עמוד:12

א . חזרה עמודים 8 – 10 אחד הרעיונות שהתלמידים נתקלים בו בלימוד שברים הוא שמספרים שונים יכולים להיות בעלי אותו ערך . פעילות 7 עוסקת ברעיון הזה . הנה דוגמאות לתשובות אפשריות ב פעילות 8 : 8 . היעזרו במקלות השברים וכתבו בכל סעיף שני מספרים מתאימים, אם אפשר . דיון באילו סעיפים אפשר לכתוב רק מספר אחד ? בא שבר גדול מ- 1 וקטן מ- 2שבר קטן מ- 1 שהמונה שלו הוא 3 דג מספר מעורב גדול מ- 2 וקטן מ- 5שבר השווה ל- 1 שהמכנה שלו הוא 2 וה 1 שהמונה שלו הוא 2 1 שבר השווה ל- 2 שבר השווה ל- 4 3 א 3 , 34 , 7 11 ב 10 15 , 310 , 28 2 ג 1 3 ד 2 9 ,4 25 ,2 310 2 ה 2 ו 4 3 , 58 , 2012 ב דיון כדאי לדבר עם התלמידים על המשותף לתשובות האפשריות בסעיפים שיש בהם יותר מאפשרות אחת . ב סעיפים ג ו- ה יש בדיוק אפשרות אחת לתשובה . ב סעיף ג על התלמידים לכתוב שבר השווה ל- 1 . שבר השווה ל- 1 הוא שבר שהמונה והמכנה שלו שווים . אם המכנה הוא 2 ברור שגם המונה צריך להיות 2 . בדיון בתשובות אפשר להציע לתלמידים למצוא שברים שהמכנים שלהם גדולים מ- 12 ואי אפשר לייצג אותם במקלות השברים . 12

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר