עמוד:12

12 א . חזרה והעמקה ב בַּשִּׁדָּה הַשְּׁנִיָּ ה הוּא צָ בַע אֶת הַמְּגֵרוֹת בְּ- 4 צְבָ עִים שׁוֹנִים, מִסְפָּ ר שָׁ וֶה שֶׁל מְגֵרוֹת בְּכָ ל צֶבַע . כַּמָּ ה מְגֵרוֹת הוּא צָ בַע בְּכָ ל צֶבַע ? צִבְעוּ וּבִדְקוּ בַּצִּיּוּר . בסעיף ב הם יכולים לצבוע כך : ולהיווכח שהנגר צבע 5 מגירות בכל צבע . אולם בשני הסעיפים יש לאפשר לתלמידים לצבוע בכל דרך אחרת, בתנאי שהמצב המתואר יתקיים . א בַּשִּׁדָּ ה הָ רִאשׁוֹנָ ה צָ בַע הַנַּגָּ ר כָּ ל 4 מְגֵרוֹת בְּצֶבַע שׁוֹנֶה . בְּכַמָּ ה צְבָ עִים הוּא הִשְׁתַּמֵּשׁ ? צִבְעוּ וּבִדְקוּ בַּצִּיּוּר . לדוגמה, בסעיף א אפשר לצבוע כך : ובכל זאת להיווכח שהנגר השתמש ב - 5 צבעים . בדיון חשוב לציין שבשני הסעיפים מתאימים אותם שני תרגילים : 5 = 4 : 20 ו - 4 = 5 : ,20 אך התבניות בשני המקרים נבדלות זו מזו בתפקידי הגורמים : התבנית המתאימה לסעיף א : התבנית המתאימה לסעיף ב : ים מִ גּוֹרְ כְפֵּלָה מַ צְבָ עִים מְגֵרוֹת בְּכָ ל צֶבַע מְגֵרוֹת בָּ שִׁדָּ ה 4 5 20 ם י מִ גּוֹרְ כְפֵּלָה מַ צְבָ עִים מְגֵרוֹת בְּכָ ל צֶבַע מְגֵרוֹת בָּ שִׁדָּ ה 5 4 20

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר