עמוד:5

5 מבוא לפרק בפרק הנוכחי אנו מעמיקים את הלימוד בנושאים אלה ומתקדמים בהשגת המטרות הבאות : א . ניתוח המבנה של מצבי הכפל והחילוק – מצבי הכפל והחילוק הנלמדים בפרק הם מצבים של גודל החוזר על עצמו כמה פעמים . הפעילויות בחוברת מזמנות ניתוח של שלושת המרכיבים של מצב כפל : שני הגורמים – מספר הקבוצות ומספר האיברים בכל קבוצה, והמכפלה – מספר האיברים בסך הכול . למצב הכפל מתאימים תרגילי כפל ותרגילי חילוק, ותרגיל חילוק יכול לייצג מצב של חילוק להכלה או חילוק לחלקים . ב . שליטה בעובדות הכפל והחילוק מעל 40 – התקדמות מדורגת בתרגילי כפל וחילוק מתוך לוח הכפל, כשאחד הגורמים בהם הוא ,6 ,7 8 או 9 . להשגת השליטה בעובדות הכפל והחילוק מוצעות דרכים שונות, כגון שימוש בציור סכמטי של קבוצות שוות, כתיבת סדרת המכפלות של גורם מסוים או שימוש בתוצאות ידועות של תרגילים מסוימים לפתרון תרגילים אחרים . בתרגול העובדות מושם דגש על דרכי פתרון יעילות בשילוב תובנה מספרית, מתוך מטרה להגיע לשליטה בעל - פה . ג . פתרון של משוואות כפל וחילוק – בעזרת ניתוח המבנה של מצבי הכפל והחילוק ושימוש בתבנית של גורמים ומכפלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר