עמוד:6

מבוא לפרק שברים פשוטים בתכנית הלימודים של משרד החינוך לכיתה ד 1 . הכרת השבר הפשוט ( 10 שעות ) : התלמידים מכירים את המונחים שבר, מונה, מכנה, קו שבר ומספר מעורב בעזרת אמצעי המחשה . כחלק מהכרת השברים התלמידים עוסקים בנושאים האלה : • שברים שווים 1 3 = 42 = 6 לדוגמה : 8 • ייצוג אפס ומספרים טבעיים כשברים 6 0 6 = 1 לדוגמה : 0 = 5 • השוואת שברים ללא אלגוריתם . 2 . פעולות בשברים – היכרות ראשונה ( 15 שעות ) : • חיבור וחיסור שברים שהמכנים שלהם שווים ומספרים מעורבים שהמכנים של השברים שבהם שווים, או שמכנה אחד הוא כפולה של האחר • כפל מספר שלם בשבר • בעיות מילוליות בשברים . שברים פשוטים ב"מסלולים פלוס" לכיתה ד בכיתה ד יש שלושה פרקים העוסקים בשברים פשוטים : שברים – חלק א : בפרק הזה מתמקדים בטור הימני ובטור האמצעי של הטבלה – היכרות ויחסים . בפעילויות שבפרק התלמידים מכירים שברים רבים ( נוסף על השברים היסודיים שהכירו בכיתה ג ) , מעמיקים במשמעות השבר כחלק משלם ומכירים את המספרים המעורבים ושברים שווים . שברים – חלק ב : בפרק הזה התלמידים עוסקים בהשוואת שברים וסידורם לפי גודלם ומתמקדים בטור השמאלי של הטבלה – פעולות . הם לומדים לפתור תרגילי חיבור וחיסור שבהם שברים שהמכנים שלהם שווים או "קרובים" ( מכנה אחד הוא כפולה של האחר ) ותרגילי כפל של מספר שלם בשבר . שברים – חלק ג : בפרק הזה התלמידים מכירים את משמעות השבר כחלק מכמות ועוסקים בפעולות בשברים . 6

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר