עמוד:6

מבוא לפרק 2 . השבר כחלק מכמות המיוצגת על ידי מספר 2 ממספר העיגולים הכולל : דוגמה : מספר העיגולים השחורים הוא 3 3 . השבר כנקודה על ישר המספרים 4 . השבר כמנת חילוק 6 = 7 : 6 דוגמה : 7 5 . השבר כיחס 2 או 3 : 2 : דוגמה : היחס בין מספר הריבועים למספר המשולשים הוא 3 בכיתה ד עוסקים בשתי המשמעויות הראשונות . בפרק "שברים – חלק א" ובפרק "שברים – חלק ב" מתמקדים במשמעות השבר כחלק משלם, ובפרק הנוכחי, "שברים – חלק ג", עוסקים גם במשמעות השבר כחלק מכמות . שאר המשמעויות של השבר נלמדות בכיתות ה ו-ו . שברים פשוטים ב"מסלולים פלוס" לכיתה ד בכיתה ד יש שלושה פרקים העוסקים בשברים פשוטים : שברים – חלק א : בפרק הזה מתמקדים בטור הימני ובטור האמצעי של הטבלה – היכרות ויחסים . בפעילויות שבפרק התלמידים מכירים שברים רבים ( נוסף על השברים היסודיים שהכירו בכיתה ג ) , מעמיקים במשמעות השבר כחלק משלם ומכירים את המספרים המעורבים ושברים שווים . שברים – חלק ב : בפרק הזה התלמידים עוסקים בהשוואת שברים ובסידורם לפי גודלם ומתמקדים בטור השמאלי של הטבלה – פעולות . הם לומדים לפתור תרגילי חיבור וחיסור שבהם שברים שהמכנים שלהם שווים או "קרובים" ( מכנה אחד הוא כפולה של האחר ) ותרגילי כפל של מספר שלם בשבר . שברים – חלק ג : בפרק הזה התלמידים מכירים את משמעות השבר כחלק מכמות ועוסקים בפעולות בשברים . שתי משמעויות השבר הנלמדות בכיתה ד 1 . השבר כחלק משלם – היחס בין חלקים של היחידה ובין היחידה במשמעות הזאת עסקו בשני הפרקים הקודמים בכיתה ד, "שברים - חלק א" ו"שברים - חלק ב" . 2 . השבר כחלק מכמות במשמעות הזאת עוסקים בפרק הנוכחי, "שברים – חלק ג" . בדומה לפרקים הקודמים, גם במציאת חלק מכמות התלמידים נעזרים במקלות השברים – מקל היחידה מייצג את הכמות הכוללת, וסוג המקל ( לכמה חלקים הוא מחולק ) נקבע לפי המכנה של השבר . 6

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר