עמוד:6

6 ציור הפתיחה ל"חוויה בכפר" הגיעה קבוצה של 18 מבקרים, והשאלות ב סעיף א בדיון עוסקות בה : בדיון בודקים באילו סדנאות יוכלו כל המבקרים להשתתף ובאילו סדנאות אין זה אפשרי . הנה טבלה המסכמת את התשובות עבור כל הסדנאות : 18 מבקרים בסך הכול ב סעיף ב של הדיון התלמידים מתבקשים לענות על אותן שאלות, אלא שבקבוצה 25 מבקרים . להלן הטבלה המתאימה למצב הזה : 25 מבקרים בסך הכול מומלץ לדון עם התלמידים בכל סוג של ריקוד ולבקש מהם להסביר את תשובותיהם . אפשר גם להמחיש את המצבים המתוארים בדיון באמצעות חלוקת הילדים בכיתה לקבוצות . בשלב הזה התלמידים עדיין אינם מכירים את המושג "שארית" ואת אופן כתיבת התרגילים המתאימים למצב הזה, ואין הכרח להציג להם אותם . אמנם זוהי פעילות פתיחה לפרק, אולם אפשר לחזור ולעסוק בה גם בהמשך הלימוד בפרק . ל"חוויה בכפר" הגיעה קבוצה של 18 מבקרים . דדִִּּ יּוּןיּוּן פותחים סדנה רק אם יש קבוצה מלאה של מבקרים . כל הילדים רצו להשתתף באותן סדנאות בו-זמנית . • באילו סדנאות יכלו להשתתף כל חברי הקבוצה ? בכמה קבוצות הם השתתפו בכל סדנה ? • באילו סדנאות לא יכלו להשתתף כל הילדים ? בכמה סדנאות השתתפו רק חלק מהם, וכמה ילדים נאלצו לעמוד בצד בסדנאות האלה ? מספר המבקרים סוג הפעילות האם יוכלו בכל קבוצה כל המבקרים בכמה קבוצות להשתתף ? ישתתפו כמה מבקרים המבקרים ? יעמדו בצד ? 09כן 2האכלת גדיים 33לא 5סדנת חימר 02כן 9אפיית פיתות 24לא 4קטיף מספר המבקרים סוג הפעילות האם יוכלו בכל קבוצה כל המבקרים בכמה קבוצות להשתתף ? ישתתפו כמה מבקרים המבקרים ? יעמדו בצד ? 121לא 2האכלת גדיים 05כן 5סדנת חימר 72לא 9אפיית פיתות 16לא 4קטיף

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר