עמוד:7

7 ציור פתיחה הנה תשובות אפשריות לשאלות שבדיון : • 24 תלמידי כיתה ג 1 רוצים לעלות לרכבת . כמה קרונות הם ימלאו ? מִצאו תרגיל מתאים . • תלמידי כיתה ג 2 מילאו את הגלגל הענק, והמורה צפה בהם . כמה תלמידים יש בכיתה ג 2 ? מִצאו תרגיל מתאים . • 27 תלמידי כיתה ג 3 מתחלקים שווה בשווה בין אוהלי המופעים . כמה תלמידים יהיו בכל אוהל ? מִצאו תרגיל מתאים . • 27 תלמידי כיתה ג 4 רוצים להתחלק שווה בשווה בין הסירות . האם הם יצליחו ? הַסבירו . דדִִּּ יּוּןיּוּן • בכל קרון ברכבת יש 4 מקומות ישיבה . נתון שבכיתה ג 1 יש 24 תלמידים . כדי למצוא כמה קרונות ימלאו תלמידי כיתה זו, אפשר להיעזר בתרגיל : __ = 4 : 24 , ומכאן לדעת שהתשובה היא 6 קרונות ( זהו מצב של חילוק להכלה ) . • בגלגל הענק יש 9 קרונות, בכל קרון יושבים 4 תלמידים . כדי למצוא כמה תלמידים יש בכיתה ג 2 אפשר להיעזר בתרגיל : __ = 4 × 9 . התשובה היא 36 תלמידים . • בלונה פארק יש 3 אוהלי מופעים . נתון שבכיתה ג 3 יש 27 תלמידים . כדי למצוא כמה תלמידים יהיו בכל אוהל, אפשר להיעזר בתרגיל : __ = 3 : 27 . התשובה היא 9 תלמידים ( זהו מצב של חילוק לחלקים ) . • באגם יש 5 סירות ונתון שבכיתה ג 4 יש 27 תלמידים . התלמידים לא יצליחו להתחלק שווה בשווה בין הסירות, משום ש - 27 אינו מתחלק ב - 5 ( תרגיל חילוק עם שארית יילמד בהמשך ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר