עמוד:10

10 א . חזרה והעמקה בכיתה ב , נוסף על פעילויות ההצבה, עסקו התלמידים בפעילויות שבהן התבקשו לפענח את מפתח כתב הסתרים בעצמם ומצאו איזה מספר מייצגת כל צורה בפעילויות שונות . 5 60 = - 65 5 = לדוגמה : לעתים כל צורה ייצגה יותר ממספר אחד . לדוגמה : = = = 60 > - 65 כאן דנו התלמידים באפשרויות השונות של המספרים המתאימים לצורה . התלמידים עסקו גם בחוקים כלליים הקשורים למספרים ולפעולות . דדִִּּ יּוּןיּוּן הַאִם יֵשׁ עוֹד אֶפְשָׁרוּיּוֹת ? כַּמָּה ? 0 = 0 × = = = לדוגמה : בכיתה ג יעלו התלמידים רמה . הם יעסקו בהכללות בלי שהפעילות תכוון אותם להצבות . הפעילויות בצורות דורשות דרגה גבוהה יחסית של הפשטה, שכן התלמידים נדרשים לראות בהן את הכלל מעבר לכל ביטוי במספרים מסוימים . פעילות מסוג זה היא הפעילות שבעמוד 8 בפרק הנוכחי : הפעילות עוסקת בהכללות בהקשר של 0 ו - 1 בפעולות החיבור, החיסור והכפל ; 0 הוא איבר ניטרלי בחיבור ובחיסור, 1 הוא איבר ניטרלי בכפל ו - 0 הוא איבר מאפס בכפל . ג 0 = א = 0 ד = 1 ב 0 = 0 מַפְתֵּחַכְּתַב הַסְתָ רִים נִמְחַק . הַשְׁלִימוּ - אוֹ + אוֹ × . דדִִּּ יּוּןיּוּן בְּאֵיזֶה סְעִיף מַתְאִים יוֹתֵר מִסִּימָן אֶחָד ? = בפעילויות הראשונות מסוג זה אנו מציינים ש"מפתח כתב הסתרים נמחק" . המשמעות של מחיקת כתב הסתרים היא שהתרגיל הפתור צריך להתאים לכל מספר שנציב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר