עמוד:14

14 א . חזרה והעמקה עמודים 11 - 12 עד עתה עסקנו בשני מצבים לאותו תרגיל כפל או תרגיל חילוק . פעילויות 12 - 13 עוסקות ב - 4 תרגילים שונים לאותו מצב – נושא שנלמד אף הוא בכיתה ב . בפעילות 31א סביר שהתלמידים ישלימו בתבנית את הגורמים 9 ו - ,5 אך אפשר להשלים בתבנית גם זוגות אחרים של גורמים : 15 ו - 3 או 1 ו - 45 . פעילות 14 עוסקת בהבחנה בין מצב כפלי שמתאימה לו תבנית "גורמים ומכפלה", למצב חיבורי שמתאימה לו תבנית "שלם וחלקים" . להלן הפעילות הפתורה : כְפֵּלָה מַ ם י מִ גּוֹרְ 3 6 3 ג 2 3 גֻּלּוֹת גֻּלּוֹת 3 6 גֻּלּוֹת גֻּלּוֹת 2 2 גֻּלּוֹת 2 גֻּלּוֹת גֻּלּוֹת 3 3 גֻּלּוֹת 3 גֻּלּוֹת 3 גֻּלּוֹת 3 גֻּלּוֹת 3 גֻּלּוֹת 3 גֻּלּוֹת 3 גֻּלּוֹתגֻּלּוֹת 6 6 גֻּלּוֹת 6 גֻּלּוֹת גֻּלּוֹת 14 . הַשְׁלִימוּ אֶת הַתַּבְנִיּוֹת . מִתְחוּ קַו מִכָּ ל תַּבְנִית אֶל הַצִּיּוּרִים הַמַּתְאִימִים לָ הּ . הַשָׁ לֵם : הַחֲלָקִִים : 3 , 6 א 9 הַשָׁ לֵם : 6 הַחֲלָקִִים : 3 , ב 3 לְאֵלּוּ תַּבְנִיּוֹת מַתְאִימִים שְׁנֵי צִיּוּרִים ? ג, ד 2 שקיות, 3 גולות בכל שקית לְאֵיזֶה צִיּוּר מַתְאִימוֹת שְׁתֵּי תַּבְנִיּוֹת ? כְפֵּלָה מַ ים מִ גּוֹרְ 6 3 18 ד עם תלמידים מתקדמים אפשר לדון במצבים נוספים שלהם מתאימות גם תבנית חיבורית וגם תבנית כפלית ( מצבים של שתי קבוצות שוות ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר