ב : סך הכול 1 ( בדף של שמואל ) בכל דף 1 ( בדף של רפאל ) 3 6 ריבועים משולשים עיגולים כוכבים ב . השלימו את הטבלה . 12 6 18 30 4 2 6 10 2 1 3 5 1 גדולים פי 2 מהמספרים ב דיון רצוי שהתלמידים יגיעו להכללה שהמספרים המתאימים ל- 3 1 . המתאימים ל- 6 הצעה להרחבת הדיון : אומרים לתלמידים שרפאל ושמואל קיבלו דף עבודה נוסף שעליו סוגים 1 מהצורות . שואלים : 1 מהצורות ורפאל צבע 6 שונים של צורות, וגם בו שמואל צבע 3 • שמואל צבע 8 מחומשים . כמה מחומשים צבע רפאל ? • רפאל צבע 8 לבבות . כמה לבבות צבע שמואל ? • שמואל צבע 20 פסים . כמה פסים צבע רפאל ? • רפאל צבע 20 משושים . כמה משושים צבע שמואל ? ב פעילות 8 אפשר לבקש מהתלמידים לשער לפני שהם מחשבים . יש תלמידים החושבים 1 , ברחוב הנשיאים יש חנויות מזון רבות יותר . אחרי שמחשבים מוצאים 1 גדול מ- 4 שמשום ש- 3 1 מ- 12 ( 4 ) . כלומר ההשוואה תלויה לא רק בחלק, אלא גם בכמות 1 מ- 20 ( 5 ) גדול מ- 3 ש- 4 הכוללת . 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר